Haluatko ennemmin kuulla vai tuntea että sinua rakastetaan
Sanoin vai tuntein? Minulle ei ole sanottu että rakastetaan mutta olen sen tuntenut. Monet sanovat rakastavansa joka välissä mutta eivät tarkoita mitään.
Kommentit (11)
Tuntea. Paskaa voi jauhaa kuka tahansa eikä sanat välttämättä tarkoita yhtään mitään.
Tuntea. Niin paljon on niitä kokemuksia, että toinen vannoo rakkauttaan ja ylistää maasta taivaaseen mutta käytännössä se ei näy mitenkään. Välinpitämättömyyttä, epäluotettavuutta, kyykyttämistä, jatkuvaa kiukunpurkausten kohteena olemista ym. vähemmän rakastavaa käytöstä. Totta kai sanat ja rakkauden kuulostavat hyvältä mutta vain silloin, kun ne heijastuvat niiden lausujan käytöksessä ja toiminnassa.
Tuntea.
Sanat ovat vain sanoja.
Eksäni jauhoi koko ajan joka välissä miten rakastaa mua. Teot olivat ihan päin vastaista kuin sanat. Ei tuntunut, että hän rakastaisi minua oikeasti. Olin yksinäinen ja onneton vaikka hän sanoi kymmeniä kertoja päivässä miten mua rakastaa.
Nykyiseni sanoo todella harvoin rakastavan mua. Mutta se tunne ja ne hänen tekonsa, ne ovat rakkautta joka päivä. Hänen teoissa välittyy se tunne rakastamisessa ihan tosissaan. Se miten hän katsoo mua, koskettaa, puhuu, arjen pienet teot joita on päivän mittaan paljonkin ja juhlavat yllärit. Hän todella rakastaa ja se tuntuu ihanalta. Ja kun hän sanoo rakastavansa niin sen hän sanoo sillä tavalla, että sillä on merkitystä eivätkä ne vain ole sanoja.
Yksi hoki sitä vähän väliä että rakastaa minua. Se tuntui lähinnä huultenpaukutukselta, koska välillä teot eivät kuitenkaan tukeneet sitä. Sanoi törkyyksiä ja myös alkoi painostamaan ja syyttelemään minua minulle aran asian kanssa, koska oli oma lehmä ojassa.
Tuntea. Rakkaudentunnustukset ovat kiusallista kuultavaa.
Tuntea. Eikä se välttämättä tarkoita halailuja ja pussailua tai siivoamista mun puolesta edes, vaan ylipäätään tunnetta, että on rakastettu ja rakas. Se voi esimerkiksi olla ilkikurista pyllylle läpäisyä ihan ohi mennessään tai kiusoittelua ilman takaa-ajatuksia, hyvän tekemäni ruoan kehumista, ylipäätään yhdessä tekemistä ja harrastamista hyvässä hengessä - että toinen haluaa minut mukaan, tai sydämestä asti tullutta kiitosta vaikkapa saunan lämmittämisestä, kun toinen on tehnyt usean päivän 12 tunnin työvuoron putkeen tai ihan vaan minun mielipiteen kysymistä ja huomioimista. Niistä tulee sellainen arvostettu ja rakastettu olo ja ne tekevät sen toimivan arjen, toisin kuin vaikkapa joka ilta sanottu minä rakastan sinua ilman ns. toimia.
Tuntea, mutta olisi se tietty kiva kuullakin välillä. Esimerkiksi vanhempani eivät sitä ole sanoneet kai koskaan. Toisaalta eivätpä ole sitä juuri näyttäneetkään.