Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu, jos vauva on n. rv36 tosi iso?

Vierailija
16.02.2021 |

Mitä tuossa tilanteessa tehdään, päätetäänkö äitiyspolilla jotain raskauden jatkon/synnytyksen suhteen? Päätetäänkö käynnistää synnytystä etukäteen tai tehdä sektio? Odotan esikoista, sf-mitta on reilusti yli käyrän. Ei radia, ei raskausmyrkytystä, vauva on vaan tosi iso.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

Vierailija
2/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SF-mitta ei kyllä kerro vauvan koosta yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva jää kohtuun lopullisesti

Vierailija
4/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös raskatusmyrkytyslapset ole pieniä? Sokerivauvat isoja.

Saattavat leikata, ellei sitten käynnistetä pari viikkoa etuajassa.

Vierailija
5/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kaverin kohdalla päättivät tehdä sektion hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Oli tuossa vaihteessa jo n. 4,5 kg, vaikka la oli muutaman viikon päässä.

Vierailija
6/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut laitetaan luultavasti synnytystapa-arvioon. Siellä tutkitaan tarkemmin onko lapsi oikeasti iso vai onko esim runsaammiin lapsivettä tms. Samalla mietitään pitääkö käynnistää aikaisemmin (en ole koskaan kuullut että näin tehtäisiin, mutta mistäs minä tiedän vaikka joskus harvoin olisikin tarpeen) ja pohditaan onko tarvetta suunnitellulle sektiolle.

Vierailija
7/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeesti iso, yrittävät käynnistää jo ennen kuin on la. Jos ei tuu alakautta, niin sektiolla sit.

Vierailija
8/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä käynnistys. Sitä ei kannata ottaa ellei pakko. Käynnistetty synnytys on sata kertaa kivuliaampi kuin luonnollinen. Mulla sekä tavallisia että käynnistettyjä.

Vierailija
9/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ei osattu kertoa?

Vierailija
10/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sulle sektiota anna ellei oo pakko. Alakautta yrittävät synnytystä, vaikka olisi isokin lapsi.

Vierailija
11/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä vaivut koomaan ja vittusi repeää persereikää myöten tuhannen riekaleiksi kun jättiläisvauva änkeytyy maailmaan.

Vierailija
12/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks täällä yhtään asiasta oikeesti tietävää eli kätilöä?

Vierailija
13/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miks noiden isokokoisten lapsien kans odotetaan loputtomiin tai yritetään väkisin alakautta.

Vierailija
14/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SF-mitta ei kyllä kerro vauvan koosta yhtään mitään.

Miks ihmeessä sitä sit mitataan?

Vierailija
15/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neljä lasta, kolme niistä sanottiin olevan tosi kookkaita. Kaikki olivat lopulta ihan ok kokoisia noin 5 kiloa. Yhtään ei käynnistetty. Ota ihan iisisti, kaikki ne ulos tulee tavalla tahi toisella.

Vierailija
16/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käynnistys. Sitä ei kannata ottaa ellei pakko. Käynnistetty synnytys on sata kertaa kivuliaampi kuin luonnollinen. Mulla sekä tavallisia että käynnistettyjä.

Tää on ihan puppua. Mulla sekä käynnistettyjä että luomu ja normaali. Kyllä se luomu on kaikista pahin (ilman puudutusta tai lääkkeitä). Normaalissa saat epiduraalin yms.

Vierailija
17/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan puppua. Mulla sekä käynnistettyjä että luomu ja normaali. Kyllä se luomu on kaikista pahin (ilman puudutusta tai lääkkeitä). Normaalissa saat epiduraalin yms.

Unohdin laittaa käynnistetyssä saa eniten kipulääkkeitä kun ne voi antaa ajoissa.

Vierailija
18/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin laittaa käynnistetyssä saa eniten kipulääkkeitä kun ne voi antaa ajoissa.

Ai saa vai? Mulla on kaksi kertaa käynnistetty synnytys ja molemmissa sain vain panadolia.

Vierailija
19/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai saa vai? Mulla on kaksi kertaa käynnistetty synnytys ja molemmissa sain vain panadolia.

Kyllä saa, tää on nyt jotain provoilua sillä käynnistetyssä on helpompi antaa lääkkeitä tarpeen mukaan kun on aikaa. Luomussa sitä aikaa ei ole. Älä viitsi pelotella näitä lukijoita ihan bullshitillä.

Vierailija
20/33 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä yhtään kätilöä tai lääkäriä, joka tietäisi asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän