Asiakkaat kauppojen kassalla.
Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.
"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.
Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.
Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.
Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?"
Tiedoksi: En ota!
Tämä! Eräässä pk-seudun isossa marketissa myyjän kassalla oli ilmeisesti hänen niin ikään samassa paikassa työskentelevä ystävättärensä juttelemassa. Tytöt puhelivat melko kovaan ääneen, mitkä ovat sen illan suunnitelmat. Itse kasailin hihnalle omia ostoksiani täyden kärryllisen verran. Kun kaikki ostokseni oli hihnalla, tämä ystävätär kaivoi kassistaan -seuraava kassa-kyltin ja nakkasi sen ostosteni eteen. Kassa maireasti hymyillen pyysi siirtymään vapaana olevalle kassalle.
Tässä kyllä paloi käämi, en sentään alkanut huutamaan, mutta kerroin mielipiteeni siitä, miten kassista kaivetaan kyltti vasta, kun ostoksiani oli siinä jo hihnan täydeltä. Sanoin, etten aio todellakaan kasata tavaroita kärryyn takaisin ja lähteä uudelleen jonottamaan. Kassa siinä yritti motkottaa, että hän ei ainakaan niitä ota. Kysyin, ottaako esimiehesi sitten? Silmiään pyöritellen ja tuhahdellen tämä sitten suvaitsi työnsä tehdä.
Viimeinen karta tässä puljussa.
Erikoisliikkeiden kassoilla on yleensä valtuudet myöntää alennuksia jos asiakas esim. tinkii.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaanko ne väärät hinnat ja puuttuvat hinnat pitää selvittää!?!
Sinä olet siinä kassalla osa sitä kauppaa jolle nämä asiat kuuluu.
Luojan kiitos tämä kassahomma on hyvää vauhtia digitalisoitumassa ja näistä kitisevistä matalapalkkakassahenkilöistä päästään kokonaan eroon.
Vääristä hinnoista ei tule valittaa ollenkaan, koska se vaivaa rouva kassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Jos kassalla koodista tulee väärä hinta kassan kuuluu asia selvittää, vaikka hän ei ole vastuussa sen koneelle syötöstä.
Osaston täytyy tämä hoitaa. Ei Kassa.
Pitäisi olla sellainen laki että jos tuotteeseen tulee kassalla väärä hinta tai ei lainkaan hintaa, niin asiakas saa sen tuotteen silloin maksutta.
Joskun näkee esim jauhelipaketteja jätetty kuivahyllyyn. Nekin sieltä joku kiikuttaa myyntiin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos tämä kassahomma on hyvää vauhtia digitalisoitumassa ja näistä kitisevistä matalapalkkakassahenkilöistä päästään kokonaan eroon.
Niin mitäpä siitä. Jos kauppassa on joku -50% alennuksessa ja silti kassalla tulee normaali hinta, niin asiakas nielee kiukkunsa ja maksaa mukisematta, ettei korkea-arvoiselle kassatytölle tule ylimääräistä vaivaa.
Anteeksi, hyvä kaupan kassa, että käymme edustamassasi kaupassa tuomassa sinne rahaa ja samalla sinullekin palkkaa. Kerro reilusti työpaikkasi nimi, niin me asiakkaat lopetamme vaivaamasta sinua työhösi kuuluvilla asiakaspalvelutehtävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?"
Tiedoksi: En ota!
Tämä! Eräässä pk-seudun isossa marketissa myyjän kassalla oli ilmeisesti hänen niin ikään samassa paikassa työskentelevä ystävättärensä juttelemassa. Tytöt puhelivat melko kovaan ääneen, mitkä ovat sen illan suunnitelmat. Itse kasailin hihnalle omia ostoksiani täyden kärryllisen verran. Kun kaikki ostokseni oli hihnalla, tämä ystävätär kaivoi kassistaan -seuraava kassa-kyltin ja nakkasi sen ostosteni eteen. Kassa maireasti hymyillen pyysi siirtymään vapaana olevalle kassalle.
Tässä kyllä paloi käämi, en sentään alkanut huutamaan, mutta kerroin mielipiteeni siitä, miten kassista kaivetaan kyltti vasta, kun ostoksiani oli siinä jo hihnan täydeltä. Sanoin, etten aio todellakaan kasata tavaroita kärryyn takaisin ja lähteä uudelleen jonottamaan. Kassa siinä yritti motkottaa, että hän ei ainakaan niitä ota. Kysyin, ottaako esimiehesi sitten? Silmiään pyöritellen ja tuhahdellen tämä sitten suvaitsi työnsä tehdä.
Viimeinen karta tässä puljussa.
Kassalle valinta tuossa tilantessa. Piippaat nämä tai sitten nämä jää tähän hihnalle ja minä poistuin ilman niitä.
Kassa saa valita että viekö takaisin hyllyyn vai piippauttaako ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista pätkääkään päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä ärsyttää ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.
Jos noita valituksia tulee usein, niin kannattaa varmaan kertoa pomolle eikä heittää käsiä ilmaan?
Niinpä. Ehkä kannattaa informoida esimiehelle että asiakkaat moittivat pitkiä jonoja. Aisia ei todellakaan parane sillä että kassa toivoisi asiakkaiden olevan valittamatta. Jos jonot on liian pitkiä, niin kohta on kauppa nurin ja kassaa ei enää tarvita.
Meillä päin oli yksi k-kauppa, jossa oli aika paljon asiakkaita, mutta kassoja maksimissaan kaksi ja aina pitkät jonot. Asiakkaat jätti korejaan käytävälle kun eivät jaksaneet jonottaa. Aivan käsittämätön homma, eikä se kauppa pysynyt pystyssä kahtakaan vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Jos kassalla koodista tulee väärä hinta kassan kuuluu asia selvittää, vaikka hän ei ole vastuussa sen koneelle syötöstä.
Osaston täytyy tämä hoitaa. Ei Kassa.
Pitäisi olla sellainen laki että jos tuotteeseen tulee kassalla väärä hinta tai ei lainkaan hintaa, niin asiakas saa sen tuotteen silloin maksutta.
Kyllä. Ja sellainen laki että asiakas maksaa sen en tahdokaan ja väärään paikkaan jättämänsä tuotteen kun ei jaksa?!?! viedä sitä takaisin paikoilleen.
Minkä takia kuvitellaan, että asiakas olisi jotenkin sille kassalle vihainen, jos seisoo jonossa ja jonkun edellä menijän tuotteessa on väärä hinta tai jotain joudutaan selvittelemään tai odottamaan.
Kyllä mua ainakin siinä kohdassa ottaa päähän se tilanne ylipäätään, että joutuu odottelemaan, mutta en mä siitä vihainen ole sille kassahenkilölle tai hänelle ala siitä marmattaa.
Itse en ainakaan ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa joku asiakas olisi sättinyt kassahenkilöä hitaudesta tms. Ja kun tällaista ilmeisesti sitten tapahtuu, niin ehkäpä tämän tyyppiset ihmiset kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai! Mutta kassan sättiminen ei auta tilanteessa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kuvitellaan, että asiakas olisi jotenkin sille kassalle vihainen, jos seisoo jonossa ja jonkun edellä menijän tuotteessa on väärä hinta tai jotain joudutaan selvittelemään tai odottamaan.
Kyllä mua ainakin siinä kohdassa ottaa päähän se tilanne ylipäätään, että joutuu odottelemaan, mutta en mä siitä vihainen ole sille kassahenkilölle tai hänelle ala siitä marmattaa.
Itse en ainakaan ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa joku asiakas olisi sättinyt kassahenkilöä hitaudesta tms. Ja kun tällaista ilmeisesti sitten tapahtuu, niin ehkäpä tämän tyyppiset ihmiset kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Tätä aattelin just itsekin. Ei ne jonon asiakkaat niin sokeita ole, etteivät näkisi, mikä sitä jonoa hidastaa.
Kassaneiti: lopeta valitus ja keskity työhösi ja tee se.
Me asiakkaat toimitaan juuri sillä lailla kun tahdotaan (hyvä maun rajoissa tietenkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitäpä siitä. Jos kauppassa on joku -50% alennuksessa ja silti kassalla tulee normaali hinta, niin asiakas nielee kiukkunsa ja maksaa mukisematta, ettei korkea-arvoiselle kassatytölle tule ylimääräistä vaivaa.
Lopetetaan alemyynti kokonaan niin kenenkään ei tarvitse niellä eikä näpäytellä. Kaupassa käynti on taitolaji.
Kun isommissa kaupoissa tulee väärä hinta, menen infopisteeseen selvittämään kuitin kanssa asian. En jää kassatukkeeksi muiden riesaksi.
Siihen että se tuote jätetään kassalla on joku syy. Itse jätän joskus tuotteen kun huomaan että se onkin erilainen mitä halusin ja olen tottunut kun katson tarkemmin. Tai se sisältää ainesta jota ei voidakaan käyttää. Isoissa marketeissa kiertää säännöllisesti joku myyjä korin kanssa keräämässä jääneet. Jos se on pakaste niin voi soittaa osastolle joka tulee hakemaan ennen kuin tuote pilaantuu. Olen nykyisin niin sairas että en itse jaksa viedä tuotetta takaisin varsinkaan isossa marketissa.
Kukaan ei syytä kassaa jos edellä oleva hidastelee. Nyt korona-aikaan myös fiksu kassa hidastaa sen verran että edellinen saa pakattua ennen kuin seuraava tulee viereen. Itse pakkaan ja vasta sitten menen maksamaan. Tällä estän että seuraava ei pääse viereeni pakkaamaan.
Olen itse ollut kassalla 15 vuotta, nykyisin sairas riskiryhmäläinen. Suojelen itseäni itsekkäästi näillä asioilla mutta myös yritän edesauttaa myyjien työtä niissä asioissa joissa pystyn, en esimerkiksi kerää ostoksia hihnalle hankalasti tai nosta hihnalle raskaita esineitä joista tulee rasitusvammoja ranteisiin, kuten itselleni tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan alemyynti kokonaan niin kenenkään ei tarvitse niellä eikä näpäytellä. Kaupassa käynti on taitolaji.
Kauppa itse on sen alennuksen myöntänyt! Palkkaisivat sitten enemmän työntekijöitä, että alennusten aiheuttama lisätyökin tulee tehtyä ilman pidentyvää jonoa.
S-ryhmän itsepalvelukassat eivät tunnista ale-lappuja. Jos erehdyt sellaisen laittamaan koriin, joudut käymään kassan/jonon kautta, että saat sen maksettua. Käyttämässäni S-Marketissa ei ole itsepalvelukassoilla omaa valvojaa.
Aivan älytöntä.
Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".
Se selvittää joka on siitä vastuussa. Ootko vähän yksinkertainen?