Miksi posti kusettaa pakettiautomaattien "täytenä" olemisesta?
Esim. tilaamani paketti on lähtenyt tänään myyjältä ja se on lajiteltu ja toimitus on huomenna. Seurannassa lukee kaksi minuuttia lajittelumerkinnän jälkeen, että ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska automaatti on täynnä.
MITEN posti voi tietää, että automaatti on HUOMENNA täynnä? Kun sieltä varmaankin moni käy hakemassa pakettinsa ennen sitä?
Kommentit (51)
Lopettakaa niitten hajuvesien tilaamien nonstop. Terkut vaan sinne tuoksuimppausketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen voi ihminen olla, joka ei ymmärrä, että ne automaatit lähettää reaaliajassa täyttöastetietonsa?
Miten yksinkertainen voi ihminen olla, joka ei tajua, mitä aloituksessa kerrottiin?
Paketti on lajiteltu jossain Vantaalla ja se on menossa jakeluun vasta huomenna. Miten järjestelmä voi NYT tietää sen, että automaatti on HUOMENNA täynnä? Kun ihmiset käyvät sieltä kuitenkin noutamassa pakettejaan koko ajan.
Kuule ne jakelureitit todennäköisesti suunnitellaan etukäteen ja siksi asiaan vaikuttaa automaatin senhetkinen tilanne. Varmuudella kun ei voi sanoa mitä sinne mahtuu ja miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen voi ihminen olla, joka ei ymmärrä, että ne automaatit lähettää reaaliajassa täyttöastetietonsa?
Onko huominen sinusta reaaliaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti on niin edistyksellinen, että se saa reaaliaikaiset tiedot tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ne jakelureitit todennäköisesti suunnitellaan etukäteen ja siksi asiaan vaikuttaa automaatin senhetkinen tilanne. Varmuudella kun ei voi sanoa mitä sinne mahtuu ja miten paljon.
Jep, ja korkeintaan ennusteen mukainen määrä varapaketteja. Jos siellä vapautuu keskimäärin 30 luukkua päivässä, kannattaa ne loput 100 viedä suoraan sinne minne mahtuvat eikä suhailla ees taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen voi ihminen olla, joka ei tajua, mitä aloituksessa kerrottiin?
Paketti on lajiteltu jossain Vantaalla ja se on menossa jakeluun vasta huomenna. Miten järjestelmä voi NYT tietää sen, että automaatti on HUOMENNA täynnä? Kun ihmiset käyvät sieltä kuitenkin noutamassa pakettejaan koko ajan.
KOSKA JOKU TAI PARIKIN MUUTA SAATTAA OLLA TILANNUT PAKETTINSA LÄHETYKSEN SEN SAMAN AUTOMAATIN KAUTTA TAMPIO!
Kyllä vaikuttaa siltä, että noita merkitään täysiksi ihan vaan, kun ei viitsitä lähteä yhtä pakettia viemään sinne automaattiin. Esim. meillä toimistotalon alakerrassa on automaatti tosi vähällä käytöllä eikä taatusti ole koskaan äynnä (koska vain ne, joilla on pääsy ko. taloon, voivat sitä käyttää), niin silti hyvin usein, kun jotain sinne tilaa, se meneekin postikonttoriin noudettavaksi, koska "täynnä". Ei varmasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti on niin edistyksellinen, että se saa reaaliaikaiset tiedot tulevaisuudesta.
Melkein. Niillä nimittäin on tekoäly laskemassa ja arvioimassa onko se automaatti huomenna täynnä vai ei. Tästä luin juttua just jonkin aikaa sitten.
Mutta miksi posti tarjoaa palvelua, joka ei toimi? Niin moni valittaa tästä (muulloinkin kuin jouluruuhkassa), että paketit menee johonkin hevonkuuseen monen kilometrin päähän siitä automaatista, johon paketti on tilattu.
Ainakin pitäisi antaa asiakkaalle mahdollisuus valita a) voiko paketti odottaa toimitusta, kunnes automaatissa on tilaa tai b) asiakas määrittää itse toisen paikan, josta paketin noutaa
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi posti tarjoaa palvelua, joka ei toimi? Niin moni valittaa tästä (muulloinkin kuin jouluruuhkassa), että paketit menee johonkin hevonkuuseen monen kilometrin päähän siitä automaatista, johon paketti on tilattu.
Ainakin pitäisi antaa asiakkaalle mahdollisuus valita a) voiko paketti odottaa toimitusta, kunnes automaatissa on tilaa tai b) asiakas määrittää itse toisen paikan, josta paketin noutaa
Tai oikeastaan postilla tulisi olla velvollisuus järjestää ilmainen kotiinkuljetus, jos paketti ei automaattiin ei. Kannustaisi hoitamaan automaattinsa riittävän suuriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai oikeastaan postilla tulisi olla velvollisuus järjestää ilmainen kotiinkuljetus, jos paketti ei automaattiin ei. Kannustaisi hoitamaan automaattinsa riittävän suuriksi.
siis "jos paketti ei automaattiin mahdu".
Itsellä se menee nimenomaan postikonttoriin noudettavaksi, jos automaatti on täynnä, vaikka korona-aikaan nimenomaan en halua sitä konttoriin, jossa sitä pitää ruuhkassa jonottaa. Miksei ne postilla tajua tätä? Laittaisivat sen sitten toiseen automaattiin, jos se ensimmäinen on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa niitten hajuvesien tilaamien nonstop. Terkut vaan sinne tuoksuimppausketjuun.
Te ”hajusteyliherkät” sekopäät vitutatte mua niin paljon, että mä lotraan hajuvedellä tarkotuksella litratolkulla. Suorastaan kylven hajusteissa. Ja mitä sä voit asialle tehdä? Varmaan itse haiset ummehtuneelle.
Ja AP hakee toki itsekin pakettinsa HETI kun se viesti sieltä paukahtaa, että paketti on tullut, eikä vasta viimeisenä säilytyspäivänä.. Ainiin, mutta sehän ei ollutkaan pointti.
Pakettiautomaateissa tarvitsee olla tilaa myös lähetyksiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Oijoi kun meni tunteisiin. :D Hei vinkki sulle: ketjua ei tarvitse lukea, jos ei ole asiasta kiinnostunut. Taidat siis kumminkin olla salaa tuoksufriikki! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ”hajusteyliherkät” sekopäät vitutatte mua niin paljon, että mä lotraan hajuvedellä tarkotuksella litratolkulla. Suorastaan kylven hajusteissa. Ja mitä sä voit asialle tehdä? Varmaan itse haiset ummehtuneelle.
”Varmaan itse haiset ummehtuneelta”
Hajusteyliherkkyyteen kantaaottamatta, älä hyvä ihminen yritä ummehtunutta tai lian/ hien hajua peittää hajuvedellä. Kaikkien hajusteiden nyrkkisääntö yksi on, että niitä käytetään V A I N puhtaalle iholle. Hirvittävintä ikinä on jos joku koittaa tuoksulla raikastaa hikisiä kainaloita!
Paljon huutonetin kautta kauppaa tekevänä tiedän mihin aikaan postiin pitää ehtiä, jotta kirje / paketti ehtii päivän kuormaan. Samassa tilassa on smartpost. Se tyhjennetään / täytetään ensin, eli postin tyyppi tuo saapuneet paketit automaattiin ja ottaa samalla toimitukseen jätetyt kuormaan. Sitten hän hakee vielä postin palvelupisteeltä kirje- ja pakettirullakot kuormaan.
Eli tuskinpa posti toimii sen mukaan, että postipoika tuo paketin lokeroon sillä sekunnilla kun yksi luukku vapautuu. Lähettäjänä olen kerran törmännyt tilanteeseen, jossa automaatti on ollut täynnä.