Oletko saanut apua masennuslääkkeistä?
Käytin teininä ja parikymppisenä useita eri masennuslääkkeitä muutaman vuoden ajan, mutta en saanut niistä apua. Tästä on siis jo melkein 15 vuotta aikaa, ja ehkä markkinoille on tullut uusiakin lääkkeitä tässä välissä. Minulla on toistuva masennus, mutta en vuosiin ole hakeutunut lääkäriin tms, koska en aiemminkaan saanut apua lääkkeistä. Yksi kahden vuoden terapia takana, mutta siitäkin on kymmenisen vuotta. En jaksaisi tätä usein toistuvaa kärsimystä enää. Mitä tehdä...
Kommentit (33)
7 vuoden ajan en saanut apua. Kokeiltiin todella monta eri lääkettä. Voxra viimein auttoi, ja se auttoikin nopeasti ja tehokkaasti. En meinannut millään uskoa, että niin voi käydä, koska olin aika pettynyt lääkkeisiin. Pelkäsin pitkään, että masennus tulee takaisin, mutta ei tullut.
En ole. Sain diagnoosin 5 v sitten keskivaikeasta masennuksesta ja aloitin lääkityksen. Nyt 5 v myöhemmin olen lihonut 30 kg ja diagnoosina vaikea masennus. Mikään lääke/terapia ei muuta rumaa naamaani kauniiksi, poista yksinäisyyttäni tai anna minulle rakkautta mitä en ole koskaan elämässäni saanut. Ennen olin edes hoikka niin ei tarvinut kroppaa hävetä. Nyt häpeän ruman naamani lisäksi sitä että olen ylipainoinen ja makkarat pursuaa joka puolelta. Toivottomalta tuntuu joka päivä.
Joo luulin kokevani hyötyä mutta maksoin myös vuosien käytöstä hinnan pahoina vieroitusoireina ja niin, että genitaalit on tunnottomat eikä orgasmi tai kosketus anna mielihyvää. Olen käytännössä impotentti nykyään Escitalopramin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ota Ap huomioon, et nykytiedolla aivot kehittyvät noin 25-v asti. Jos silloin teininä ja ihan parinkympin korvilla lääkkeet eivät auttaneet, niin nyt sun aivot voi olla erilaiset ja saatkin lääkkeistä hyötyä. Masennuslääkkeiksi on tullut useampikin uusi ei ssri-lääke. Näitä kannustaisin kokeilemaan. Omani sain ihan tk-käynnillä ja lääkkeestä oli selvä hyöty. Tosin vuodessa teho alkoi hiipumaan ja nyt kokeillaan toista lääkettä tilalle. Vaikka kyse oli "vain" vuodesta, niin se vuosi oli paras pitkään aikaan ja olen siitäkin ajanjaksosta kiitollinen.
Hyi että ahdistaa ajatella, että tuli käytettyä lääkkeitä samaan aikaan kun aivot vielä kehittyi.
Lääkäri kirjoitti ketipinor reseptin.Sitten tuli Kelan postia.Eläke.46-vuotiaana.
Pitkäaikainen ketipinor lääkitys teki minusta yksinäisen erakon.Mielenterveyden ongelmaa ei nyt juurikaan enää ole ollut.Pärjään nyt meko hyvin vaikka elämä on yksinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo luulin kokevani hyötyä mutta maksoin myös vuosien käytöstä hinnan pahoina vieroitusoireina ja niin, että genitaalit on tunnottomat eikä orgasmi tai kosketus anna mielihyvää. Olen käytännössä impotentti nykyään Escitalopramin vuoksi.
Älä luovuta kuitenkaan, kokeile trt:t ja kaikki maholline ja aika auttaa usein.
Mulla alkaa nämä lääkkeet yleensä tuntumaan jo samana päivänä. Esim. Cymbalta antaa vahvan euforian ja makoilen vaan sängyllä. Sääli vaan ettei se vaikutus silti tuo apuja niihin ikävimpiin oireisiin ja haitatkin on varsin häiritseviä, väsymys ja yleinen laiskuus.
Olen saanut. Muistaakseni kolmas kokeiltu lääke auttoi ja pystyin elämään suht normaalia elämää ja jaksoin käydä terapiassa purkamassa masennukseen johtavia syitä.
Minäkään en ole saanut lääkkeistä apua. Traumatausta, eihän ne traumat lääkkeillä häviä. Terapiasta sen sijaan on ollut apua. Jos sun terapiajaksosta on mennyt jo 10v, voit olla oikeutettu uuteen kelan terapiajaksoon. Muutakin keskusteluapua voi olla saatavilla. On olemassa esim vertaistukiryhmiä. Googlaa Valoa chat, esim sieltä voit lähteä liikkeelle kysymällä anonyymisti 😊
Vierailija kirjoitti:
Jos on lääkkeet kokeiltu, niin psilosybiinisienet kannattaa myös kokeilla. Niistä on lupaavia tutkimustuloksia rapakon takaa masennuksen hoidossa.
Näitä olen halunnut kokeilla jo vuosikausia, mutta en ole kovasta etsimisestä löytänyt vielä ainuttakaan, vaikka ovat varsin yleisiä. Monella psilosybiini on auttanut ja vieläpä kerta kokeilulla. Että ärsyttää, kun nämäkin on luokiteltu huumeiksi, vaikka eivät ole lainkaan vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tänne voikin pesiytyä kaikki lääkkeen vetäjät.
Jos kysymys on oletko saanut lääkkeistä apua,niin käyttäjäkokemusta pitäisi olla,vai mitä luulet.
Tännekkö on pääsylippu se, että vetää mielialalääkkeitä?
Tässä vielä tutkimus psilosybiinin käytöstä masennuksen hoidossa. 4 kertaa tehokkaampi perinteisiin masennuslääkkeisiin verrattuna ja vaikutukset näkee paljon nopeammin.
https://www.hopkinsmedicine.org/news/newsroom/news-releases/psychedelic…
joskus on hiukan auttanut siihen, jos kuula liikaa jumissa siksi, että ajatukset kiertävät kehää
mutta ei mitään apua yleiseen tuntemukseen elämän sisällöttömyydestä