Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ensimmäisenä kysyvät "mitä työtä teet" tinderissä? Vaikea aloitus aina kun olen työtön

Vierailija
16.02.2021 |

Olisi mukavaa jos kerrankin jostain muusta kysyisivät

m35

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen kiinnostaa kirjoitti:

Voihan sitä olla oma itsensä, oli elämäntilanne mikä hyvänsä. Työ on elämässä vain yksi juttu, tuleva, menevä, vaihtuva, ei se kerro kaikkea, eikä paljon mitään. Ajatukset, asenteet, kiinnostuksen kohteet, se mitä oikeasti konkreettisesti tekee (siis muutakin kuin työtä) on paljon kiinnostavampaa. On pikkuisen omahyväistä tai lapsellista kuvitella, että voi mennä työnsä taakse piiloon ja sitä kautta sitten "olla jotakin".

Rehellisyydestä syntyy parhaat  ystävyys- ja muut suhteet, ei siitä, että teeskentelee, valehtelee ja pitää toisen käsivarren mitan päässä henkisesti. Epäluulo synnyttää epäluuloa, jne.  Ihan sama mitä alussa kysytään, nehän ovat vain sanoja. Ihminen sieltä sanojen alta hiipii vähitellen esiin. Millaisia asioita itse haluat tietää ventovieraasta, mistä aloittaisit? 

Kyllä se kertoo ihmisestä paljon onko tyyppi esim. evoluutiobiologian professori, lentäjä tai putkimies. Enkä sano, että putkimies on välttämättä huonompi kuin professori, mutta uskon, että he suhtautuvat töihinsä eri tavoilla, ovat kiinnostuneita erilaisista asioista ja kumpikin on mahdollisesti enemmän kotona kuin lentäjä.

Vierailija
42/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai aika yleinen small talk -aihe. Vastaa, että olet ammatiltasi X ja etsit uutta työpaikkaa. Nyt koronan takia on plajon ihmisiä lomautettuna ja työttöminä, eli ei se mikään häpeä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän oot influensseri, jätät vaan sanomatta että vauvapalstalla..

Mä alan käyttää tätä! :DD

Vierailija
44/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kai aika yleinen small talk -aihe. Vastaa, että olet ammatiltasi X ja etsit uutta työpaikkaa. Nyt koronan takia on plajon ihmisiä lomautettuna ja työttöminä, eli ei se mikään häpeä ole.

Juuri näin. Tätä olen yrittänyt jankuttaa täällä usein.

Eli jos olet työtön, niin voit sanoa sen monella tapaa ilman että vaikutat luuserilta. Ihan sama muissakin asioissa, esimerkiksi jos on vaikka masentunut. Sitä ei ole pakko kakaista tasan niin, vaan asian voi ilmaista muutenkin ja muistaa, että masennus, työttömyys tai joku vastaava asia ei määrittele koko ihmisyyttä.

Vierailija
45/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että pääasiallinen työsi on metsätalous, tarkemmin sanottuna käpyjen keräily.

Vierailija
46/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ammatista ja työstä varmaan siksi, että alan valinta kertoo ihmisestä aika paljon, ainakin siitä millaisista asioista ihminen on kiinnostunut, ja työ on itselleni tosi tärkeä. Ei siinä sen kummempia taka-ajatuksia ole.

Paitsi että aika suuri, ellei jopa suurin osa ihmisistä vihaa sitä työtään. Kaikki eivät pääse unelma-ammattiinsa tai voivat olla kyllästyneet siihen.

Vierailija
47/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ammatista ja työstä varmaan siksi, että alan valinta kertoo ihmisestä aika paljon, ainakin siitä millaisista asioista ihminen on kiinnostunut, ja työ on itselleni tosi tärkeä. Ei siinä sen kummempia taka-ajatuksia ole.

Paitsi että aika suuri, ellei jopa suurin osa ihmisistä vihaa sitä työtään. Kaikki eivät pääse unelma-ammattiinsa tai voivat olla kyllästyneet siihen.

Ja sä et pysty kertomaan tuota kaikkea sille naiselle, koska...?

Vierailija
48/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän oot influensseri, jätät vaan sanomatta että vauvapalstalla..

Mä alan käyttää tätä! :DD

Paitsi että seuraava kysymys on, että paljonko sillä tienaa...

Vierailija
49/76 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä en tunne yhtäkään ihmistä, joka vihaisi työtään? Tunnen paljon ihmisiä ja he ovat lähinnä innoissaan työstään aivan kuten minäkin ja olen liki viisikymppinen.

Työtään vihaavat ovat outoa porukkaa. Miksi he eivät kouluttaudu mielekkäämpään työhön, miksi he eivät vaivaudu mitenkään? En ymmärrä saamattomuutta ollenkaan ja en arvosta sellaisia ihmisiä, jotka hakkaavat päätään seinään ja valittavat.

Vierailija
50/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi laittaa siihen tinderiin suoraan, että on työtön?

Voihan sen laittaa, jos on mies, joka innostuu siitä, että yksikään nainen ei tykkää.

Vierailija
51/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtään vihaavat ovat outoa porukkaa. Miksi he eivät kouluttaudu mielekkäämpään työhön, miksi he eivät vaivaudu mitenkään? En ymmärrä saamattomuutta ollenkaan ja en arvosta sellaisia ihmisiä, jotka hakkaavat päätään seinään ja valittavat.

Ehkä kun mikään työ ei kiinnosta ja se koko työ käsitteenä on jotain vastenmielistä, mutta pakko sitä vaan on tehdä kuitenkin jos mielii elää.

Vierailija
52/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin sanoa olevani lentäjä - lennätän siis dronea (uniformu päällä).

Mutta asian todellinen laita selviää naisille aina liian myöhään.

Vierailija
53/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi laittaa siihen tinderiin suoraan, että on työtön?

No eihän ne kaikki oikeasti ole elämäntapatyöttömiä.

sinäkin voit yks kaks YT:eissä joutua lähtemään itsestäsi riippumattomista syistä.

Silloin ehkä harvemmin ärsyyntyy ap:n tavoin työaiheisista kysymyksistä, vaan osaa vastata niihin asiallisesti

Vierailija
54/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kun mikään työ ei kiinnosta ja se koko työ käsitteenä on jotain vastenmielistä, mutta pakko sitä vaan on tehdä kuitenkin jos mielii elää.

Kyllä se on ihmisessä itsessään vika jos mikään maailmassa ei tuon vertaa kiinnosta. Tuskinpa kovin kiinnostava on ihminenkään

Vierailija
55/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suoraan profiiliin, että olet työtön. Eivät varmasti sen jälkeen kysele mitä teet työksesi. 

Vierailija
56/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan halua elättiä itselleni.

Työtönhän saattaa tienata enemmän, kuin se itse kyselijä.

Itse ainakin sain liitosta enemmän, kuin usempi tuntemani nainen töistä.

Vähänkö tyhmä perustelu.

Sä varmaan osaat sanoa olevasi ammatiltasi X ja olet nyt yt:n takia ansiosidonnaisella ja etsit uusia haasteita? Aivan eri kuin pitkäaikaistyötön tai peruskoulupohjalta satunnaisesti töissä käyvä.

Vierailija
57/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siihen sanotte että olen pitkäaikaistyötön, omistan velattoman asunnon suuressa kaupungissa ja tilillä säästöjä? Miten minun kannattaisi tuoda tämä asia esille etten näytä heti luuserilta kun toinen kysyy ammatista?

Vierailija
58/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan työtöntä miestä halua. Ihan turhaan huijaat itseäsi.

Vierailija
59/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten saa kysyä? Itse pidän tuota neutraalina kysymyksenä, jossa ei heti mennä sellaiselle alueelle, minkä utelemista voitaisiin pitää liian tungettelevana, kuten poliittinen kanta, suhde uskontoihin, tms. Olen täällä palstalla vasta oppinut, että työstä ja ammatista ei saa kysellä. Mutta mistä sitten saa? Vaikea keksiä mitään kysyttävää.

Itselleni ei olisi ongelma, jos mies olisi työtön, mutta voisi silloin kertoa vaikka, millä alalla on. Minulle sellaiset kertovat jotain siitä, millaisista asioista on ehkä kiinnostunut tai mitä yleensä elämässään tekee. Nuo eivät minulle ole kynnyskysymyksiä, vaan keino oppia tuntemaan toinen, ja niistä saattaa - joskus - nousta esiin jotain puheenaiheita, jos vaikka satutaan olemaan vähän samantyyppisellä alalla tms.

Heh... Miehet tietää kyllä että kysymys ei ole neutraali vaan kynnyskysymys.

Vastauksena joku statusammatti niin keskustelu jatkuu.

Vastauksena joku amisammatti niin keskustelu loppuu.

Miksi ei voi kysyä vaikka harrastuksista? Miksi naisia ei ikinä kiinnosta miehen harrastukset?

Sä voit samassa virkkeessä kertoa, että työksesi teet tätä, mutta intohimona on joku muu jota teet töiden jälkeen.

Vierailija
60/76 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua valehdella niin rekisteröi toiminimi.

Voit sitten sanoa olevasi vaikka toimitusjohtaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi