Olipa kerran hampurilaisravintola
Minä: Hei
Asiakaspalveluhenkilö: Hei (vilkaisee suuntaani ja siirtää katseen nopeasti kassakoneeseen)
Minä: Ottaisin mukaan yhden tuplajuustohampurilaisaterian Cola Zerolla, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa. Ja lisäksi yhden hampurilaisen.
Asiakaspalveluhenkilö: Ei ne ranskalaiset ole suolattomia.
Minä: Tiedän, mutta pyysin ettette erikseen lisäisi niihin suolaa.
Asiakaspalveluhenkilö: Tuplajuustoateria, joo, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa. Tuleeks se toinenkin ateriana, vai pelkkä hampurilainen?
Minä: Juuri kerroin, tuplajuustoateria ja hampurilainen. Jos haluaisin sen toisen hampurilaisen ateriana, niin pyytäisin hampurilaisaterian.
Asiakaspalveluhenkilö: Otaksä siis ihan tavallisen hampurilaisen?
Minä: Teidän hinnastossa on mainittu "hampurilainen", tarkoitan sitä. En näe hinnastossa "ihan tavallista hampurilaista".
Asiakaspalveluhenkilö: Millä juomalla tuplajuustoateria?
Minä: Edelleen Cola Zerolla.
Asiakaspalveluhenkilö: Muuta.
Minä: En muuta.
Asiakaspalveluhenkilö: Tuleeks sulle muuta?
Minä: Ei tule muuta.
Asiakaspalveluhenkilö: Syödääks nää täällä?
Minä: Edelleen otan mukaan. En jätä niitä tänne muiden syötäväksi.
Asiakaspalveluhenkilö: Elikkä, mukaan yksi tuplajuustoateria Coca-Cola Zerolla, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa ja yksi tavallinen hampurilainen (ja kysyvä vilkaisu minuun, katse oli tähän asti kassakoneessa)
Minä: Kyllä
Asiakaspalveluhenkilö: Elikkä elikkä, se tekee sitten yhteensä kuus euroo ja kolkyt senttii.
Minä: (Maksukortti kädessäni odotan, että maksupäätteelle tulee summa lähimaksua varten. Kun vien kortin maksupäätteen viereen, maksupääte piippaa ja pyytää syöttämään kortin ja antamaan PIN-koodin. Ennen kuin ehdin aloittaa, asiakaspalveluhenkilö kiirehtii neuvomaan)
Asiakaspalveluhenkilö: Aha, nyt se pyytää korttia ja PIN-koodia.
Minä: Kyllä, minä näen sen saman asian tästä maksupäätteeltä, mutta kiitos neuvosta. (suoritan maksun)
Asiakaspalveluhenkilö: Kuittii.
Minä: Mitä?
Asiakaspalveluhenkilö: Kuittia?
Minä: En tarvitse kuittia, kiitos.
Asiakaspalveluhenkilö: Hetki menee että on valmista. Tää biipperi hälyttää sitku tilauksen voi noutaa tästä. (ja työntää biipperin kouraani)
Minä: (Odotan tilaukseni valmistumista noudettavaksi. Biipperi hälyttää. Menen noutamaan tilausta.)
Asiakaspalveluhenkilö: (on pakannut hampurilaiset ja ranskalaiset paperipussiin) Elikkä sulle tuli nää juustohampurilaisateria Coca-Cola Zerolla, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa ja tavallinen hampurilainen. Meneeks tää juoma kädessä?
Minä: Kyllä menee siinä kun nuo muutkin. Kiitos.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Joku jaksaa oikeasti kirjoittaa näin pitkän pölinät.
Sinä et sitten jaksa? Se ei ole muiden vika.
Täällä Kankaanpäässä on eräs yksityinen grilli ja sieltä saa aivan mahtavaa palvelua. Jatkakaa samaan malliin!!!
Vierailija kirjoitti:
Jumankekka. Joku jaksaa oikeasti kirjoittaa näin pitkän pölinät... ei mistään. 😲
ap on selvästi nähnyt elämää ja tietää mistä puhuu, props!
Oletkohan sama sanaseppo joka tässä taannoin riipusteli pitkät stoorit asioinnistaan Subwayssa.
Tuli vaan mieleen.
Ja oikein itse kirjoitit miten asiaton olit kun tilasit. Ja syytät siitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan sama sanaseppo joka tässä taannoin riipusteli pitkät stoorit asioinnistaan Subwayssa.
Tuli vaan mieleen.
Ei, en ole kirjoitellut Subista.
AP
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulle tehdään oikein, en ees muista millon ois ollu joku virhe. Tilaan aina ilman sipulia ja esim mäkkärissä sitä ei sitten laiteta ikinä, mutta kalliimmissa paikoissa sipulit on lähes joka toinen kerta. Hyvää tuuria tai helpommat tilaukset varmaan.
Meillä taas melkein joka kerta puuttuu jotain. Parhaimmillaan hampurilainen. Jos sinä olet saanut aina oikein, se ei tarkoita, etteikö niin voi käydä.
Olen tehnyt asiasta lukemattomia palautteita. Kyseessähän on huonot työkäytännöt, jos virheille on paljon tilaa.
Vastapuoli ei välttämättä tykkää kun kuulee :
Juurihan minä sanoin..
Enkö minä juuri sanonut..
Selkokielellä tämä tarkoittaa : Olen sinua älykkämpi, oikein paljon älykkäämpi.
Itse käytän aina tilausautomaatteja, ettei tarvitse jutella mitään.
Ap vaikuttaa misogyynilta, niin suosittelen hänellekin vain automaatteja jatkossa.
Typerä tarina typerillä mukahauskoilla näsäviisailla kommenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan minä sanoin..
Just joo, mun tehtävä asiakkaana on varmistaa ettei kassalle vaan tuu paha mieli. Mitä sen on väliä kuunteleeko asiakasta eli saanko hyvää palvelua vai en.
Vierailija kirjoitti:
Typerä tarina typerillä mukahauskoilla näsäviisailla kommenteilla.
Onneksi täällä kuitenkin on näitä tasokkaitakin kommentteja.
Mitä KTM sanoi humanistille?
-Big Mac cokiksella kiitos.
Älä odota liikoja noilta järjen jättiläisiltä, luulevat olevansa fiksuja kun on joku historian tohtori, todellisuudessa turhia tyhjäntoimittajia.
Vuoropäälliköiltä tuppaa saamaan hyvää palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan minä sanoin..
Enkö minä juuri sanonut..
Selkokielellä tämä tarkoittaa : Olen sinua älykkämpi, oikein paljon älykkäämpi.
Asiakaspalvelun idea on sinulta pahoin hukassa. Päinvastainen eli loputon toistojankutus ja varmistelu antaa asiakkaan ymmärtää hänen olevansa jotenkin tyhmä tai toistaitoinen. Pikkulapsilta kysellään varmistellen että olihan nyt tämä tosiaan se mitä oikeasti halusit ja haluathan sitä vielä. Arvaapa, kumpi on firman kassavirralle parempi vaihtoehto, pitää asiakasta vähä-älyisenä vai palvella tätä asenteella "asiakas on aina oikeassa ja tietää mitä haluaa". Asiakaspalvelijan suorastaan kannattaa pitää itseään tyhmänä, jos asiakas saa siitä hyvän palvelukokemuksen.
Se tietty sarja-alapeukuttaja on näköjään TAAS ollut vauhdissa omine provoineen. Se sallittakoon. "No animals were harmed". Jumankekka.