Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaat kauppojen kassalla.

Kassa neiti
16.02.2021 |

Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".

Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.

Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.

Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.

Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.

Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kuvitellaan, että asiakas olisi jotenkin sille kassalle vihainen, jos seisoo jonossa ja jonkun edellä menijän tuotteessa on väärä hinta tai jotain joudutaan selvittelemään tai odottamaan.

Kyllä mua ainakin siinä kohdassa ottaa päähän se tilanne ylipäätään, että joutuu odottelemaan, mutta en mä siitä vihainen ole sille kassahenkilölle tai hänelle ala siitä marmattaa.

Itse en ainakaan ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa joku asiakas olisi sättinyt kassahenkilöä hitaudesta tms. Ja kun tällaista ilmeisesti sitten tapahtuu, niin ehkäpä tämän tyyppiset ihmiset kannattaa jättää omaan arvoonsa. 

Joissakin kaupoissa näitä ongelmatilanteita on useammin kuin toisissa kaupoissa. Jos kaupassa on huolimatonta porukkaa töissä tai koko kulttuuri on sellaista että virheitä tapahtuu paljon, niin kyllä se alkaa asiakasta kyrisiä ja kassa on ainoa henkilölle jolle voi pahaa mieltään purkaa. Se on sitten kassan tehtävä viedä saamaan palautetta eteenpäin.

Vierailija
42/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätätte tuotteen pilaantumaan hyllylle niin se lisätään teidän laskuun jokatapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaanko ne väärät hinnat ja puuttuvat hinnat pitää  selvittää!?!

Sinä olet siinä kassalla osa sitä kauppaa jolle nämä asiat kuuluu.

Luojan kiitos tämä kassahomma on hyvää vauhtia digitalisoitumassa ja näistä kitisevistä matalapalkkakassahenkilöistä päästään kokonaan eroon.

Vääristä hinnoista ei tule valittaa ollenkaan, koska se vaivaa rouva kassaa.

Niin mitäpä siitä. Jos kauppassa on joku -50% alennuksessa ja silti kassalla tulee normaali hinta, niin asiakas nielee kiukkunsa ja maksaa mukisematta, ettei korkea-arvoiselle kassatytölle tule ylimääräistä vaivaa.

Lopetetaan alemyynti kokonaan niin kenenkään ei tarvitse niellä eikä näpäytellä. Kaupassa käynti on taitolaji.

Monesti se ihan varsinainen hinta on väärin.

Vierailija
44/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki asiakkaat ovat samaa sarjaa hihnalle laitettujen tavaroidensa kanssa.

Samantekeviä.

Mä olen kovettanut itseni ja ajattelen vaan, että tämä on mun TYÖ, jonka mä teen parhaalla mahdollisella tavalla.

Vapaa-aika on sitten ELÄMÄ😊

Vierailija
45/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi puuttua enemmän epäkohteliaitten tai ilkeiden asiakkaiden käytökseen.

Älkää katsoko vain vierestä kun joku on ääliö. On ystävällistä osoittaa tukensa asiakaspalvelijalle jos joku häntä kiusaa. Itse tarttuisin moista vänkääjää nenästä kiinni ja vääntäisin kunnolla.

Vierailija
46/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähi-Lidlissä oli alunperin aivan täydellinen keski-eurooppalainen hihnaton kassakäytäntö, jossa kaikki jonottivat yhdessä jonossa useamman kassan kassatiskille. Siinä jos edelläsi asioiva asiakas jäi tunaamaan kassalle se ei yhtään haitannut koska viereinen kassa kutsui sinut pian tiskille. Oli monessa mielessä aivan täydellinen kassasysteemi.

Mutta toki siitä sitten luovuttiin ja siirryttiin hitaaseen, toimimattomaan normimalliin koska jotkut suurperheen emännät valittivat mallista. Ehkä suurperheen massaostoksia ei pitäisi ylipäätään tulla tekemään pikkuriikkiseen, kooltaan ja valikoimaltaan pieneen Lidliin kun niitä suurperheitä palvelevia hehtaarihalli-Lidleitäkin löytyy. Tässä tapauksessa lähin hehtaari-Lidl on ihan noin kolmen korttelin päässä. Näiden valittajien takia kaupungin paras kassasysteemi on entinen.

Mainittakoon, ettei tässä pikku-Lidlissä ollut aluksi edes ostoskärryjä, myös tällä pyrittiin antamaan vahva vinkki siitä ettei kyseessä ole mikään suurperheen viikko-ostosten tekopaikka, mutta tämäkin muuttui saman valittajakunnan ansiosta.

Nykyään käyn vain niissä kaupoissa, jossa on itsepalvelukassat, juuri koska vihaan näitä suurperheiden jumittamia normikassoja.

Vierailija
47/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos tämä kassahomma on hyvää vauhtia digitalisoitumassa ja näistä kitisevistä matalapalkkakassahenkilöistä päästään kokonaan eroon.

Se selvittää joka on siitä vastuussa. Ootko vähän yksinkertainen?

Ja asiakkaanko se pitää tietää että kuka kaupassa on mistäkin vastuussa? Sinä olet yksinkertinen toope.

Vierailija
48/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähi-Lidlissä oli alunperin aivan täydellinen keski-eurooppalainen hihnaton kassakäytäntö, jossa kaikki jonottivat yhdessä jonossa useamman kassan kassatiskille. Siinä jos edelläsi asioiva asiakas jäi tunaamaan kassalle se ei yhtään haitannut koska viereinen kassa kutsui sinut pian tiskille. Oli monessa mielessä aivan täydellinen kassasysteemi.

Mutta toki siitä sitten luovuttiin ja siirryttiin hitaaseen, toimimattomaan normimalliin koska jotkut suurperheen emännät valittivat mallista. Ehkä suurperheen massaostoksia ei pitäisi ylipäätään tulla tekemään pikkuriikkiseen, kooltaan ja valikoimaltaan pieneen Lidliin kun niitä suurperheitä palvelevia hehtaarihalli-Lidleitäkin löytyy. Tässä tapauksessa lähin hehtaari-Lidl on ihan noin kolmen korttelin päässä. Näiden valittajien takia kaupungin paras kassasysteemi on entinen.

Mainittakoon, ettei tässä pikku-Lidlissä ollut aluksi edes ostoskärryjä, myös tällä pyrittiin antamaan vahva vinkki siitä ettei kyseessä ole mikään suurperheen viikko-ostosten tekopaikka, mutta tämäkin muuttui saman valittajakunnan ansiosta.

Nykyään käyn vain niissä kaupoissa, jossa on itsepalvelukassat, juuri koska vihaan näitä suurperheiden jumittamia normikassoja.

En ole koskaan käynyt kaupassa jossa olisi yksi jono monelle kassalle. Se olisi kyllä hyvä systeemi. Itsepalvelukassoillahan tämän on nykyään käytössä ja eräässä apteekissa on kaksi kassaa peräkkäin, mutta ei sekään toimi oikein sujuvasti kun ihmiset jäävät vähän arpomaan että kumpi on vapautumassa ensin.

Vierailija
49/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt kaupassa jossa olisi yksi jono monelle kassalle. Se olisi kyllä hyvä systeemi. Itsepalvelukassoillahan tämän on nykyään käytössä ja eräässä apteekissa on kaksi kassaa peräkkäin, mutta ei sekään toimi oikein sujuvasti kun ihmiset jäävät vähän arpomaan että kumpi on vapautumassa ensin.

Ei toimisi nyt turvavälien takia, jonon häntä olisi pihan puolella;)

Vierailija
50/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja asiakkaanko se pitää tietää että kuka kaupassa on mistäkin vastuussa? Sinä olet yksinkertinen toope.

Asiakaspalvelijan varmaan täytyy tietää sinun kengän numerosi ilman, että mainitset siitä. Ostat liian pienet kengät ja syytät siitä asiakaspalvelijaa.

Vierailija
51/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".

Voi jestas, on sullakin murheet, voi kun omat murheetkin olis tota luokkaa, ottaisin niitä kasapäin.

Vierailija
52/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corona-aikana emme maksa ennenkuin olemme pakanneet tavarat kasseihin. Riskiryhmäläisinä nyppii se, että jos maksamme ja jatkamme ostosten pakkausta, seuraava asiakas tulee hönkimään viereen pakkaamaan omia ostoksiaan. Pidämme maskia, kaikki sitä eivät tee. Jotkut fiksut kassat, kun huomaavat että asiakkaat vanhempia ihmisiä omaehtoisesti eivät ala skannata toisen asiakkaan ostoksia ennenkuin edelliset pääsevät alta pois. Pakkaamme nopeasti enkä usko että meidän menettelymme lisää mitenkään kohtuuttomasti muiden asiakkaiden jonotusaikoja.

Corona-aikoina pitää olla varovaisempi. Kaupassa katselin kun nelikymppinen nainen antoi lapsen istua ostoskärryissä, sitten maski leuan alla makasi sushitiskin päällä pää lasisuojuksen alla ja puhui sushia valmistaville työntekijöille. Enemmän minua häiritsee piittaamattomat ihmiset kun varovaiset.

Ulkomailla, jossa asuin yli 40 v on usein vain yksi jono kaikille kassoille. Tämä on mielestäni reilu menettelytapa siltä varalta että joku kassa jumiutuu.

Vierailija
53/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijan varmaan täytyy tietää sinun kengän numerosi ilman, että mainitset siitä. Ostat liian pienet kengät ja syytät siitä asiakaspalvelijaa.

Älä nyt enää jankkaa, ei tuollaista olekaan. Hyvä kenkämyyjä kyllä osaa arvioida asiakkaan jalan koon tai katsoo vanhoista kengistä merkinnän. Mitä sä nyt selität? Ja voihan sen nyt kysyä asiakkaalta. Joku tuossakaan jutussa ei nyt tästää, kunhan valittaa valittamisen ilosta.

Vierailija
54/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"

Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista pätkääkään päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä ärsyttää ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

Olen itse asiasta ihan samaa mieltä, mutta pakko mainita että ainakin Kuopiossa toisella Cittarilla on kauppias itse ilahduttavan usein kassalla. Saa kehut ja harvat moitteet hyvin perille.

Vierailija
55/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt enää jankkaa, ei tuollaista olekaan. Hyvä kenkämyyjä kyllä osaa arvioida asiakkaan jalan koon tai katsoo vanhoista kengistä merkinnän. Mitä sä nyt selität? Ja voihan sen nyt kysyä asiakkaalta. Joku tuossakaan jutussa ei nyt tästää, kunhan valittaa valittamisen ilosta.

Aivan tosissaan joku asiakas on sanonut, että ei asiakkaan tarvitse tietää mitä on tullut kaupasta ostamaan. Pitäisikö asiakaspalvelijan ottaa kori, kerätä tuotteet ja asiakas odottaa kassalla...???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi