Huomattavasti vanhempi mies
Hei! Olisiko täällä kanssasisaria, joilla olisi omakohtaista kokemusta ja tietämystä seuraavanlaisesta tilanteesta:
Olen nyt tapailuvaiheessa yli 50-vuotiaan miehen kanssa ja kohta pitäisi tehdä päätöstä mihin suuntaan suhde kehittyy. Itse kolmikymppisenä haluaisin omiakin lapsia mutta tässä nyt mietityttää miehen korkea ikä ja hän on myös tupakoinut aika rankasti viime kuukausiin asti. Haluaisin välttyä erityislapselta. Miten todennäköistä on, että jälkeläisistä tuon miehen kanssa tulee lisähoivan tarvitsevia? Mies on muuten ihana tapaus mutta nyt tässä mietiskelen, että lopettaako suhde ja etsiä nuorempaa vai pitää mies ja olla lapseton.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Eikös erityislapseus ole yhteydessä enemmän äidin kuin isän ikään?
Kyllä. Miehen ikä heikentää hedelmällisyyttä, äidin ikä on yhteydessä kehityshäiriöihin. Siis melkolailla aiheeton tuo ap:n huoli.
Hah hah ikis. Nämä satusi huvittavat suuresti.
No hei, mietis nyt haluatko hoitaa sekä miehen että lapsen ja kuolleen parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
No hei, mietis nyt haluatko hoitaa sekä miehen että lapsen ja kuolleen parisuhteen.
Ja nyt ikis kommentoi itseään. Huvittava hörhö.
Jouduin kotona katsomaan, mitä tarkoitti huomattavast vanhempi tai nuorempi puoliso.
Äiti ihastui itseään 20 vuotta vanhempaan kääkänään ja isän vaimo on 17 vuotta häntä nuorempi.
En kannata, koska vanhus tai höpsö eivät ilahduta.
Mä annan kaikille tommosille ihanuuksille paljaalla.
Mut vain, jos ovat varattuja ja perheellisiä.
Isän ikä ei lisää kehityshäiriöiden riskiä. Alentaa kyllä hedelmällisyyttä jonkun verran.
Itselläni mies minua 18 v vanhempi. En minä tuota asiaa niin miettinyt kun päätin suhteen jatkosta aikanaan vaan enemmänkin sitä, että olenko valmis siihen että erittäin todennäköisesti mies tulee aikanaan huonokuntoiseksi vanhukseksi paljon minua ennen, ehkä kun olen itse vielä työelämässä.
Eikös erityislapseus ole yhteydessä enemmän äidin kuin isän ikään?