Kulkeeko lapsesi muiden kyydillä
..harrastuksiin tai muihin menoihin, mutta et itse koskaan tarjoudu viemään tai lähtemään käyttämään?
Meille on vähän turhan monta tällaista kyydittävää siunaantunut. Vanhemmat lupailevat että "kyllä meidänkin kyydillä sitten pääsee", mutta se "sitten" ei koskaan tule :(
Kommentit (11)
Kimppakyydit sovitaan tasapuolisesti ja vastavuoroisesti. Yllättävää miten monelle tämä palstan perusteella on vierasta. Omalle kohdalle ei ole osunut vuosien varrella yhtään vapaamatkustajaa.
Kulkee, koska kaverin äiti vaatimalla vaati, että saa kuljettaa. Olen sanonut, että minä en pääse kyytimään, koska olen töissä, mutta ei se ole tuota äitiä mitenkään estänyt meidänkin lasta mukaan ottamasta. Koronan takia harrastus tosin on nyt tilapäisesti katkolla.
No ihan on oma vikasi jos suostut. Mä en suostu. Meillä toimii hyvin vuorotellen. Kyllä näitä lokkeja välillä yrittää, mutta en kuskaile.
No itsellä on ollut vaiheita, että on ollut auto ja vaiheita, ettei ole ollut autoa. Aina olen ottanut kyytiin, jos vanhemmat ovat kysyneet, että pääsisikö heidän lapsi kyydissä. Aina on myös kyyti järjestynyt, jos on kyytiä oma lapsi joskus tarvinnut. Toki olen myös opettanut lapseni siihen, ettei vieraan kyyti ole automaatio, vaan sovitaan erikseen ja aina on myös kohteliasta kysyä, että voiko isi osallistua bensakuluihin jotenkin. Samoin multa on lapsen kaverit tai vanhempansa kysyneet jos ovat kyytiin tulleet. En kyllä ole koskaan ottanut mitään, mutta jos joku on pitänyt 5 tai 10 euron osallistumista kuluihin sopivana, kun on meidän lapsi heidän kyydissä kulkenut, niin oon maksanut.
Pääasiassa harrastavat sellaista mihin ei tarvitse mitään kulkemista mihinkään. Ja siltä osin kun tarvitsee, niin kulkevat ihan omin toimin pyörällä.
Kulkee. Itse emme voi kuskata, koska ei ole autoa. Autamme kaveriperheitä sitten muulla tavoin.
Joo, täytyy tunnustaa että aina ei olla oltu vastavuoroisia kaikissa kuskauksissa. Meillä on 3 lasta kuskattavana ja aina ei ole aikataulut antaneet myöten vastavuoroisuuteen, vaikka meidän auto on liikkunut paljon. Kuskaamme paljon autottomien perheiden lapsia peleihin ja treeneihin koska meillä on tila-auto. Osa vanhemmista maksa bensarahaa, mutta osan vanhemmat eivät millään tavalla osallistu nuoren harrastukseen, eivät edes kiitä lukuisista kuskauksista ja vapaaehtoistyöstä sanallisesti. Ei siihen kielitaitoa eikä rahaa tarvitsisi...
Harrastuskyyditykset ovat yksi tärkeimmistä lasten vanhemman velvollisuuksista, ja aika hurjalta kieltämättä kuulostaa, että osa vanhemmista laiminlyö ne. Mitä kaikkia muita laiminlyöntejä mahtaisikaan näistä perheistä paljastua jos joku lähtisi tonkimaan?
Kulkee välillä. Usein tarjotaan kyytiä, kun mulla ei ole ajokorttia.
Ei mutta erään tutun lapset kulkee miehen kyydillä ku mies menee töihin ja se ei häiritse ku on matkan varrella. Lisäksi me paljon ollaa pyydetty muita palveluksia et toimii tämmöne palvelusten teko puoleen toiseen ilmaiseksi.
Ainoa ongelma on erään lapsen vetelehteminen lähtiessä ettei tunnu edes tietävän missä ovi on. Mies on sanonu ettei aio myöhästyä töistä jote lähtee jossei pihaan kukaan tule 5min sisään. Paristi on lähteny ilman kyyditettävää sitte ja onneksi lapsen vanhemmat tietää hyvin tilanteen eikä suutu miehelle. Lapsi on jo sen ikäne et pitäis kaikki hoitua itse ja pärjää kotinaki yksin hyvin.
Koronaan vedoten kimppakyydit voi lopettaa. Vie vain oma lapsesi.
Ihan turha passata laiskoja vanhempia, huolehtikoot omista kakaroistaan.
🇺🇦🇮🇱