Suosikkiasuinalueesi helsingissä?
Kommentit (754)
Vuosaari Meillä on vihervassareiden segregaationtorjunta onnistunut loistavasti. Olemme vähemmistökielenä ja meno on kuin Mogadishussa, yhtä levotonta ja äänekästä.
Vierailija kirjoitti:
Laru ei oo karu.
<3
Larussa on kiva kävellä merenrantaa pitkin.
Töölö. Enemmän taka-Töölö kiinnostaa mitä se etuversio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolahti.
Kamala betonilähiö Vuosaaren kupeessa. Ei ikinä.
Mä voisin asua siellä. On aika hulppeat merinäköalat ja omalta pihalta pääsee melkein suoraan luonnonsuojelualueelle, uimarannalle ja venekin voi olla laiturissa niin, että näkyy ikkunasta.
Ei, mogadishu avenue liian lähellä. Muutenkin nuhruisen näköinen, rumia taloja.
Vuosaari. Rauhallista, kaikki palvelut kävelymatkan päässä, hyvät koulut, metsät, meri. Ystävällisiä ihmisiä kaikista yhteiskuntaluokista. Metrolla lyhyt matka keskustaan, kuitenkin kaupungin reunalla niin että pääsee nopeasti väljemmille vesille ja vaikka nelostielle ja pohjoiseen (sopii meille ei-niin-kaupunkilaisille joilla kuitenkin on jokin syy pysyä Helsingissä). Nyt kun asiaa ajattelen, niin mulle on tärkeää tuntea että en ole "sumpussa" kuten vaikka Kalliossa ja Lauttasaaressa asuessa oli joka suunnalta isojen liikenneväylien saartama ja liian pitkä ja hankala matka pois ihmisten ilmoilta.
Vierailija kirjoitti:
Töölönen
ei luontoa, ei merta, ei edes kaupunkia keskellä ei mitään
Vierailija kirjoitti:
Töölö , hesperianpuiston tietämissä.
sano sitten Etu-Töölö.
Vierailija kirjoitti:
meren läheltä valitsen asuntoni ihana lähteä lenkille/kävelylle rantaa pitkin :)
kruunuvuorenranta jos varaa meri ja suojellut maastot! Lauttasaaren saaret yms
Laru ja Jätkäsaari ovat jäätävän tuulisia paikkoja! Jos tykkäät jäätävästä meriviimasta ympäri vuoden, niin valitse näistä toinen.
Vierailija kirjoitti:
Kulosaari. Väljästi rakennettu, merenrantaa joka puolella. Ei ostarilla notkuvaa joutoväkeä.
Ostarilla ei ketään, koska ostarilla ei ole mitään 😄
Kiva käydä ruokakupassa, kun hertsikkaan lähdettävä Oliks siinä ostarilla peräti Alepa?
Asunnot vanhoja, monet juuri saneerattuja Parempi olis ollu purkaa ja rakentaa nykyaikaiset asunnot
vähän semmonen lähiö muuttaisin varmaan itsekin sinne, jos olis uudistuotantoa, koska en enää hillu kauppojen perään mutta ruokakauppojen puute todella suuri ongelma!
FinnishFamily kirjoitti:
Vuosaari Meillä on vihervassareiden segregaationtorjunta onnistunut loistavasti. Olemme vähemmistökielenä ja meno on kuin Mogadishussa, yhtä levotonta ja äänekästä.
Eli joko asut jossain Vuosaarwn huonoimmassa kaupungin asunnossa tai sitten et oikeasti ole koskaan käynyt Vuosaaressa vaan lukenut Hommalta että näin pitää väittää.
Minulla on ollut kimppavene Vuosaaressa ja olin tosi positiivisesti yllättynyt. Asun itsekin kivassa kaupunginosassa enkä oikein sieltäkään muuttaisi, mutta onhan tuo Vuosaaren rantapuoli sentään aika fiksua seutua. Toisaalta kun joskus tullut metrolla niin onhan se ostarikin ihan suht rauhallinen
Oma eli Lauttasaari.
Tosin tännekin alkanut keskiluokkaisia tunkemaan.
Jätkäsaari. Ratikka kolisee ja meri solisee
Etu-Töölö on ehdottomasti Stadin ja Suomen paras mesta! On myös valittu jo viimeiset 10 vuotta Suomen halutuimmaksi asuinalueeksi.
Kontula mina varasta kaki ihmis
Vallila, Käpylä, Kulosaari, Tammisalo
Koko Helsinkiä en tunne, vaikka olen helsinkiläinen.
Eirasta onkin nykyään paljon asuntoja myynnissä. Harmi, ettei yhtäkään asuinaluetta ilmeisesti haluta pitää rauhallisena.