Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvilomalla Lappiin, koronavarovainen puoliso tuomitsee

Vierailija
16.02.2021 |

Olen todella kypsä läheisyyden määrään, joka kahden hengen taloudessa on koronan vuoksi kohta vuoden vallinnut. Rakastan miestäni, mutta olen huomattavasti häntä ekstrovertimpi ja etenkin viimeiset pari kuukautta olen ollut todella kiehumispisteessä. Olen talvi-ihminen ja rakastan kaikkia talviurheilulajeja. Mieheni voi tulla seuraksi vähän kävelemään jäälle, mutta ei viihdy yli 45 min ulkoilmassa, eikä etenkään luistele tai hiihdä. Voin käydä kotikonnuillakin hiihtämässä, mutta yksin harrastaminen ahdistaa jo sekin.

Koulujen talvilomalla on tilaisuus mennä sisareni ja tämän perheen kanssa Lappiin, mökkiin, en aio lasketella enkä käydä ravintolassa eli yhtään siskoni perheen ulkopuolista kontaktia ei tule. Miehen mielestä tämä on idioottimaista tässä pandemiatilanteessa ja hän tuomitsee ajatuksen täysin. Olisin yhteistyökykyisempi, jos hän sitten sen sijaan hiihtäisi ja lumikenkäilisi kanssani viisi päivää kotikonnuilla ja viettäisimme yhdessä talvilomaa. Mutta näin ei tulisi missään nimessä tapahtumaan, vaan hän katsoo elokuvia ja minä käyn yksin hiihtolenkeillä. Olen jo useamman kerran koronan aikana halunnut käydä tapaamassa sisareni perhettä, mutta miehen perusteluiden vuoksi olen jättänyt menemättä. Näiden aiempien suunnitelmien lykkääntymisen vuoksi olen varmaan sisimmässäni jo melko katkera, vaikka se epäreilua toista kohtaan onkin.

Siispä olen aikalailla siinä pisteessä, ettei minua kiinnosta yhtään, mitä mies tästä suunnitelmasta on mieltä. Koko tilanne näyttäytyy koko suhteemme symbolina, jossa kutistan unelmiani, jotta ne mahtuisivat mieheni mukavuusalueelle. Melkein tuntuu jo siltä, että jos hän tämän vuoksi haluaisi erota minusta, mielummin laittaisin asunnon myyntiin kuin jättäisin menemättä talvilomareissulle. Tämä on tietysti naurettava ajatus, mutta kertoo asian ympärille koostuneesta tunnemyrskystä.

Ei lapsia, jotka jäisivät toisen hoidettavaksi. Kumpikaan ei ole riskiryhmää.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa sopia välinne sanoi varpaat toisilleen. 

Vierailija
2/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, no näinpä. Vaan juuri nyt motivaatio siihen on melko matala. Yhdessä hetkessä kelaan kaikkia mieheni mahtavia ominaisuuksia ja puolia ja mietin, että teen kuten on suhteelle parhaaksi. Toisessa pyöritän kaikkia niitä syitä, miksi olemme muutenkin epäsopivat toisillemme ja miksi tulevaisuus mieheni rinnalla on turhautumia täynnä, ja ajattelen, että antaa mennä -- ei kiinnosta enää.

Vierailija
4/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no näinpä. Vaan juuri nyt motivaatio siihen on melko matala. Yhdessä hetkessä kelaan kaikkia mieheni mahtavia ominaisuuksia ja puolia ja mietin, että teen kuten on suhteelle parhaaksi. Toisessa pyöritän kaikkia niitä syitä, miksi olemme muutenkin epäsopivat toisillemme ja miksi tulevaisuus mieheni rinnalla on turhautumia täynnä, ja ajattelen, että antaa mennä -- ei kiinnosta enää.

luin tekstisi vähän paremmin nyt uudelleen ja tajuan sinua, ja tajuan myös miestäsi, ymmärrän molempien pointit asiassa .   Ja ymmärrän myös, että varmasti siinä tilanteessa, kun on itse valmis joustamaan asiassa, saa se ihan raivoihin, että toinen ei ole valmis tulemaan yhtään vastaan.

Vierailija
5/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan. Antaa koronavarovaisen jäädä kotiin turvaan. Jos kontaktit jää minimiin, niin ei ole mitään syytä olla tapaamatta läheisiään. Jos kaikki osapuolet ovat terveitä, luonnollisesti.

Ennen joulua oli hirveä huuto ja haloo siitä, että kaikkien pitäisi pysyä oman ydinperheen kanssa. Oman somen, ja muunkin median mukaan puoli Suomea reissasi lapsuudenkoteihin ja lappiin jne. Ja tartunnat eivät kohonneet tästä syystä.

Vierailija
6/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soffi?

En tiedä, mitä tämä tarkoittaa, mutta en ainakaan ole tämän niminen. AP (kuten edellinenkin)

Vierailija
7/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet vaan. Antaa koronavarovaisen jäädä kotiin turvaan. Jos kontaktit jää minimiin, niin ei ole mitään syytä olla tapaamatta läheisiään. Jos kaikki osapuolet ovat terveitä, luonnollisesti.

Ennen joulua oli hirveä huuto ja haloo siitä, että kaikkien pitäisi pysyä oman ydinperheen kanssa. Oman somen, ja muunkin median mukaan puoli Suomea reissasi lapsuudenkoteihin ja lappiin jne. Ja tartunnat eivät kohonneet tästä syystä.

Ja mun somen ja myös ihan virallisen tiedon mukaan, moni jäi ydinperhene kanssa kotiin reissujen sijaan.

Vierailija
8/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole oikea aika lomamatkoille.

Vierailija
9/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin ajattelen. Ja näin kaikki omat ystäväni, joille olen tästä jo purkautunut, ajattelevat. Mies syyllistää ja on myrskyn merkkinä. Mutta taidan kyllä vaan mennä. Toinen vaihtoehto on se, että itse olen vihainen ja katkera, jos jään kotiin, koska en taida nyt mitenkään onnistua hyväntahtoisella yhteishengellä jäämään kotiin, olen tehnyt niinpäin jo yhden liian monta kertaa. AP

Vierailija
10/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin ajattelen. Ja näin kaikki omat ystäväni, joille olen tästä jo purkautunut, ajattelevat. Mies syyllistää ja on myrskyn merkkinä. Mutta taidan kyllä vaan mennä. Toinen vaihtoehto on se, että itse olen vihainen ja katkera, jos jään kotiin, koska en taida nyt mitenkään onnistua hyväntahtoisella yhteishengellä jäämään kotiin, olen tehnyt niinpäin jo yhden liian monta kertaa. AP

https://www.wernerjarl.fi/tuote/koronahelvetti-yhden-perheen-selviytymi…

Tossa matkalukemista.

Vierailija
11/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
12/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista pitää jonkinlainen karanteeni ennen kotiinpaluuta?

Vierailija
13/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takiahan se miehes kieltää, ku ei ite tykkää liikkua. Korona lisää tekosyytä olla menemättä, saattaa pian hyvä leffa jäädä välistä ... huoh. Mene ihmeessä äläkä köki sisällä miehes kans. Suuttu tai ei.

Vierailija
14/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä yhden erimielisyyden takia miettiä avioeroa. Menet jos menet. Tyhmää täällä jauhaa niin kuin oisi isokin asia. Poikkeuksellinen aika näyttää selvästi sen, kuka meistä on itsekäs ja kuka ei. Sinä olet ja niin on moni muukin, mutta entä sitten? Nettiulinaa ja eropohdintoja yhdestä mökkireissusta. Nyt asiat mittasuhteisiin!

Vierailija
15/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toimia vastuullisesti: eri majoitukset, joissa siskosi perhe ja sinä teette omat ruoat. Ette tapaa lainkaan sisällä. Ette käytä mitään sisätiloissa olevia palveluita kohteissa (kahvilat, wc, kaupat jne.).

Muunlaiset reissaamistavat lisäävät kontaktejasi ja koronan leviämisen riskiä.

Vierailija
16/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tietenkin provotarinatkin liittyy tähän. Aika yksinkertaista

Vierailija
17/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole oikea aika lomamatkoille.

Ei olekaan. Mutta silti moni aikoo matkailla ja matkailee. Ja joululomallakin oltiin Lapissa ja ties sun missä. Vituttaa, että nuorena ihmisenä istun kotona piilossa miehen epävarmuuksien vuoksi, 65-vuotias äitini on vähemmän huolissaan koronasta (toki hänen kannattaisi olla vähän enemmänkin..) Monessa asioissa olemme päässeet yhteisymmärrykseen ja voin esim. käyttää ravintolassa maskia kunnes ruoka tulee, vaikka se ei minusta tarpeellista olekaan, koska mies tuntee siten olonsa mukavammaksi. Mutta tämän reissun kohdalla selvästi vaan mittani on tullut täyteen -- vaikka itsekin ymmärrän, että tämä on tavallaan tyhmä kohta kapinoida miehen mielipidettä vastaan, matalammankin riskin asioilla olisin voinut riehua itselleni oikeuksia esim. aiemmin kun tartuntoja oli vähemmän. Silloin olin kuitenkin vielä yhteistyökykyinen, nyt en enää jaksa.

Ymmärtäisin miehen kannan, jos hän olisi jotain riskiryhmää tai olisimme yli 60-vuotiaita. Mutta olen 32-vuotias ja happanen sohvalle.

AP

Vierailija
18/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo jotka vaahtoaa että nyt ei ole hyvä aika reissata, on niitä jotka ei reissaa vaikka ei koronaa oliskaa joten olkaa jo hiljaa köyhät

Vierailija
19/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.wernerjarl.fi/tuote/koronahelvetti-yhden-perheen-selviytymi…

Tossa matkalukemista.

Kiitos. Riskejähän on kuitenkin elämässä aina. Arki on riskienhallintaa ja niiden aallokossa navigointia, aiemmin vaan useimmiten pienissä asioissa, joita emme huomaa. En ole yletön riskinottaja, käytän pyöräilykypärää, naskalit ovat mukana jäällä ja pidän puhelimen mukana ladattuna. Mutta kaipaan seikkailua ja sitä on totisesti viime vuodesta puuttunut.

Sairastimme muuten myös jo keväällä taudin, joka oli luultavasti korona, silloin sitä ei vaan saanut testattua, eikä hengenahdistusoireiden vuoksi päässyt edes lääkäriin. Miehellä se olisi huomattavasti lievempi kuin minulla. Silti ei pelota.

AP

Vierailija
20/52 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit toimia vastuullisesti: eri majoitukset, joissa siskosi perhe ja sinä teette omat ruoat. Ette tapaa lainkaan sisällä. Ette käytä mitään sisätiloissa olevia palveluita kohteissa (kahvilat, wc, kaupat jne.).

Muunlaiset reissaamistavat lisäävät kontaktejasi ja koronan leviämisen riskiä.

Tämä on hyvä ehdotus ja tutkin, onko se vielä mahdollista ko. paikassa ja ajankohtana. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän