Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu siltä, että ne koulun huonoimmin käyttäytyneimmät, äänekkäimmät, ärsyttävimmät ja suosituimmat pärjäävät elämässä

Vierailija
15.02.2021 |

ja me kaiken tunnollisesti aina oikein tehneet, koulussa menestyneet, hiljaiset puurtajat emme saa mitään mahdollisuutta missään koskaan. Työt menevät niille ulospäinsuuntautuneille menestyjille. Puolison metsästyksessä sama juttu.

Eikö sittenkään kannata tehdä mitään oikein? Pitäisi kapinoida ja rettelöidä? Huutaa ja remuta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsitykseni ja kokemukseni on kyllä päinvastainen.

Vierailija
2/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokan remuajista tuli päihdeongelmaisia ja kuolleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokäytöksiset koulukiusaajat voivat sitten työelämässä maksaa hyvästä palkastaan veroina meidän koulukiusattujen mt eläkkeet terapiat jne.

Vierailija
4/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli lehdessä kuinka rekrytoija kerto, että esim epätoivoiselta vaikuttavat, uuden perässä alaa vaihtavat jää palkkaamatta. Sen sijaan pitää uhkua itsevarmuutta, olla stressaamatta oikein mistään, vaatia järeää palkkaa ja tietää arvonsa. Eli kaikenlaiset narsistiset piirteet ovat arvostettuja esim työelämässä. Sitä voi sitten miettiä miksi maailma on aika paska paikka.

Vierailija
5/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun yläasteen luokan huonokäytöksisimmät ovat kuolleet tai niistä ei vaan löydy mitään tietoa. Ne kiltit ja hyväkäytöksiset ovat menestyneet.

Vierailija
6/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ainakin saanut vaikka olen juuri hiljainen puurtaja. Ne mahdollisuudet kun pitää itse kuitenkin hakea ja ottaa, ei toimi samanlailla kuin koulussa että teet tehtävät hyvin ja saat automaattisesti sen papukaijamerkin.

Vierailija
7/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytöt eivät jutelleet kilteille pojille? 🥺

Vierailija
8/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulospäinsuuntautuneisuus ole samaa kuin huutaminen ja rettelöinti. Oletteko koskaan ajatelleet, että kyllä ne ulospäinsuuntautuneetkin joutuvat näkemään vaivaa menestyksensä eteen ja menemään epämukavuusalueelle? Ei heitäkään kukaan kotoa ole hakenut. Turha syyttää yhteiskuntaa jos ei itse saa aikaiseksi tehdä omalle tilanteelleen mitään.

Vierailija
9/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Heikot sortuu elon tiellä, mutta porsas senkun porskuttaa.

Vierailija
10/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoimmin käyttäytyneimmät

Vierailija
11/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajista tulee joko pomoja tai linnakundeja.

Vierailija
12/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiassa korostetaan kaikkia hienoja ominaisuuksia ihmisissä, mutta eipä niillä työurilla pitkälle pötkitä. Kiusaamalla ja härskiydellä pärjää huomattavasti paremmin.

Vierailija
13/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämässä ole mitään sellaista oikeudenmukaisuutta, että lopulta saat sen, minkä koet ansainneesi tai minkä jopa ehkä oikeasti ansaitsisit.

Vierailija
14/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen kansakouluaikaani. Siellä oli pari pahaa rääväsuuta ja säännöistä vähät välittäviä. Vankilakierteessä koko elämänsä ja kuulemma jo kuolleet.

Vierailija
15/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä me ollaan päädytty niille matalapalkka-aloille, joista käsin autetaan noita elämänsä sössineitä. Yhteiskunta tukee heitä, vaikka ovat rellestäneet läpi elämänsä. Me taas uuvumme työstä, vastuusta ja siitä, että vaikka miten tunnollisesti hoidamme omat ja toisten asiat, mitään ei jää käteen.

Vierailija
16/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa toimia tasan tarkkaan päinvastoin kuin psykologian oppikirjoissa esitetään. Siinä oikea menestyksen resepti!

Aseta itsesi aina etusijalle, ota kunnia toisten töistä, älä kuuntele muita, puhu päälle, kiusaa, töni, ole härski jne.

Vierailija
17/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä ja koko elämä on ryhmässä toimimista. Ei mitään sellaista, että palkinnot jaetaan niille, jotka absoluuttisesti osaa ja tietää eniten tai joillain paras iho ja kaunein luusto.

Ne pärjää, jotka ovat substanssiltaan RIITTÄVÄN osaavia, mutta siihen riittää aika keskimääräinenkin suoritus. Enemmän vaikuttaa se, että keskimääräisenä sopii paljon paremmin moniin kuvioihin kuin jos on ääripää, vaikka olisikin se fiksu ääripää.

Vierailija
18/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millaisiin töihin itsekukin sijoittuu.

Johan tuo äännekkyys ja jatkuva halu olla esillä on jo osoitus siitä, millaisiin tehtäviin ja mihin ammattiin ko. tyypit sijoittuu.  Ammatteihin joissa pärjäävät parhaiten,: Yrittäjiksi, myynti-insinööreiksi, myyntialalle yleensä ja töihin, jotka ovat erittäin paljon sosiaalisuutta vaativia.

Hiljainen introvertti taas hakeutuu aivan toisenlaisiin koulutuksiin ja ammatteihin.

Koulu ja menestyminen työelämässä ovat kokonaan kaksi eri asiaa.

Vierailija
19/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

röyhkeimmistä mm. tulee yrittäjiä ja kovapalkkaisia itsevarmoja konsultteja

Vierailija
20/22 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita aloittajan väitettä. Kokemukseni on toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi