Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen viime aikoina oivaltanut että Suomessa on ihan jees olla tukien varassa, kun töitä ei kuitenkaan ole kaikille

Vierailija
15.02.2021 |

Ennen koin turhaa stressiä siitä kun olen pitkäaikaistyötön, mutta nykyään olen ylpeä itsestäni enkä edes ottaisi vastaan mitään siivousta tms. kropan loppuun kuluttavaa hommaa : )

Älkää te muutkaan eläkö harhassa!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vaihtoehtoa, niin minkäs teet. Häpeä on jonkun muun kuin tahattomasti työttömän.

Vierailija
2/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen työttömät ylpeät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri kaltaistesi vuoksi niitä "kannustimia" eli sosiaaliturvan leikkauksia tarvitaan. Harmi kun ne sattuvat kipeiten niihin oikeisiin avun tarvitsijoihin...

Teiltä loppuu pian maksajat sieltä. Minä lähdin jo. Eikä ole ikävä. Täällä on lämmintä, verot tolkun tasolla ja palkka reilusti parempi. Lisäksi palvelut ja infra ovat paljon paremmassa kunnossa kuin siellä...

Vierailija
4/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja juuri kaltaistesi vuoksi niitä "kannustimia" eli sosiaaliturvan leikkauksia tarvitaan. Harmi kun ne sattuvat kipeiten niihin oikeisiin avun tarvitsijoihin...

Teiltä loppuu pian maksajat sieltä. Minä lähdin jo. Eikä ole ikävä. Täällä on lämmintä, verot tolkun tasolla ja palkka reilusti parempi. Lisäksi palvelut ja infra ovat paljon paremmassa kunnossa kuin siellä...

Juujuu, lähdit tietysti.

Ja olet klo 7:17 aaveella kirjoittamassa sieltä lämpimästä.

Ei sua taida se erkkikään uskoa :D

Vierailija
5/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan Suomessahan ei töitä edes kannata tehdä surkean palkkatason vuoksi.

Vierailija
6/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut saman. Muistan kun työpaikan pomon lapsi sai työpaikan ja itse sain hakea töitä muualta. Aina jotain pikku pätkiä ja aina uusi aloitus. Tuli ihan aliarvostettu olo tuurata jotain toista hetken. Et kuulu mihinkään, saat pientä palkkaa joka kuitenkin on yhtä tyhjän kanssa kun tienasit jotain niin se miinustettiin sitten seuraavassa kuussa.

Vierailija
7/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on ollakin jees koska hallitus lennättää niitä tukien varassa eläjiä tänne toiselta puolen maapalloa.

Vierailija
8/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, ne otetaan eläkerahastoista ne rahat.

Vierailija
9/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tulee pian pitkästä ilosta. Odotas vaan!

Vierailija
10/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut täysin tarpeekseni työnteosta.

Osaako joku sanoa mitä tukia on mahdollista saada ok-talossa asuvan, asuntolainaakin on jäljellä vielä ihan reilusti.

1 lapsi, vaimo matalapalkka alalta lomautettuna.

Säästöt pitäisi siirtää pikkuhiljaa jemmaan pois pankista.

Olisiko jotenkin mahdollista elää pelkillä tuilla periaatteessa samalla tavalla kuin nyt?

Vierailija
11/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, ne otetaan eläkerahastoista ne rahat.

Siellä on jo 400 mrd vajetta.

Vierailija
12/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väjetta korvien välissä monilla

Vierailija
13/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö te-toimisto ala ennemmin tai myöhemmin painostamaan työkokeiluun tms?

Sain tuurilla osa-aikaisen ns. paskaduunin ja suurin hyöty tästä on se, että te-toimistoa ei kiinnosta enää tekemiseni.

Vierailija
14/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta älä vaan vahingossakaan kerro kenellekään olevasi työtön. Yksi kaverini alkoi nalkuttaa työn etsimisestä heti, kun kuuli, että työni ovat loppumassa ja lähettelee päivittäin työpaikkailmoituksia ja nalkuttaa mulle työn etsimisestä.  En ymmärrä, miksi pitäisi heti muuttaa jonkun työn takia toiselle puolelle Suomea. Olen kuitenkin itse maksanut liiton jäsenmaksua jo kymmenen vuoden ajan, joten mielestäni minulla on oikeus nyt saada jotain vastinetta niille rahoille ja odotella, jos täältä lähiseudulta löytyisi joku uusi työ. 

Vierailija
15/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi normaali.

Vierailija
16/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prof. Saari totesi Hesarissa, että "menestymisen" kolme kulmakiveä ovat

- työ ja perhe

- asunto ja pankki(laina)

- puoliso

Itsellä ei ole tuosta listasta kuin velaton asunto, joten työnteko ei ole (itselleni) välttämätöntä. Ne ihmiset, joilla on enemmän sitoumuksia/velvollisuuksia eivät omaa samaa vaihtoehtoa, haluaako tehdä palkkatöitä vai ei.

Vierailija
17/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää se, että miksi työmarkkinoita ei muuteta sellaisiksi, että kaikille olisi töitä, vaan mieluummin maksetaan tukia?

Onko kenties kyse siitä, että kaikkien työllistäminen laskisi nykyisten työssäkäyvien etuja vielä paljon enemmän kuin tämän hetkinen tukiyhteiskunta?

Vierailija
18/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ryyppään tukirahat. Kaikki muu on turhaa, pitäkää vaan tunkkinne!

Vierailija
19/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä olis kaikille, kaikilla ei ole osaamista töihin.

Vierailija
20/36 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä olis kaikille, kaikilla ei ole osaamista töihin.

Töitä olisi, mutta sitten maksajat puuttuvat.