Ovikello soi ja menet avaamaan oven. Näet kaksi mustaan pukuun pukeutunutta miestä, jotka näyttävät henkkarinsa. Niissä lukee FBI
Miehet esittelevät itsensä ja kysyvät, voivatko he tulla sisään.
Mikä olisi ensimmäinen ajatuksesi?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
En avaa ovea yleensä. Jos avaisin teoriassa, epäilen että se on huijaus. Laitan oven kiinni ja jään katsomaan ovisilmästä merkkejä MIB:stä. ;)
Ai niin joo, jos Tommy Lee Jones olisi palannut vähän menneisyyteen niin kelpaisi kyllä hänkin.
Entä jos se on kuitenkin jarkko ja jukka FB:stä. Ja i oli ylimääräinen kirjain näkökentässä.
Olen töissä amerikkalaisessa yrityksessä eli periaatteessa jonkin todella oudon mutkan kautta noin voisi tapahtua. Mutta ennemminkin oven takana olisi joku EUn auditori joka epäilisi minulla olevan firman materiaalia (vaikka firmamme ei mitään omituista teekään). Joka tapauksessa ohje on soittaa ensin yrityksen lakimiehelle jos jotain tällaista tapahtuisi.
Henkkoht minua ei kyllä kukaan tule kotoa hakemaan eli huijari olisi siinä tapauksessa kyseessä.
M25 kirjoitti:
Just joo. :D Ainut tapa, mite FBI vois pidättää ei-amerikkalaisen, olis et tää henkilö olis uhka Yhdysvalloille ja Yhdysvaltoje kongressi pitää antaa lupa pidätykselle. Eli tommosta ei tulis ikinä tapahtuu itelleni, tai kellekkää muulekkaa normaalille kansalaiselle. Also, en ikinä avaa ovee tuntemattomille vaa teeskentelen olevani poissa kotoo.
Miksi kaikki olettaa, että ne ovat tulleet pidättämään suomalaisen? Voihan ne olla vaikka amerikkalaisia sukututkijoita, jotka heilauttaa fbi badgea ovella, kun ovat amerikkalaisina tottuneet siihen, että pääsevät sillä helposti sisälle. Nyt vähän mielikuvitusta peliin kaverit.
FBI ei aiheuttaisi mitään reaktiota, sen sijaan suomalainen variantti SDP aiheuttaisi reaktiivisen suojausliikkeen lompakon suuntaan.
Tulisi ensimmäisenä mieleeni, että kotonani etätöitä tekevä henkilö on varmaan kehittänyt jotain teknologiaa, josta "suuri länsi" on kiinnostunut. Ja tällaisella asialla olevien pitäisi maksaa hyvin, että päästäisin heitä keskustelemaan ko. henkilön kanssa.
Jippii, se mun työhakemus on hyväksytty ja minustakin tulee FBIn agentti! Saanhan sitten hienon pyssyn ja hyvännäköisen parin, saanhan jooooko??
Vierailija kirjoitti:
käsken painumaan helvettiin. Jos ei, lyön kirveen heidän päihinsä,
Aina kirves mukana ovella.
Säilytän kirvestä ulko-oven vieressä tuulikaapissa. En tätä varten, vaan koska sille ei ole muutakaan paikkaa. Mutta nyt painan mieleeni, jos oven takana on epäilyttävä henkilö, muista se kirves...
Stasista päivää. Olis vähän asiaa.