Joukkoimmuniteetti leviää Euroopassa, tartunnat laskussa.
Juuri Maikkarilla sanottiin. Kiinnitin vain huomiota siihen kun sanottiin Suomessa olevan liian vähän tartuntoja jotta joukkoimmuniteetti voisi syntyä.
Miksi me rajoitamme näin paljon jos tartuntoja ei ole?
Kommentit (13)
Joukkoimmuniteetti räjähtää kahden viikon kuluttua!
Mukavampi olisi ottaa se immuniteetti rokotteesta, kuin sairastua tautiin ja saada longcovid. Kannattaa rajoitella, kunnes enemmän saadaan rokotettua väkeä (jos saadaan)
Koronahullu kirjoitti:
Joukkoimmuniteetti räjähtää kahden viikon kuluttua!
Ruotsisa paikoin kahdessa viikossa, meillä vasta myöhemmin.
No se joukkoimmuniteetti ei kyllä ole mikään sairaus joka "leviää". Joukkoimmuniteetti saavutetaan, jos saavutetaan.
Ainakin niissä tiedotuksissa mitä olen katsonut, on rajoitusten tärkeimmäksi syyksi sanottu se, että halutaan taata riittävästi sairaalapaikkoja ( ja varsinkin tehohoitoa).
Vierailija kirjoitti:
Mukavampi olisi ottaa se immuniteetti rokotteesta, kuin sairastua tautiin ja saada longcovid. Kannattaa rajoitella, kunnes enemmän saadaan rokotettua väkeä (jos saadaan)
Rokotteestako ei voi saada longcovidia?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin niissä tiedotuksissa mitä olen katsonut, on rajoitusten tärkeimmäksi syyksi sanottu se, että halutaan taata riittävästi sairaalapaikkoja ( ja varsinkin tehohoitoa).
Ei Suomessa ole käyty edes lähellä terveydenhuollon kyykkäystä. Kaikki toimii kuin junan vessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteestako ei voi saada longcovidia?
Rokotteista tulee vielä pahempia ongelmia kuin koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole käyty edes lähellä terveydenhuollon kyykkäystä. Kaikki toimii kuin junan vessa.
Ei, koska rajoitukset ovat olleet tuollaisia. Ei tarvitse mennä kuin tuohon länsinaapuriin niin tilanne olikin ihan eri.
Onkohan tosiaan immuniteetista kyse. Ei ole kuin pari viikkoa aikaa, kun joku asiantuntija sanoi, että korona on muuttumassa lastentaudiksi kuten tällaiset virustaudit voivat muuttua.
Rajoitukset pois ja jos tapaukset alkaa taas lisääntymään, niin ne voidaan ottaa uudestaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on kiireettömien tautien hoidot viivästyneet. Juuri tänään taisi olla tilastoja. Voi vain kuvitella, mikä tilanne on Ruotsissa. Syksyllä saivat vähän kurottua kiinni, mutta nyt taas lopetetaan normaaliosastojen toimintoja, että saadaan tilaa koronapotilaille siellä, missä kolmas aalto on alkamassa (Gävleborg ja Länsipohja).
Rajoitukset pois!