Kyllä näin 35kiloa ylipainoisena V*TUTTAA tuo masentava kevätaurinko! Taas kesä läskinä, koronarajoitukset
Saisi tulla koko kesäksi, ulkonaliikkumiskielto jne
Nyt sentään voi peittää itsensä kun pakkasta.
Turha neuvoa että laihduta, yrittänyt kyllä, aina vaan jojoilua +-3kg, viimeiset 4 vuotta.
Tappaisin itseni, mutta lasten vuoksi en voi.
Välillä ymmärrän näitä perhesurm*n tehneitä ihmisiä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua vinkkejä, olen kokeillut kaikkea,en vaan pysty noudattaa mitään pitempään.
Myykää mulle itsekuria? Ap
Sitten et halua tarpeeksi olla laiha. Sitten kun oikeasti haluat niin onnistut. Olet todennäköisesti riippuvainen sokerista mikä aiheuttaa heikon itsekurin. Loppujenlopuksi ei sinun tarvitse laihtua ollenkaan jos olet itse sujut asian kanssa. Muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä. Sun valinta.
Minä aloittaisin shokkitreenin niin että tuloksia tulee mahdollisimman nopeasti. Tuolla hitaasti kävelemällä kestää pitkään ennen kuin näkee tuloksia. Parin viikon shokkitreenin jälkeen kun alat nähdä tuloksia ja tunnet olosi paremmaksi niin se auttaa jaksamaan.
Et ehkä itse ole lihava, koska jos lihava ihminen aloittaa shokkitreenin, niin tuloksena on joku rasitusvamma, joka sitten vie liikunnan ilon pitkäksi aikaa. Ja taas putoaa nollatilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua vinkkejä, olen kokeillut kaikkea,en vaan pysty noudattaa mitään pitempään.
Sitten et halua tarpeeksi olla laiha. Sitten kun oikeasti haluat niin onnistut. Olet todennäköisesti riippuvainen sokerista mikä aiheuttaa heikon itsekurin. Loppujenlopuksi ei sinun tarvitse laihtua ollenkaan jos olet itse sujut asian kanssa. Muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä. Sun valinta.
Minä aloittaisin shokkitreenin niin että tuloksia tulee mahdollisimman nopeasti. Tuolla hitaasti kävelemällä kestää pitkään ennen kuin näkee tuloksia. Parin viikon shokkitreenin jälkeen kun alat nähdä tuloksia ja tunnet olosi paremmaksi niin se auttaa jaksamaan.
Kerroin jo täällä, tein pitkiä kävelylenkkejä 4-5x vko loka, marras joulu ja tammikuu, menin puntarille: +5kg!!eli liikuntaa ei kannata harrastaa. Muilla voi toimia, ei mulla
Ap
Vierailija kirjoitti:
P*ska provo. Ei kukaan, ei KUKAAN, edes av-palstalla, ole noin tyhmä.
Olkoon vaan mutta perhes*urmista ei pidä vitsailla.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos menisit lääkärille ja selvittäisit voitko saada lihavuuslääkkeet? Mysimba tai Saxenda toimivat useimmille, toinen vaikuttaa ruokahaluunn ja ruokariippuvuuksiin ja toinen taas sokeriaineenvaihduntaan.
Itsellä myös yli 30 kg ylipainoa mutta aion päästä tästä eroon nyt. 11 kg lähtenyt jo Mosley-metodilla ja jatkuu. Itse en lopulta tarvinnnut lääkkeitä, mutta jos tämä ei jostain syystä muuten onnistuisi tai alkaisin lihoa takaisin, hakisin lääkkeet kyllä heti.
Kalliita lääkkeitä joita ei kela korvaa jos niitä painonpudotukseen käytetään. Mulla oli Saxenda mutta kolmen kuukauden jälkeen kela päättikin että tämä riittää. Lääkäri puhui vuodesta mutta ainahan kela tietää toki paremmin. Sen jälkeen sain Ozempicin kun pyysin sitä kun se on puolet halvempi, mutta olen sitä käyttänyt vain silloin kun mulla on ollut varaa sitä ostaa. Nyt ei taas ole niin olen kuukauden ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin jo täällä, tein pitkiä kävelylenkkejä 4-5x vko loka, marras joulu ja tammikuu, menin puntarille: +5kg!!eli liikuntaa ei kannata harrastaa. Muilla voi toimia, ei mulla
Ap
Pelkällä liikunnalla ei laihdu kovin helposti, jos syömisessä ei tapahdu muutosta. Näin se vain on. Mutta onhan liikunnasta se ilo, että olet parempikuntoinen, joten jatka nyt ihmeessä noita kävelylenkkejä ja nyt sitten vaan pieni viilaus ruokavalioon, niin lähtee putoamaan. Alkuun pois sokerit ruokavaliosta (joo, ne on ne herkut) ja mieti millä voisit korvata pahimman himon.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo lihavuus kertoo ennen kaikkea huonosta elämänhallinnasta. Siitä ettei ole selkärankaa sanoa millekään ei. Ja siitä ettei välitä omasta terveydestään. Lihavuus on suoraan sanoen tyhmyyttä.
Jos olisin työnantaja en palkkaisi lihavaa koska miten pullero jaksaa hoitaa KUNNOLLA työtehtäviään jos ei viitsi edes itseään pitää kunnossa?
Eri asia sitten on jos lihavuuden syy on esim. sairaus tai siihen köytettävä lääkitys joka lihavuuden aiheuttaa.
Mä kiertelen eri laitoskeittiöissä työkseni ja niissähän on suurin osa reippaasti lihavia naisia töissä. Ahkeria mimmejä, jotka todella kiireessä joutuvat tekemään töitään. Jos työnantajat vetelisi oletuksia ihmisten ulkomuodosta, niin tässä maassa olisi aivan järjettömästi työttömiä ihmisiä.
Eikö se ollut niin, että Suomessa on melkein viideosa ylipainoisia?
Tekevät KUNNOLLA työnsä, niin ei sitten enää illalla jaksa miettiä oman navan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo lihavuus kertoo ennen kaikkea huonosta elämänhallinnasta. Siitä ettei ole selkärankaa sanoa millekään ei. Ja siitä ettei välitä omasta terveydestään. Lihavuus on suoraan sanoen tyhmyyttä.
Jos olisin työnantaja en palkkaisi lihavaa koska miten pullero jaksaa hoitaa KUNNOLLA työtehtäviään jos ei viitsi edes itseään pitää kunnossa?
Eri asia sitten on jos lihavuuden syy on esim. sairaus tai siihen köytettävä lääkitys joka lihavuuden aiheuttaa.
Aikamoinen yleistys. Minulla on työkaveri, joka on intohimoinen treenaaja, viimeisen päälle hyvässä kunnossa, tiukka kasvisruokavalio (jota jaksaa kyllä mainostaa myös). Mutta maailman tehottomin työntekijä, ilmeisesti elämässä menee niin paljon energiaa kaikkeen muuhun hänellä kuin työntekoon. Sen sijaan todella lihava työkaverini on erittäin hyvä työssään ja ymmärtää/omaksuu uusia asioita todella nopeasti. Sanomana vain se, että noilla valinnoilla olisit ottanut tuon hyväkuntoisen huonon työntekijän, etkä sitä lihavaa hyvää työntekijää töihin.
Poikkeus vahvistaa säännön. Ja luulenpa että esimies näkee asiat eri tavalla kuin sinä jos molemmat omissa vakansseissaan ovat pitkään olleet. Omalla työpaikallani on naapuriosastolla yksi erittäin lihava nainen, noin 120kg ja 165cm pituus. On usein sairaslomilla. Omalla osastollani on reilu 20 henkeä eikä kukaan heistä ole lihava, kaksi vähän pyöreämpää on kyllä mutta ovatkin sellaisia vanhempia noin 60v kiukkuisia rouvia.
Omalla työpaikallani on huomattavan vähän lihavia kun nyt oikein mietin. Ei se ainakaan pisteitä nosta jos työhaastatteluun lyllertää ovesta puuskuttaen yli satakiloinen tapaus. Kyllä se ulkonäkö kertoo paljon jaksamisesta, laiskuus on taas asia erikseen joka selviää ajan mittaan.
Tää lihava 36-vuotias keski-ikäinen on kuin uusi kivikisuäiti. Kaikki on perseestä ja jonkun toisen syy eikä itse voi itselleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla laiha, todellakin! Mulla olisi vihdoin rahaa rasvaimuun, mutta kukaan Helsingissä ei suostu, vaikka Tallinnassa saa rasvaimun todella lihavakin(140 kiloinen) . Mutta vakuutus ei kata sinne asti :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPelkällä liikunnalla ei laihdu kovin helposti, jos syömisessä ei tapahdu muutosta. Näin se vain on. Mutta onhan liikunnasta se ilo, että olet parempikuntoinen, joten jatka nyt ihmeessä noita kävelylenkkejä ja nyt sitten vaan pieni viilaus ruokavalioon, niin lähtee putoamaan. Alkuun pois sokerit ruokavaliosta (joo, ne on ne herkut) ja mieti millä voisit korvata pahimman himon.
No en ole nyt kolmeen viikkoon liikkunut sekuntiakaan, itkettää vieläkin tuo monen kuukauden turha työ mitä tein..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vai olisko se läski muuttunut lihakseksi? - lihas painaa enemmän.
Eikä siellä puntarillakaan kannata jatkuvasti ravata. Teet mieleistäs liikuntaa ja mietit niitä suupaloja. Sitten kun vaatteet alkavat tuntua löysemmiltä, niin voisi olla hyvä hetki piipahtaa vaa´alla.
Vaakanumeroilla, kaloreita laskemalla ja ruokapäiväkirjaa pitämällä saa ittensä tehtyä hulluksi. Joillakin toimii tuollainen kaiken listaaminen, mutta itsellä ei.
Mä sain 44 kiloa pois hissukseen parissa vuodessa, kun kävelin ja tosiaan funtsailin, mitä suuhun kannattaa pistää milloinkin.
Tosin olihan niitä masispäiviä. Vilttihoitoa ja pitsaa, suklaata ja viiniä. Sellaisen mässypäivän jälkeen taas huomas, että olo on entistä kamalampi. Se turvotus ja ähky kesti pari-kolme päivää.. en tykännyt siitä, joten noi maisis/mässytkin muutti muotoaan kevyimmiksi.
Tsemppiä sulle ja lopetat tuommoiset puheet. Eihän kukaan nyt läskien takia noin totaalinen voi olla! Kesäksi ostat kivat kesävaatteet ja hymyä suupieliin. Palstan jutuista ei pidä ottaa itteensä. Sisään ulos. :)
Musta on ihanaa kun aurinko paistaa ja fiilistelen jo lähestyvää kevättä ja kesää. Ylipainoa olen pudottanut, mutta vielä on 50 kg jäljellä.
Ihanaa, kun pääsee kävelylle ilman miljoonaa vaatekertaa, ja kevään etenemisen seuraaminen on aina yhtä ihanaa. Leskenlehdet, muuttolinnut jne. Kesällä tuoreet kotimaiset kasvikset ja marjat maistuvat.
Mielestäni ap kuulostaa masentuneelle. Siihen saa apuja terveydenhuollosta. Kannattaisi ehkä käydä ettei tarvitsisi velloa noin syvällä.
Kirja "Laihduttamisen loppu" saattaa olla avuksi. Niitä on kirjastoissa ja divareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVai olisko se läski muuttunut lihakseksi? - lihas painaa enemmän.
Eikä siellä puntarillakaan kannata jatkuvasti ravata. Teet mieleistäs liikuntaa ja mietit niitä suupaloja. Sitten kun vaatteet alkavat tuntua löysemmiltä, niin voisi olla hyvä hetki piipahtaa vaa´alla.
Vaakanumeroilla, kaloreita laskemalla ja ruokapäiväkirjaa pitämällä saa ittensä tehtyä hulluksi. Joillakin toimii tuollainen kaiken listaaminen, mutta itsellä ei.
Mä sain 44 kiloa pois hissukseen parissa vuodessa, kun kävelin ja tosiaan funtsailin, mitä suuhun kannattaa pistää milloinkin.
Tosin olihan niitä masispäiviä. Vilttihoitoa ja pitsaa, suklaata ja viiniä. Sellaisen mässypäivän jälkeen taas huomas, että olo on entistä kamalampi. Se turvotus ja ähky kesti pari-kolme päivää.. en tykännyt siitä, joten noi maisis/mässytkin muutti muotoaan kevyimmiksi.
Tsemppiä sulle ja lopetat tuommoiset puheet. Eihän kukaan nyt läskien takia noin totaalinen voi olla! Kesäksi ostat kivat kesävaatteet ja hymyä suupieliin. Palstan jutuista ei pidä ottaa itteensä. Sisään ulos. :)
Siis kävin lokakuussa puntarilla, seuravaksi tammikuun lopussa. Ja plus 5 kiloa. Olipa vaan elämäntapamuutos, söin säännöllisesti ja terveellisesti, ilmeisesti liikaa! Oikeasti kuvittelin, että olisin laihtunut jo 10kg,mutta ei!
Mietin nyt itsem*rhaq päivittäin, joka kesä olen joutunut ostamaan isompia kesävaatteita, kuin edellisenä. Viime kesänä koko 50,ensi kesänä 52 jo varmaan :(
Ap
Nyt aviomieskin on alkanut mököttämään, kun en onnistu. Hänen toiveestaan vuonna 2016 aloitin tämän projektin. Ja lihoin vain lisää.Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ylipaino näkyy kauas vaikka oli kuinka paksu talvitakki päällä.q
Mutta itsellä on turvallisempi ja hyvä olo toppavaatteissa :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos menisit lääkärille ja selvittäisit voitko saada lihavuuslääkkeet? Mysimba tai Saxenda toimivat useimmille, toinen vaikuttaa ruokahaluunn ja ruokariippuvuuksiin ja toinen taas sokeriaineenvaihduntaan.
Itsellä myös yli 30 kg ylipainoa mutta aion päästä tästä eroon nyt. 11 kg lähtenyt jo Mosley-metodilla ja jatkuu. Itse en lopulta tarvinnnut lääkkeitä, mutta jos tämä ei jostain syystä muuten onnistuisi tai alkaisin lihoa takaisin, hakisin lääkkeet kyllä heti.
Kalliita lääkkeitä joita ei kela korvaa jos niitä painonpudotukseen käytetään. Mulla oli Saxenda mutta kolmen kuukauden jälkeen kela päättikin että tämä riittää. Lääkäri puhui vuodesta mutta ainahan kela tietää toki paremmin. Sen jälkeen sain Ozempicin kun pyysin sitä kun se on puolet halvempi, mutta olen sitä käyttänyt vain silloin kun mulla on ollut varaa sitä ostaa. Nyt ei taas ole niin olen kuukauden ilman.
Joo tämä on ärsyttävää, ettei niitä oikein korvata! Niin paljon sitä paasataan lehdissä ylipaino-ongelmasta, mutta nyt kun olisi useimmille toimivia keinoja, niitä ei korvata joten jäävät vain varakkaiden keinoksi hoitaa ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa kun aurinko paistaa ja fiilistelen jo lähestyvää kevättä ja kesää. Ylipainoa olen pudottanut, mutta vielä on 50 kg jäljellä.
Ihanaa, kun pääsee kävelylle ilman miljoonaa vaatekertaa, ja kevään etenemisen seuraaminen on aina yhtä ihanaa. Leskenlehdet, muuttolinnut jne. Kesällä tuoreet kotimaiset kasvikset ja marjat maistuvat.
Mielestäni ap kuulostaa masentuneelle. Siihen saa apuja terveydenhuollosta. Kannattaisi ehkä käydä ettei tarvitsisi velloa noin syvällä.
En ole koskaan ymmärtänyt tuollaisia ihmisiä. Kevät on pahinta aikaa, varsinkin lumi ja auringon paiste yhdessä.
Parasta pimeä syksy, kehtaa lenkillekin kun kukaan ei näe. Mutta sekin ihan turhaa, liikunta vaan lihottaa.
Se on se ruokavalio...ei liikunta. Lopeta se mässyttäminen, kuinka vaikeaa se voi olla?
Kyllä se ylipaino näkyy kauas vaikka oli kuinka paksu talvitakki päällä.q