Haluttomuus miehenä
Pisti tässä 40v miehenä mietityttämään, kun muutaman viimevuoden aikana on seksihalukkuus laskenut aika dramaattisesti. Voiko sille olla syynä joku testosteronitason lasku, eturauhanen tai valtimokovettumat yms. jos ei vaan yksinkertaisesti edes henkisellä tasolla tee mieli? Minä kun luulisin, että ne vaikuttaa vain siihen erektioon joka ei meinaa toimia mutta muuten haluttaisi kyllä. Vai mikä voi vaikuttaa siihen, ettei vaan tee mieli? Lääkärille menoon keräilen rohkeutta, mutta eipä tuo helpolta tunnu.
Kommentit (5)
Hormonit ehkä, mutta varmasti yleisin syy on väsymys, masennus ja tylsä seksi.
Vierailija kirjoitti:
Hormonit ehkä, mutta varmasti yleisin syy on väsymys, masennus ja tylsä seksi.
Väsymys ja tylsä seksi kyllä aiheuttavat sen ettei paljon haluta tai vaikka mieli haluaisi, niin kulli ehkä ei eikä oikein ajatuskaan pysy koko aikaa siinä mitä tekee. Näin ainakin itsellä, mutta kun ei vaan saa mentyä ajoissa nukkumaan eikä lapsiperheen klo 8-16 päiväkotiarjessa voi nukkua pidempäänkään.
Väsymys on varmasti näistä se isompi ongelma, sillä se vaikuttaa mielialaan ja sitä kautta saattaa aiheuttaa masennuksen kaltaisia oireita sekä ihan varmasti se vaikuttaa parisuhteeseen. Tylsää seksiä voi koittaa piristää, mutta jos mieli ja keho ei oo mukana, ei piristyskään välttämättä paljoa auta. Masennukseen taas on syytä hakea apua, siitä on hankala itse selvitä.
Jos sitä kuunteli nuorempana räppiä, mutta myöhemmin iskelmää ei siitä tule olla huolissaan. Sama juttu panopuuhien kanssa.
Mä en oo koko elämäni aikana maannu (N30), eikä se mitään haittaa.
Keräät rohkeutta mennä lääkäriin? Mitä helvettiä nyt taas? Ei tää sulle mikään oikea ongelma ole jos tuo ei onnistu. Mikä ihme sitä suomalaista miestä vaivaa kun ei voi hakea apua? Usko pois, et ole ihan ensimmäinen joka tällaisten juttujen kanssa kääntyy lekurin puoleen.
Miksi menisit lääkäriin? Ei naisetkaan mene haluttomuuttaan valittamaan, vaikka se tuhoaisi parisuhteen. Ymmärsin, että et edes kärsi tilanteesta.