Papit ovat jatkaneet edelleenkin uskonnontuputusta kouluissa
Katsomuksettomuus ja tunnuksettomuus opetus ei toteutunut vaikka Suomen laki opetuksesta muuttui vuonna 2003. Silti evlut-kirkon uskonnonopetus eli kirkon harjoittama aivopesu ja eri uskontojen pakkotuputus on pysynyt edelleen Suomen peruskoulujen opetusksessa eikä sitä edelleenkään korvattu uskonnottomalla ja tunnuksettomalla et-opetuksella vaikka lupaus uskonnottomasta, katsomuksettomasta ja tunnuksettomasta opetuksesta on annettu. Se on edelleen uhka lasten uskonnonvapaudelle.
Kommentit (90)
Pitäähän niitten kymmenystensä eteen jotain luritella. Ikävä vain että lapsille ja nuorille valehtelu on vieläkin sallittua.
Papit ei opeta kouluissa. Opettajat opettaa.
Papeillakin kuule loppuu leipä ennen pitkää, jos ei ole uskovaisia.
En minä pappeja koulussa nähnyt. Uskonnon opettajat valmistuvat eri linjalta kuin papit.
Vierailija kirjoitti:
Papeillakin kuule loppuu leipä ennen pitkää, jos ei ole uskovaisia.
Ei liene suuri tappio.
Herran pelkoiset ovat parhaita hallittavia.
Kun (ei-korona-aikaan) olen käynyt koulussa, olen aina mennyt sinne opettajan tai opettajien erityisestä kutsusta tiettyyn ajankohtaan. En tietenkään tyrkytä itseäni sinne - aivan samoin kuin en mene väkisin enkä kutsumatta kenenkään perhejuhliinkaan. Yst.terv. pappi
Oli laki mikä tahansa, elämä loppuu kerran ja silloin suosittelisin, että tiedätte mihin turvaudutte. Huono omatunto ei häviä Jumalan kieltämisellä.
Kyllä näille kirkosta eronneille aina välillä kelpaa diakonin antama maksusitoumus ruokakauppaan tai kirkon maksama sähkölasku.
Ihanaa että kouluissa on yhä uskonnonopetusta. Muistan lämmöllä aamurukoukset. Antoi turvallisen olon ja rauhoittumisen hetken.
Rukoilen edelleen aamuisin, joskus myös iltaisin.
Ap: n aloitus on jotenkin tosi ristiriitainen. Huomaa, ettet ole vaivautunut lukemaan, mitä siellä laissa sanotaan. Vai oletko niin yksinkertainen, ettet ymmärrä? Eihän opetuksen pidäkään eikä kuulu olla lain mukaan täysin uskonnotonta ja tunnuksetonta elämänkatsomusta, vaan lain mukaan koulun nimenomaan tulee järjestää sitä uskonnon opetusta sen mukaan, mihin uskontokuntaan oppilaat kuuluvat.
"lupaus uskonnottomasta, katsomuksettomasta ja tunnuksettomasta opetuksesta on annettu"
Mihin lupaukseen tässä viittaat?
Kirkosta eroaminen on vähentymään päin. Ihmiset ovat löytäneet lohtua hengellisyydestä, ja kirkkoonkin liitytään taas takaisin.
Minullakin oma kokemus siitä että kuoleman jälkeenkin on elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eroaminen on vähentymään päin. Ihmiset ovat löytäneet lohtua hengellisyydestä, ja kirkkoonkin liitytään taas takaisin.
Minullakin oma kokemus siitä että kuoleman jälkeenkin on elämää.
Parempaa lohtua saa eroamalla ja lähtemällä kirkosta. Samalla tulee muistaa erottaa lapset ja siirtää et-opetuksen pariin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näille kirkosta eronneille aina välillä kelpaa diakonin antama maksusitoumus ruokakauppaan tai kirkon maksama sähkölasku.
Näihin väitteisiin olisi hyvä saada joku lähde. Musta tuntuu ei riitä. Omassa tuttavapiirissäni kirkkoon kuulumattomat kyllä pysyvät poissa kirkon palveluista.
Hurstin ruoka-apua tuetaan, mutta sitten monesti ihmisillä on kova vastustus kirkkoa vastaan. Ei täällä maaseudulla ole Hurstin ruoka-apuja. Seurakunta jakaa ruokaa ja auttaa köyhiä. Kirkkoon kuuluminen on meidän perheen tapa auttaa paikallisia köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näihin väitteisiin olisi hyvä saada joku lähde. Musta tuntuu ei riitä. Omassa tuttavapiirissäni kirkkoon kuulumattomat kyllä pysyvät poissa kirkon palveluista.
Luuletko sä tosissasi, että jossain netissä esitellään esim taulukoita ja tilostoja siitä, kuinka moni avunhakijoista on kirkkoon kuuluvia ja kuinka moni ei? Itse esim tiedän useammankin ei-kuuluvan, joka sieltä on apua hakenut. Se sellainen vaatii sitä paitsi melkoista nöyrtymistä, ei sinne kukaan huvikseen mene apuja pyytelemää ja anelemaan, jos vain jotenkin muuten voi asiansa järjestää. Joten tuo sinunkin "koska en itse tunne ketään tällaista ihmistä, niin ei se pidä paikkaansa" -ajattelu on tosi kapeakatseista ja naiivia.
Sitä paisti ev.lut kirkon sivuilla sanotaan: "Diakoniassa autetaan ihmisiä erottelematta ja kyselemättä kirkon jäsenyyttä tai uskontokuntaa.".
-eri
Oli papin pakana, seisoi kaapin takana. Valkea kuin lakana ja naama haudan vakava.
Olen nähnyt papin koulussa viimeksi joskus 1990-luvun alussa, kun seurakunta kävi vielä pitämässä päivänavauksia keskusradion kautta.
Vierailija kirjoitti:
En minä pappeja koulussa nähnyt. Uskonnon opettajat valmistuvat eri linjalta kuin papit.
Kuinka suuri osuus uskonnon opettajista edes on teologeja? Taitaa olla melko pieni prosentti.
Hyvä. On aika laittaa piste tälle ateismin pakkotuputukselle kouluissa.