Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 51-vuotias ja eläkertymäni on

Vierailija
14.02.2021 |

1250€. Jos jatkan nykyisellä palkkatasolla eläkeikään 65v 7kk asti, tulee bruttoeläkkeeksi 1700€. Aika vähän :O

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

43-vuotias, kertymä 690 €. Arvio 1400 € alimmassa eläkeiässä.

Samassa junassa. Olen 49 ja alle tonnin kertymä nyt.

Vierailija
22/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaöyhötyskorjailuun käytetään teijän rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 57-vuotiaana nauttimatta latiakaan maksamistaan eläkkeistä. Äiti sentään ehti kuluttaa kertymäänsä muutaman vuoden. Näissä arpajaisissa eivät kaikki arvat voita.

Vierailija
24/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli 57-vuotiaana nauttimatta latiakaan maksamistaan eläkkeistä. Äiti sentään ehti kuluttaa kertymäänsä muutaman vuoden. Näissä arpajaisissa eivät kaikki arvat voita.

Tuskin on kellekään yllätys, että puolet voittaa ja puolet häviää.

Vierailija
25/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v mies. Eläkekertymä 1580e. Olisi enemmän, mutta ei kerry alle 23v tehdyistä töistä. Suhteellisen hyväpalkkaisissa töissä ollut. Tosin työkin on sitten ollut haastavaa. Jos mokaan, niin lehtiin pääsee aina.

Vierailija
26/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin eläkettä maksetaan enää silloin kun olen itse eläkeiässä. En tiedä että pitäisikö tässä sitten hankkia lapsia, jotka ehkä auttaa kun olen eläkkeellä vai jättää lapset hankkimatta ettei niihin menee rahaa ja saa säästettyä huomattavasti enemmän eläkeikää varten.

Vierailija
27/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin eläkettä maksetaan enää silloin kun olen itse eläkeiässä. En tiedä että pitäisikö tässä sitten hankkia lapsia, jotka ehkä auttaa kun olen eläkkeellä vai jättää lapset hankkimatta ettei niihin menee rahaa ja saa säästettyä huomattavasti enemmän eläkeikää varten.

Tai siis vanhuutta varten. Hölmösti käytin eläkeikä-termiä :D, kun sitä eläkettä ei kohta ole ollenkaan. Pahoittelut sekoilusta

-äskeinen.

Vierailija
28/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44-vuotias ja kertymäni on 325 e :D

50v. ja sama. Akateeminen olen.

Vierailija
29/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

63v, 700e, ja 18-vuotiaasta yhtäjaksoisesti työssä. Turhaan meni eläkemaksut kun takuueläkettä saisi saman verran vaikka ei olisi yhtään maksanut.

Vierailija
30/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

63v, 700e, ja 18-vuotiaasta yhtäjaksoisesti työssä. Turhaan meni eläkemaksut kun takuueläkettä saisi saman verran vaikka ei olisi yhtään maksanut.

Nyt en usko, tai sitten olet ollut ison osan urastasi osa-aikaisessa työssä.

Vierailija
31/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 v yrittäjä. Kertymä 698. Tarkistin viime viikolla.

Maksan tarkoituksella pienempää YELiä. Säästän ja sijoitan. En aio nostaa yeliä.

Vierailija
32/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saatte rahanne, ettei valtio keksikin yht äkkiä lopettaa eläkettä tai käyttää sen johonkin muuhun. Oma luottamus on niin huonoa, että säästän itse eläkeikää varten. Tulen laskelmieni mukaan pärjäämään keskiverrosti kun saan asuntolainan pois. 

Yksityisen puolen eläkerahat ovat eläkeyhtiöiden hallinnassa, eivät valtion. Valtion eläkkeet malsetaan budjetista eli me veronmaksajat maksamme

Vierailija
33/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkevarat eivät tule riittämään. Mikäli nykymeno jatkuu, eläkkeesi tulee olemaan olennaisesti pienempi kuin nyt lupaillaan.

Höpsistä eläkeyhtiöiden voitto on noin 7 miljardia vuodessa. Eläkeyhtiöiden omaisuus yli 200 miljardia. Eli 7 miljardil kasvaa joka vuosi vaikka maksavat eläkkeet.

Vierailija
34/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sillä tiedolla mikä eläkekertymä on tällä hetkellä ei ole suurtakaan väliä. Sen sijaan tieto eläkkeen suuruudesta eläkkeelle jäädessä on tärkeä tieto.

Jos huomaa tulevan eläkkeen olevan itselleen liian pieni, ehtii ehkä tehdä jotain. Säästää, sijoittaa, hakea paremmin palkattua työtä, olla työssä yli minimieläkeiän jne.

Mikäli tulot pienentyvät tai sattuisi jäämään työttömäksi, niin laskurissa kannattaa käydä päivittämässä eläkkeen suuruus, sillä pienet vuosiansiot vähentävät eläkettä varsinkin pitkään jatkuessaan reippaasti.

Vierailija
35/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

49 v yrittäjä. Kertymä 698. Tarkistin viime viikolla.

Maksan tarkoituksella pienempää YELiä. Säästän ja sijoitan. En aio nostaa yeliä.

Samma här, t.51v yrittäjä

Vierailija
36/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää maaliskuussa 57, eläkekertymä 1612 €

Alin eläkeikä 65, jolloin eläkearvio 1,5 % palkankorotustahdilla oli jotain vähän alle 2300.

Vuodenkin kun viitsisi/jaksaisi tehdä töitä tuon jälkeen, niin eläke nousisi 220€ kuussa, kun on tuo 4,8 prosentin superkarttuma.

Vierailija
37/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kertymän näkee?

Vierailija
38/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en usko, tai sitten olet ollut ison osan urastasi osa-aikaisessa työssä.

Kyllä ihan täysiaikaisessa työssä, mutta minimi tulot.

Vierailija
39/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 29v ja eläkekertymä tähän mennessä 650 euroa. Olen tehnyt töitä ulkomailla ja työskentelymaassani eläkekertymä on suurempi kuin Suomessa. Toisaalta myös eläkemaksut ovat kovemmat

Vierailija
40/48 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni sillä tiedolla mikä eläkekertymä on tällä hetkellä ei ole suurtakaan väliä. Sen sijaan tieto eläkkeen suuruudesta eläkkeelle jäädessä on tärkeä tieto.

Jos huomaa tulevan eläkkeen olevan itselleen liian pieni, ehtii ehkä tehdä jotain. Säästää, sijoittaa, hakea paremmin palkattua työtä, olla työssä yli minimieläkeiän jne.

Mikäli tulot pienentyvät tai sattuisi jäämään työttömäksi, niin laskurissa kannattaa käydä päivittämässä eläkkeen suuruus, sillä pienet vuosiansiot vähentävät eläkettä varsinkin pitkään jatkuessaan reippaasti.

Päinvastoin, on silmiä avaavaa käydä katsomassa oma eläkearvio. Silloin vielä ehtii tehdä toimenpiteitä eläkepäiviä varten. Voi etsiä uuden työn, säästää ja sijoittaa, hankkia kenties sijoitusasunnon. Sitten kun lopullinen eläke on tiedossa, niin siitäpä on paha enää säästää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan