Olipa kerran hampurilaisravintola
Minä: Hei
Asiakaspalveluhenkilö: Hei (vilkaisee suuntaani ja siirtää katseen nopeasti kassakoneeseen)
Minä: Ottaisin mukaan yhden tuplajuustohampurilaisaterian Cola Zerolla, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa. Ja lisäksi yhden hampurilaisen.
Asiakaspalveluhenkilö: Ei ne ranskalaiset ole suolattomia.
Minä: Tiedän, mutta pyysin ettette erikseen lisäisi niihin suolaa.
Asiakaspalveluhenkilö: Tuplajuustoateria, joo, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa. Tuleeks se toinenkin ateriana, vai pelkkä hampurilainen?
Minä: Juuri kerroin, tuplajuustoateria ja hampurilainen. Jos haluaisin sen toisen hampurilaisen ateriana, niin pyytäisin hampurilaisaterian.
Asiakaspalveluhenkilö: Otaksä siis ihan tavallisen hampurilaisen?
Minä: Teidän hinnastossa on mainittu "hampurilainen", tarkoitan sitä. En näe hinnastossa "ihan tavallista hampurilaista".
Asiakaspalveluhenkilö: Millä juomalla tuplajuustoateria?
Minä: Edelleen Cola Zerolla.
Asiakaspalveluhenkilö: Muuta.
Minä: En muuta.
Asiakaspalveluhenkilö: Tuleeks sulle muuta?
Minä: Ei tule muuta.
Asiakaspalveluhenkilö: Syödääks nää täällä?
Minä: Edelleen otan mukaan. En jätä niitä tänne muiden syötäväksi.
Asiakaspalveluhenkilö: Elikkä, mukaan yksi tuplajuustoateria Coca-Cola Zerolla, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa ja yksi tavallinen hampurilainen (ja kysyvä vilkaisu minuun, katse oli tähän asti kassakoneessa)
Minä: Kyllä
Asiakaspalveluhenkilö: Elikkä elikkä, se tekee sitten yhteensä kuus euroo ja kolkyt senttii.
Minä: (Maksukortti kädessäni odotan, että maksupäätteelle tulee summa lähimaksua varten. Kun vien kortin maksupäätteen viereen, maksupääte piippaa ja pyytää syöttämään kortin ja antamaan PIN-koodin. Ennen kuin ehdin aloittaa, asiakaspalveluhenkilö kiirehtii neuvomaan)
Asiakaspalveluhenkilö: Aha, nyt se pyytää korttia ja PIN-koodia.
Minä: Kyllä, minä näen sen saman asian tästä maksupäätteeltä, mutta kiitos neuvosta. (suoritan maksun)
Asiakaspalveluhenkilö: Kuittii.
Minä: Mitä?
Asiakaspalveluhenkilö: Kuittia?
Minä: En tarvitse kuittia, kiitos.
Asiakaspalveluhenkilö: Hetki menee että on valmista. Tää biipperi hälyttää sitku tilauksen voi noutaa tästä. (ja työntää biipperin kouraani)
Minä: (Odotan tilaukseni valmistumista noudettavaksi. Biipperi hälyttää. Menen noutamaan tilausta.)
Asiakaspalveluhenkilö: (on pakannut hampurilaiset ja ranskalaiset paperipussiin) Elikkä sulle tuli nää juustohampurilaisateria Coca-Cola Zerolla, ranskalaiset ilman lisättyä suolaa ja tavallinen hampurilainen. Meneeks tää juoma kädessä?
Minä: Kyllä menee siinä kun nuo muutkin. Kiitos.
Kommentit (68)
Jumankekka. Joku jaksaa oikeasti kirjoittaa näin pitkän pölinät... ei mistään. 😲
M50+ kirjoitti:
Onko kukaan muu ollut mukana samanlaisessa näytelmässä?
monta kertaa, tää on just tätä
Miksi pitää lumihiutaloida jonkun v:n lisäämättömän suolan kanssa? Ota sitten reilusti vaan ne porkkanat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää lumihiutaloida jonkun v:n lisäämättömän suolan kanssa? Ota sitten reilusti vaan ne porkkanat.
Minulla ei ole tarvetta lumihiutaloida, ei aikanaan nuorempana eikä tässäkään iässä. Suolan käytön vähentäminen on ihan lääkärin suosituksesta. Porkkanat ei kuulu hampurilaisateriaan (mielestäni) ja sen vuoksi haluan ne perunat, kun sopii burgerin kanssa. Vaan hampurilaisravintoloissa käy helposti niin, että suolaa lisätään aika reilulla kädellä niihin perunoihin.
Suolaosuus oli kylläkin sivujuonne kokonaisuudessa, toki osa sitä.
AP
Normisettiä. Kun ei kiinnosta mutta on pakko jotain tehdä että saa karkkirahaa. Meno on kuin neuvostoliitossa.
No kyllä mulle tehdään oikein, en ees muista millon ois ollu joku virhe. Tilaan aina ilman sipulia ja esim mäkkärissä sitä ei sitten laiteta ikinä, mutta kalliimmissa paikoissa sipulit on lähes joka toinen kerta. Hyvää tuuria tai helpommat tilaukset varmaan.
Noinhan se jotenkin aina menee. Muistuu mieleen yksi ainoa ilahduttava kerta kun yksinkertaisella sanelulla on mennyt kerrasta perille. Kassalla oli down syndroomainen työntekijä ja teki tarkkaa työtä ja ymmärsi kerrasta mitä sanotaan ilman tarkentavia kysymyksiä.
Miksi ostat jotain cola zeroa etkä normaalia colaa?
Miksi olet niin vammainen, ettet voi käyttää käteistä?
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se jotenkin aina menee. Muistuu mieleen yksi ainoa ilahduttava kerta kun yksinkertaisella sanelulla on mennyt kerrasta perille. Kassalla oli down syndroomainen työntekijä ja teki tarkkaa työtä ja ymmärsi kerrasta mitä sanotaan ilman tarkentavia kysymyksiä.
Meillä paikkakunnalla pari vaihtoehtoa (samasta ketjusta tosin), joten on mahdollisuus valita. Päädyn siihen toiseen paikkaan useimmiten kun siellä on aika pitkään ollut yks tyyppi joka kuuntelee ja ei tarvi selitellä asioita moneen kertaan. Terveisiä vaan K:lle jos satut lukemaan ja itsesi tunnistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat jotain cola zeroa etkä normaalia colaa?
Oisko jostain makuasiasta kiinni? Vähemmän sokeria? Ei minua ainakaan haittaa mitä colaa muut ostaa.
Siis tämä "elikkä elikkä" -tauti... omg. Ihan sama kun oot kauppakeskuksen kassalla, siis se tunne kun kassa sanoo ennen maksua "elikkä se tekee yhteensä ....". Jotenkin siihen on kyllä aika turtunut, mutta outoa on.
AP oletko työtön? Ei kukaan aikuinen, itseään kunnioittava MIES käy missään hampurialaisbaarissa.
Vierailija kirjoitti:
AP oletko työtön? Ei kukaan aikuinen, itseään kunnioittava MIES käy missään hampurialaisbaarissa.
En ole työtön, olen aikuinen, olen mies ja kunnioitan itseäni, ja käyn hampurilasravintoloissa silloin kun itse haluan. Saat olla eri mieltä siitä, ettei kukaan aikuinen itseään kunnioittava MIES voisi käydä missään hampurialaisbaarissa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Jumankekka. Joku jaksaa oikeasti kirjoittaa näin pitkän pölinät... ei mistään. 😲
Mäkään en jaksa lukea mitään muutamaa riviä pidempää. Ärsyttää ihan suunnattomasti kun jotku kirjoittaa asiaa rivitolkulla. Emmä jaksa lukea niitä loppuun. Menee hermot. Ihme pitkää selittelyä, kuka muukaan niit jaksaa lukea.
Miks ihmiset käyttää aikaa tollasiin pitkiin juttuihin?
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ymmärrä yhtään mitään. Ihme pitkii random kirjotuksii. Eiks vois kertoo asiat selkeesti yhdellä lauseella tai jotain.
HAHAHAHA! I feel for you!!! Siis onko pakko toistaa jokainen tilauksen palanen?!? Ihan kuin kassa valmistautuisi oikeudenkäyntiä varten, "Tätähän sinä tilasit ja tilauksen hyväksyit". HYVÄ AVAUS!!!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulle tehdään oikein, en ees muista millon ois ollu joku virhe. Tilaan aina ilman sipulia
Mä en ota sinappia allergian takia,. Ei ole ollut ongelmaa toimituksessa mutta joskus myyjä ei ole varma onko tuotteessa sitä vai ei ja ne joutuvat tarkistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet niin vammainen, ettet voi käyttää käteistä?
Miksi mahdat kysyä tällaisia hupsuja kysymyksiä?
Sama näytelmä hampurilaisravintolassa lähes toistuvasti. Omat sanomiseni olin tässä tekstissä kärjistänyt, eli ääneen sanomatonta ajatteluani lisännyt. Näytelmä ei ole ketjusidonnainen.
Onko kukaan muu ollut mukana samanlaisessa näytelmässä?
Ja sitten olisin voinut jatkaa, että mitä kaikkea myöhemmin huomaa puuttuvan paketista, välillä servetit puuttuu. Joskus pilli. Mutta nuo ei enää siinä vaiheessa aiheuta enempää harmistumista.
Näissä asiakaspalveluhenkilöissä ei ole mitään vikaa ihmisinä, mutta jotain puutetta on näiden eri ketjujen koulutuksessa, kun oletetaan että kuka tahansa töihin tuleva hallitsee asiakaspalvelun suvereenisti eikä tarvitse siihen mitään perehdyttämistä.
Nyt olen sitten löytänyt nämä hampurilaispaikkojen tilauspäätteet, ei tarvitse keskustella asiakaspalveluhenkilön kanssa juuri lainkaan. Mieluummin kuitenkin tekisin tilauksen ihmiselle kuin koneelle.
AP