Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aina miettinyt, miksi ei meinaa rahat riittää

Vierailija
15.02.2021 |

Mutta eihän se ihme ole, kun ollaan niin pienituloisia koko perhe. T. Ammattivalittaja

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Lapsennekin aikuistuttuaan joutuu elättämään äitiään.

Vierailija
2/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Pienistä tuloista ei säästellä puskureita joten sitten kun jotain yllättävää menoa tulee niin on budjetti sekaisin monta kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Lapsennekin aikuistuttuaan joutuu elättämään äitiään.

Ei tietenkään joudu. Ap

Vierailija
4/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en ole ihmetellyt. Sun palkkasihan on naurettavat 800 euroa.

Vierailija
6/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä en ole ihmetellyt. Sun palkkasihan on naurettavat 800 euroa.

Niin, mitä sitten? Parempi kuitenkin kuin työmarkkinatuki. Ap

Vierailija
7/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. 10 vuotta olet miettinyt tätä samaa asiaa ja nyt siis asia ratkesi. Vau.

Vierailija
8/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän tulot ole 2000e?

Kyllä sen pitäisi riittää.

Vierailija
9/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän tulot ole 2000e?

Kyllä sen pitäisi riittää.

Yhteensä on, mutta menojakin on paljon. Ap

Vierailija
10/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet asian ytimessä!

Vierailija
11/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mies alkaa jossain vaiheessa taas opiskelemaan eri työhön. Ap

Vierailija
12/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mies alkaa jossain vaiheessa taas opiskelemaan eri työhön. Ap

Ja mä jään työttömäksi. Se olisi hyvä juttu. Ap

Vierailija
13/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kulutustottumuksista en tiedä, mutta yhtä itseään 'pienituloiseksi' tituleeraavaa äitiä/perhettä olen päässyt seuraamaan - ja kyllä heillä myös niitä "tarpeita" on - 30-50€/kk menee esim postimaksuihin kun hän harrastaa jotain vihkojen lähettelemistä jossain 'piirissä' - "kun täytyyhän mulla joku harrastus olla"

Lapsella on useamman kerran kuussa joku uusi lelu tms paketti, kun on niin kiva ilahduttaa kun ei oo ikinä varaa lähteä mihinkään.

Ystävänpäivänä facessa 8 eri pakettia matkalla "kavereille" - kahvia,suklaata, karkkipussia,joku vaaleanpunainen pehmo, hajuvettä ja saippuaa tmv - siis vaikka 'halvalla sais' niin varmasti ainakin 10€/pussukka (mut nyyh, ei mua kukaan muista...'

Ja ruokakuvista näkyy että useamman kerran viikossa kebabit, pizzat tai hamppariateriar (kun ei oo koskaan varaa mihinkään kunnon ravintolaan)

Ja kun joku kehtaa puolikkaan sanan kritisoida tai ehdottaa, että säästäpä nämä rahat ens kerralla niin sulla on jo varaa siihen risteilyyn niin voi sitä prkleen määrää ja lopputuloksena taas muutama bännätty kaveri "jotka ei ymmärrä mitä tämä mun elämä on"

Eli mä olen vaan hiljaa ja ostan lapselle kuuluvat lahjat vaatteita. Sukulainen kun olen.

Vierailija
14/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kulutustottumuksista en tiedä, mutta yhtä itseään 'pienituloiseksi' tituleeraavaa äitiä/perhettä olen päässyt seuraamaan - ja kyllä heillä myös niitä "tarpeita" on - 30-50€/kk menee esim postimaksuihin kun hän harrastaa jotain vihkojen lähettelemistä jossain 'piirissä' - "kun täytyyhän mulla joku harrastus olla"

Lapsella on useamman kerran kuussa joku uusi lelu tms paketti, kun on niin kiva ilahduttaa kun ei oo ikinä varaa lähteä mihinkään.

Ystävänpäivänä facessa 8 eri pakettia matkalla "kavereille" - kahvia,suklaata, karkkipussia,joku vaaleanpunainen pehmo, hajuvettä ja saippuaa tmv - siis vaikka 'halvalla sais' niin varmasti ainakin 10€/pussukka (mut nyyh, ei mua kukaan muista...'

Ja ruokakuvista näkyy että useamman kerran viikossa kebabit, pizzat tai hamppariateriar (kun ei oo koskaan varaa mihinkään kunnon ravintolaan)

Ja kun joku kehtaa puolikkaan sanan kritisoida tai ehdottaa, että säästäpä nämä rahat ens kerralla niin sulla on jo varaa siihen risteilyyn niin voi sitä prkleen määrää ja lopputuloksena taas muutama bännätty kaveri "jotka ei ymmärrä mitä tämä mun elämä on"

Eli mä olen vaan hiljaa ja ostan lapselle kuuluvat lahjat vaatteita. Sukulainen kun olen.

Ei kuulosta yhtään meidän perheen rahankäytöltä tuollainen. Ap

Vierailija
15/15 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta yhtään meidän perheen rahankäytöltä tuollainen. Ap

Hieno homma, sitten sun rahat varmasti keneenkin yleisesti ajatellen "järkevämpiin" kohteisiin.

Toki voi kannattaa tehdä (jos et jo tee) vaikka vaan ruutupaperille sellaista listaa, mihin merkata aivan kaiken mihin rahaa tulee käytettyä niin sitten kun tulee joku ylimääräinen pakollinen niin voi sieltä vähän pohtia, että mistä vielä pystyy säästämään - mistä löytyy ne 'ei täysin pakolliset' kahvipullat, postimaksut, hiuspinnit, karkkipäivät, turhat punalapputuotteet tms.

Jos siis et jo niin tee. Moni pienituloinenhan tällä tavalla sinnittelee.