Kyllä näin 35kiloa ylipainoisena V*TUTTAA tuo masentava kevätaurinko! Taas kesä läskinä, koronarajoitukset
Saisi tulla koko kesäksi, ulkonaliikkumiskielto jne
Nyt sentään voi peittää itsensä kun pakkasta.
Turha neuvoa että laihduta, yrittänyt kyllä, aina vaan jojoilua +-3kg, viimeiset 4 vuotta.
Tappaisin itseni, mutta lasten vuoksi en voi.
Välillä ymmärrän näitä perhesurm*n tehneitä ihmisiä.
Kommentit (62)
no sympathy kirjoitti:
Aivan oma vikasi olla läski, kukaan ei vienyt ruokaa ja juomaa suuhusi.
Kyllä vei, tämä onneton paska elämä!!
Ap
Kuinkahan moni tämä keväänää riistää henkensä tulevan kesän ja ylipainon vuoksi?
Ap
Rasvan takia veisit oman henkesi? Sun pitää muuttaa kokonaan tapa miten syöt. Sulla on todennäköisesti aineenvaihdunta ihan sekaisin eikä suolisto osaa käyttää ravinteita hyödyksi huonon bakteeri kannan vuoksi. Todennäköisesti monia vitamiinien ja mineraalien puutoksia mitkä aiheuttaa sen ettei rasva pala niin tehokkaasti. Ota hiilarit pelkästään kasviksista ja rupea juoksemaan. Aamulla puuro joka on ainoa hiilarin lähde kasviksien lisäksi. Ei yhtään herkkuja tai sokeria. Juomana vain vettä ja mustaa kahvia. Älä juo maitoa.
Tiedän tunteen, mutta en ajattele ENÄÄ samoin, koska löysin ruokavalion, jota noudattamalla oikeasti laihtuu. Aloita sinäkin ketogeeninen dieetti ja olet kesällä paljon laihempi.
Entäpä lakkaisit kokonaan murehtimasta kilojasi, elä elämääsi. Muilla asioilla on suurempi merkitys kuin mitä vaaka näyttää. Ei kaikkia ole tarkoitettu langanlaihoiksi, eläköön monimuotoisuus.
Anna armoa itsellesi. Nauti elämästä sekä hyvästä ruoasta hyvällä omatunnolla.
Olen reilusti ylipainoinen mutta onnellinen, en vaivaa päätäni ulkonäköseikoilla niin kuin joskus nuorempana erehdyin tekemään. Olen sinut itseni kanssa.
(O) -omenavatsa
ps. lihavuus tuskin on perhesurmien syy kenelläkään, pitää vipata päästä tosi pahasti muutoin
Mitäpä jos menisit lääkärille ja selvittäisit voitko saada lihavuuslääkkeet? Mysimba tai Saxenda toimivat useimmille, toinen vaikuttaa ruokahaluunn ja ruokariippuvuuksiin ja toinen taas sokeriaineenvaihduntaan.
Itsellä myös yli 30 kg ylipainoa mutta aion päästä tästä eroon nyt. 11 kg lähtenyt jo Mosley-metodilla ja jatkuu. Itse en lopulta tarvinnnut lääkkeitä, mutta jos tämä ei jostain syystä muuten onnistuisi tai alkaisin lihoa takaisin, hakisin lääkkeet kyllä heti.
En halua vinkkejä, olen kokeillut kaikkea,en vaan pysty noudattaa mitään pitempään.
Myykää mulle itsekuria? Ap
Voi kiesus. Ei sun tarvitse kuin syödä päivässä 500 kcal kuluttamaasi vähemmän ja olet jo noin 10-12 kg hoikempi lämpimimpään kesään mennessä, on sekin jo jotain. Ei ole oikeasti yhtään vaikeaa, itsellä kyseinen metodi käytössä ja runsaat puoli kiloa tippunut viikossa jo pitkän aikaa.
Älä ulise vaan tee päätös ja aloita jo tänään. Fatsecret-appsiin vaan merkkaa syömäsi jutut niin ei oo vaikeaa. Tää todellakin on tahdon asia.
P*ska provo. Ei kukaan, ei KUKAAN, edes av-palstalla, ole noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä lakkaisit kokonaan murehtimasta kilojasi, elä elämääsi. Muilla asioilla on suurempi merkitys kuin mitä vaaka näyttää. Ei kaikkia ole tarkoitettu langanlaihoiksi, eläköön monimuotoisuus.
Anna armoa itsellesi. Nauti elämästä sekä hyvästä ruoasta hyvällä omatunnolla.
Olen reilusti ylipainoinen mutta onnellinen, en vaivaa päätäni ulkonäköseikoilla niin kuin joskus nuorempana erehdyin tekemään. Olen sinut itseni kanssa.
(O) -omenavatsa
ps. lihavuus tuskin on perhesurmien syy kenelläkään, pitää vipata päästä tosi pahasti muutoin
Viime viikolla olin onnellinen, kerroin täälläkin että tällä vanhemmalla iällä, 36v, ei tarvitse olla teini laiha, niin sain vain kuraa täällä niskaani :(
Ja siksi taas ahdistaa kilot.
Ap
Tätä on turha neuvoa, harva se päivä ulisee tätä samaa epäonnista laihdutustaan.
Vierailija kirjoitti:
En halua vinkkejä, olen kokeillut kaikkea,en vaan pysty noudattaa mitään pitempään.
Myykää mulle itsekuria? Ap
Sitten et halua tarpeeksi olla laiha. Sitten kun oikeasti haluat niin onnistut. Olet todennäköisesti riippuvainen sokerista mikä aiheuttaa heikon itsekurin. Loppujenlopuksi ei sinun tarvitse laihtua ollenkaan jos olet itse sujut asian kanssa. Muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä. Sun valinta.
Minä aloittaisin shokkitreenin niin että tuloksia tulee mahdollisimman nopeasti. Tuolla hitaasti kävelemällä kestää pitkään ennen kuin näkee tuloksia. Parin viikon shokkitreenin jälkeen kun alat nähdä tuloksia ja tunnet olosi paremmaksi niin se auttaa jaksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on turha neuvoa, harva se päivä ulisee tätä samaa epäonnista laihdutustaan.
Tämä on keskustelupalsta ja saan hakea vertaistukea muilta ikuisesti lihavilta!
Kerroin jo, että en kaipaa turhia neuvoja! Ap
Mun mielestä tuo lihavuus kertoo ennen kaikkea huonosta elämänhallinnasta. Siitä ettei ole selkärankaa sanoa millekään ei. Ja siitä ettei välitä omasta terveydestään. Lihavuus on suoraan sanoen tyhmyyttä.
Jos olisin työnantaja en palkkaisi lihavaa koska miten pullero jaksaa hoitaa KUNNOLLA työtehtäviään jos ei viitsi edes itseään pitää kunnossa?
Eri asia sitten on jos lihavuuden syy on esim. sairaus tai siihen köytettävä lääkitys joka lihavuuden aiheuttaa.
Säännöllinen syöminen on yllättävän tehokasta. Ja toki samalla katsoo mitä suuhunsa pistää. Pidä huoli, että syöt hyvän aamiasen, kevyen lounaan, kevyt välipala, illallinen. Kun syö säännölliseen tahtiin niin ei tee enää mieli syödä sitten ylimääräisiä herkkuja.
Mieti sellaisia ruokia joista tykkäät ja rehellisesti tunnistat niistä ns. huonot valinnat ja välttelet niitä (ranskalaiset, pizzat yms) ja yrität valita terveellisempiä vaihtoehtoja. Makean tilalle esim. kreikkalaista luonnonjogurttia ja sinne paljon marjoja sekaan - on oikeasti hyvää ja vie pahimman makeanhimon (alussa vähän vaikka sitten sokeria sekaan - mutta vähän vain, jos on kova tuska makealle, sitten pikkuhiljaa sokeri pois).
Ja muista, että ei ole maailman loppu se, että sortuu jonkun kerran. Sen jälkeen vaan nopeasti taas asiat kuntoon nopeasti. Sortumiset vähenee pikkuhiljaa.
Ja kävelylle (sauvakävely on yllättävän kivaa), alkuun pienempiä lenkkejä, kunnes tuntuu, että jaksaa pidempiä noin 3 kertaa viikossa. Vaikka vain mäki alas ja ylös ensin. Sitten enemmän, kun siltä tuntuu.
Usko pois, kyllä se siitä lähtee ja tärkeintä on se, että oma kunto paranee ja paino putoaa edes jonkun verran, realistiset tavoitteet ja tavoitteena parempi ruokavalio ihan pysyvästi. Näin minä olen ajatellut ja oikeasti on kiva huomata, että jaksaa nyt enemmän, painokin jonkun verran jo pudonnut ja nyt pystyy jo tekemään pidempiä kävelylenkkejä ja innolla odotan että tulee kevät.
Nauti elämästäsi! Minäkin olisin nauttinut 35kg ylipsinolla, en niin tehnyt, tuli vielä 45kg lisää..
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo lihavuus kertoo ennen kaikkea huonosta elämänhallinnasta. Siitä ettei ole selkärankaa sanoa millekään ei. Ja siitä ettei välitä omasta terveydestään. Lihavuus on suoraan sanoen tyhmyyttä.
Jos olisin työnantaja en palkkaisi lihavaa koska miten pullero jaksaa hoitaa KUNNOLLA työtehtäviään jos ei viitsi edes itseään pitää kunnossa?
Eri asia sitten on jos lihavuuden syy on esim. sairaus tai siihen köytettävä lääkitys joka lihavuuden aiheuttaa.
Aikamoinen yleistys. Minulla on työkaveri, joka on intohimoinen treenaaja, viimeisen päälle hyvässä kunnossa, tiukka kasvisruokavalio (jota jaksaa kyllä mainostaa myös). Mutta maailman tehottomin työntekijä, ilmeisesti elämässä menee niin paljon energiaa kaikkeen muuhun hänellä kuin työntekoon. Sen sijaan todella lihava työkaverini on erittäin hyvä työssään ja ymmärtää/omaksuu uusia asioita todella nopeasti. Sanomana vain se, että noilla valinnoilla olisit ottanut tuon hyväkuntoisen huonon työntekijän, etkä sitä lihavaa hyvää työntekijää töihin.
Aloita kävely. Lisäät matkaa kun kunto kasvaa.