**KESÄKERUT 2006, UUTTA PINOA PUKKAA**
Kommentit (25)
Lytte, hih, meilläkin alkoi taas eilen tuo halvatun jääkiekkokausi, voi argh että heti eilen illalla jo pimahdin kun kylvetin vauvaa ja isommat juoksi jotain halvatun hippaa märällä lattialla ja päät kolisi jne., ja mies onnellisesti taas pelaamassa lätkäänsä.
Muuten meillä menee nyt paremmin, miehellä alkoi kesäloma 4 viikkoa, jees! Ja poju on nyt rauhoittunut kummasti, ihanaa. Se hymyilee ahkeraan ja saattaa jopa viihtyä kymmenisen minuuttia uudella jumppalelulla jonka se sai ristiäislahjaksi. niin meillä oli sunnuntaina ristiäiset, Jussi on nyt sitten Tomi Martti Taavetti. Toiset nimet tuli suoraan mun isän ja miehen isän nimistä. Tomi tuli vaan jostain..alunperin mä tohkeissani huudahdin kun Lordi voitti euroviisut että jos tämä vauva on poika siitä tulee Tomi, lordin oikean nimen mukaan. Siitä kait se jäi pyörimään meille ja mies lopuksi halusi sen nimeksi.
Tytteli kyseli rytmistä...täällä herätään aamulla virallisesti ysin pintaan, mutta toki me edelleen valvomme " aamulla" sen pari tuntia kaksin, minä ja Tomi klo 4-6. Ja täällä myös herra tarvitsee ekat päiväunet alle tunnin päästä heräämisestä eli ekat päikkärit on jo kymmen aikaan aamulla. Iltapäivästä johonkin epämääräiseen aikaan nukahtaa yksille kunnon päikkäreille, nukkuu 2-3 tuntia. Muuten syä ja nukkuu miten sattuu, lyhkäsiä unia aika ahkeraan vielä. Aika tarkkaan jaksaa valvoa 1,5tuntia ja sitten pitää jo taas hetkeksi urvahtaa, rankkaa tuo elämä :).
Illalla menee yöpuulle noin 20.00, nukahtaa sitten kyllä milloin mihinkin aikaan...tuossa toissa yönä herra nukkui 7,5tuntia pukteen!! Muutoin kyllä syö öisin edelleen 2-4tunnin välein.
Eilen käytiin Puuhamaassa koko perhe, ihmeen hyvin selvittiin reissusta. Huomenna lähdetään sitten pidemmälle eli tarkoitus olisi ajaa ihan tuonne pohjanmaalle asti, saas nähdä kuinka äijän käy. Näinkö me päästään edes Tampereelle saakka. No meillä on asuntovaunu perässä niin tarpeen tullen voidaan vaikka pysähtyä jo Hämeenlinnassa ekaks yöks, hih, jos oikein rankaks käy. Tuo meidän Tomi kun ei vaan ole auto-ihmisiä, outoa kyllä! Inhoaa edelleen turvaistuinta yli kaiken ja autossa yleensä huudetaan ihan tosissaan. Mietinkin että mahtaisko voida olla esim. jotain pahoinvointia? Ei kylläkään oksentele mutta joku siinä autokyydissä ei vain nappaa.
Huomenna on mulla jälkitarkastus ja pojalla sitten myös lääkärintarkastus. Saas nähdä miten iso herra jo onkaan, näyttää jo niin kovin isolta mieheltä mun mielestä. Ja tosiaan surullista luopua jo ekoista pienistä vaatteista :(.
nyt täytyy alkaa pakkailemaan jo huomista ajatellen...
t. mariadee + Tomi
Mä luulin että tarkoitit tuota kirjoitusvirhettä " kesäkerut" ...mutta nyt luinkin sen " varatamis" jutun :))), tosiaan olis kivan otsikko Iltalehdessä kuinka epätoivoinen äiti kaipasi huomiota jne...
t. maridee, yks kesäKERU ;)
ootteko muuten huomanneet että muisti pätkii? Mulla pätkii ihan hulluna niin että jo itsekin mietin onko normaalia..tuli vaan mieleen näistä kirotusvireistä, hih!
t. yks huonomuistinen kirjoitushäiriöinen...
Tytteli-83 ja kukas toinen se kans mietti ' paino-ongelmia' ?? Mulla kans roikkuu sellanen löysä nahkareppu tässä edessä ja ajattelin alottaa painonvartiat HETI kun mahdollista! Esikoisen jälkeen alotin kans..tosin vasta myöhemmin, mut nyt ajattelin alottaa heti. Ja ryhmään meneminen on ihan ehdoton juttu..mulla ei muuten itsekuri riitä! Ryhmän ns. tuki on mulle ainakin tärkee ja sinne ei kehtaa mennä jos ei oo laihtunu. Olen yrittäny ite pisteillä laskea, mutta ei oo aina ihan onnistunu. Hetken jaksaa ja sit alkaa lipsumaan..Kallista se on, mutta äidin mielenterveyden kannalta välttämätön!!
Vauveli kasvaa myöskin täällä kovaa vauhtia..Meidän pitäs lähtee ennen ristiäisiä sukuloimaan Ruåtsin puolelle. Ainakin esikoinen nukku laivassa tosi hyvin, ku se vähän tärisee. Ainut on se kaamee röökin käry ja meteli..Noh, yrittää vaan pysyy poissa ravintoloiden läheltä.
Ulkona on ihan sika kuuma ja vauva reagoi kyllä siihen kitisemällä. Ei nuku ulkona kunnolla näillä helteillä..Onneksi sisällä on viileetä! Kauheesti jo naureskellaan ja jutellaan pitkät pätkät! Jonkinmoinen rytmi on meilläkin kehittyny..
Ai niin..täällä on kans äiti/vauva kerho ja sitte on viel erikseen seurakunnan kerho mihin saa mennä myöskin isot sisarukset. Sitte on isommille leikkikenttä toimintaa..mutta esikoisella olis tarkoitus ottaa nyt uusiksi se hoitoon meneminen. Nyt on sitte se paikka missä ei ollu tilaa viimeksi..nyt on paikka varattu.
Käytiin kaupoilla tänään ja ostin ristiäis kutsukortti aineet..ku ehtis viel tehdäkkin ne!! Ja vaaleenpunasii kynttilöitä ja kaikkee ihanaa krääsää. Shoppailu on kivaa! Ja se katteleminen vaikkei mitään ostaiskaan..rauhottaa mua! Ja ruohonleikkaaminen on mulle täl hetkel terapiaa..kokeilkaa! Korvakuulokkeet korviin ja ruohoo leikkaamaan. Olis kun ois jossain muuallla hetken. Mullakin tulee niitä hetkii, et pinna kiristyy oikeen kunnolla ja sit saa kaikki kuulla..
Lauantaina oltiin hautajaisissa..ikävä tunnelma! Nyt Adeliina taitaa itkee tissii..have to go! Paljon voimia kaikille ihanille kertuille!
Hanna* ja Adeliina
Huh... Oli pakko tulla koneelle kun sain pojun vihdosta viimein rauhoittumaan sänkyynsä! Aikamoiset masuvaivat on meidän 7 vkon vanhalla vielä nimeämättömällä vauvalla. Huomenna mennään vyöhyketerapiaan, toivottavasti siitä olisi apua. Esikoista käytin samalla vyöhyketerapeutilla aikanaan, enkä kyllä tiedä oliko siitä hyötyä vai ei. Mutta kaikki tässä on kai kokeiltava!!!!
Sunnuntaina on sitten meilläkin ristiäiset, ja saavat sukulaiset vihdoin tietää nimen... Itsekin se tosin päätettiin vasta n. viikko sitten! Saa nähdä osaako vauvaa sitten heti kutsua nimellä, kun on jo niin totuttu puhumaan " vauvasta" ja " pikkuveikasta" .
Mutta nyt taidan kiirehtiä suihkuun, ennen kuin taas alkaa tissittelyt kutsua.
Minulla on muuten niin kiire koko ajan, etten ole edes ehtinyt ajatella liikuntaa saatika liikakilojani!!!! Noh, kai sekin aika tässä joskus tulee....
t. susse
mut aina on melkein beebe sylissä, joten on hankalaa kirjoittaa yhdellä kädellä.
huh, täällä huudot vaan jatkuu. kaipa se sit johtuu mun antibioottikuurista ja kenties näistä helteistä. mie jo odotan syksyä, saa laittaa kynttilöitä palamaan ja nauttia tunnelmasta. ja mie kun oon jo ostanut uusia vaatteita syksyksi, ei niitä nyt helteillä voi käyttää.
kohta lähdetään ilmoittautumaan vauvauintiin.
tytteli-83 ja ella 8vko
En ole ennen huomannut koko pinoa (vauva-puolella) ja lähinnä palstaillut tuolla ensikoissa (sekä odotus- että vauva-puolella).
Meidän poika on syntynyt 28.6.06. Syntymämitat oli 48 cm, 2850 g ja pipo 31 cm. Kiire oli pojalla, koska laskettuaika ois ollut vasta 28.7. Kuitenkin kaikki on alusta asti sujunut hyvin. Kehuja sai jo sairaalassa siitä, ettei vaikuta yhtään ennenaikaiselta :)
Jenni ja Daniel 6 vkoa
Tervetuloa vaan Jenni_117!
Taas on hellepäivä! Kylläpä teillä on hauskoja kirjotusvirheitä,saa melkein vedet silmissä nauraa täällä....:)
Neiti on tississä kiinni, joten täälläkin saattaa virheitä tulla...
Meijän eloon ei kuulu mitään uutta. Syödään ja nukutaan. Tai sen oon kyllä huomannu, että Miia jaksaa olla jo paljon pidempään hereillä varsinkin illasta. Yöt onneks nukkuu hyvin, kolmesti syödään.
Tänään käytiin pankissa...meille on tulossa nimittäin ikkunaremontti. on pikkasen kallista...
Nyt heräs esikoinen, täytyy mennä, palataan!
Marjut + Miia 7vko
Täällä aamun rauhaa vietellään... Olipa meitin pino pudonnut kauas...
Mä luulin jo löytäneeni aivot, mutta kävimpä suihkussa ja pesin tukan ensin oikein ja sitten vetäsin suihkusaippuat päähän, kun piti vartaloa alkaa... voi hyvää päivää... sit aloin ettiä kahvi mukia, kun kaadoin kahvia --- arvatkaas, kun maitopurkki oli pöydällä, missä oli kuppi --- aivan oikein jääkaapissa... Sitten kävin pesemässä pyykkiä juu hyvin onnistuu ilman pulveria...
Toivottavasti nuo totuudet saivat hymyn huulille - mä ainakin olen hihitellyt itselleni.
Meillä pojun rytmit kulkee jotenkin sillätavalla, että nukkumaan klo 22-23 ja unta riittää 3-4 tuntia sitten tulee 3 tunnin uni ja sitten herätäänkin aamutuimaan seurustelemaan 1-1,5 tuntia ja otetaan vielä tunnin unet päälle. Sen jälkeen poika saattaa valvoa pitkälle iltapäivään ja ottaa sitten sellasia tunnin puolentunnin torkkuja pitkin iltaa ja tankkailee välissä. Päivällä voi syöttöväli olla 3 tuntia tai tunti.
Meiän äiti joutu sitten sairaalaan, joten järjesteltävää tuli tähän eloon aikatavalla. Olo on mulla jotenkin kuitenkin levollinen, koska tiesin tämän olevan edessä ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti mummu pääsee ristiäisiin silloin 19. päivä onneksi siirrettiin silloin viikolla ois muuten ollu nyt 12 päivä ja mummu ei ois ainakaan päässy.
Nyt päivärutiineihin - saatiinhan me miehen kanssa muuten kaksinkeskistä aikaa tuossa eräänä päiväuniaikana... Heti on mieli molemmilla paljon paljon parempi... ja lätkästä tässä mun edessä on 14 harjotusvuoroa ja aikaa on 2,5 vko ...
Lytte ja veikka poika 8 vko+
Tervettuloa Jenni_117 ja kaikki muutkin taustalla lueskelevat kuulumisia jakamaan...
Hoxa - laivalle oli meidän tarkotus lähteä syyskuun alussa... Toivottavasti ei reissu peruunnu. Tytön kanssa oltiin noin puolivuotiaana ja silloin sujui hyvin..
Yksinkös täällä pinossa... ylöspäin vaan josko löytyis muitakin kerttusia.
Paistoin eilen sitten yli 400 piparia - oli taikina mummun jääkaapissa. Tein sellasia sydämiä ja laitetaan niihin vadelmamarmeladia sisään niin saadaan herrasväenleipiä ristiäisiin. Oli aika hurjan tuntuista, kun yleensä siisti mummun koti olikin tiskit ja tavarat levällään. Siellä sitten siivoilin ja tiskailin, laittelin ruuat pakasteeseen tai roskiin. Toivottavasti mummu pääsee kotiin ensiviikolla.
Poika tuossa kähisee ilmeisesti vatsavaivoja tai jotain... Ihan aina ei tunnu tämä äiti ymmärtävän... Selvästi kähinöitä aiheuttaa nykyään myös tuo haluan seuraa älkää jättäkö mua yksin =)
Tarkoitus olisi lähteä Orimattilan kotieläinpuistoon tänään. Ei olla tytölle puhuttu, että ei joudu sitten pettymään. Mummulla on toimenpide iltapäivällä, joten en itsekkään sitä sitten niin kyttäisi, kun olisi tekemistä.
No aamu puuhiin.. tai päivä mitenvaan
Lytte ja Veikka 8vko+
Meikäläisellä jäänyt pelkästään juttujen lukemiseksi, synnytyskertomukset kirjoittamatta vieläkin, kohta unohtuu koko juttu...
Meidän kesäkerttu sai kasteessa nimen Heta Kerttu Kaarina. Ristiäiset vietettiin mun kotipaikassa, samassa heinäladossa missä on mun vanhempien häät tanssittu 45 vuotta sitten! Hyvin meni muuten, paitti pappi oli ihan pönttö. Suoraan sanottuna rupes oikein vituttaan... Ei olis millään malttanu odottaa kun mun veli oli about viis minuuttia myöhässä, väkisin meinas aloittaa, ei laulanut, kaiken luki vaan kirjasta, sekoili nimessä... Aargh! Kaikki muutkin vieraat haukku sen ihan lyttyyn... Tarjottavana meillä oli lihasoppaa, ja jälkkäriksi kakkua ja kahvia. Huomasi kyllä että suolainen loppui melkeinpä kesken, mäkään saanu soppaa kun yhden lautasellisen... =o)
Kotona menee loistavasti, aamulla herätään kahdeksan maissa, syödään ja käydään aamupesulla, sitten neiti ottaa pitkät unet (3-4h) ja iltaa kohden ollaan aina enemmän hereillä. Iltatissit otetaan kymmenen maissa ehtoolla, ja sitten nukutaankin aamuun saakka. (Sormet ja varpaat ristissä että sama meno jatkuisi).
Keskiviikkona oltiin 2 kk neuvolassa, painoa 4970g ja pituus 60cm. Isompia ollaan kun isoveli saman ikäisenä. Korviketta ei oo tarvinnu antaa ollenkaan, taas sormet ja varpaat ristissä!
Blonri koittaa olla ahkerampi jatkossa... Aurinkoiset viikonloput kaikille! (Vaikka sais jo sataakkin mun puolesta... =o))
Blonri ja Hetskuli
Meikäläisellä jäänyt pelkästään juttujen lukemiseksi, synnytyskertomukset kirjoittamatta vieläkin, kohta unohtuu koko juttu...
Meidän kesäkerttu sai kasteessa nimen Heta Kerttu Kaarina. Ristiäiset vietettiin mun kotipaikassa, samassa heinäladossa missä on mun vanhempien häät tanssittu 45 vuotta sitten! Hyvin meni muuten, paitti pappi oli ihan pönttö. Suoraan sanottuna rupes oikein vituttaan... Ei olis millään malttanu odottaa kun mun veli oli about viis minuuttia myöhässä, väkisin meinas aloittaa, ei laulanut, kaiken luki vaan kirjasta, sekoili nimessä... Aargh! Kaikki muutkin vieraat haukku sen ihan lyttyyn... Tarjottavana meillä oli lihasoppaa, ja jälkkäriksi kakkua ja kahvia. Huomasi kyllä että suolainen loppui melkeinpä kesken, mäkään saanu soppaa kun yhden lautasellisen... =o)
Kotona menee loistavasti, aamulla herätään kahdeksan maissa, syödään ja käydään aamupesulla, sitten neiti ottaa pitkät unet (3-4h) ja iltaa kohden ollaan aina enemmän hereillä. Iltatissit otetaan kymmenen maissa ehtoolla, ja sitten nukutaankin aamuun saakka. (Sormet ja varpaat ristissä että sama meno jatkuisi).
Keskiviikkona oltiin 2 kk neuvolassa, painoa 4970g ja pituus 60cm. Isompia ollaan kun isoveli saman ikäisenä. Korviketta ei oo tarvinnu antaa ollenkaan, taas sormet ja varpaat ristissä!
Blonri koittaa olla ahkerampi jatkossa... Aurinkoiset viikonloput kaikille! (Vaikka sais jo sataakkin mun puolesta... =o))
Blonri ja Hetskuli
Blonri ja Hetskuli
kun ei käy useimmin kirjoittamassa... Hirveet herjat ja nysse viesti on sit kahteen kertaan... Hmm... No ainakin olen nimimerkkini veroinen!
Hehee, itse asiassa kolme kertaa, Blonri76, on siun kertomukses..nojoo, hyvä, että muillakin vähän koneet temppuaa.
Taas lämmin päivä. Oltiin siskon perheen kanssa rantsussa aamupäivä. Eikun tytöt vaan kyytiin ja vaunut ja kaikki tilpehöörit. Hyvin viihtyi pieninkii. En ookaan viela aikasemmin imettäny rantahietikolla viltin päällä pitkällään..:)No, oli ainakin ihan tehokas aamu. Ei tarvinnu pitkin nimittäin nukutella esikoista päikkäreille.
Kävin eilen ostamassa KappHallista parit imetysliivit, yllättävän hyvät onkin. Eikä maksanu kun vajaa 20 egeä kpl. Aikasemmin yritin pärjäillä hm:n puuvillasilla imetysliiveillä(n.12euroa?). Ihan järkyttävät lutrut, ei kyllä tarvinnu ajatellakaan lähtee etes lenkille sellaset päällä..
Meillä päivärytmi on suunnilleen tällänen: Herätään yhdeksään mennessä( neiti syö kyllä jo aamutissin joskus 7-8 maissa ja nostan useimmiten sen meidän sänkyyn) Aamupalaa esikoiselle, itelle kans kahvia siinä sivussa, välillä imetystä, vaatteita päälle ja tiskikone + pyykit pyörimään. Sitten me yleensä lähetään ulos leikkipuistoon tai kaupoille. Puolelta päivin ruokaa koko porukalle ja kahteen mennessä esikoinen päiväunille vaihtelevalla menestyksellä. viiden pintoja taas syömistä pöytään, vauvan imetystä. Pyykkejä kuivumaan jos muistaa. Lastenohjelmat viideltä myös (onneksi). Ilta menee aika paljon imetellessä. Puoli yhdeksään mennessä iltapesuille ja palalle. sitten esikoinen nukkumaan. Pikkuneiti nukahtaa kymmeneen mennessä yöunille. Pyykit kuivumaan viimeistään, jos ei oo kerenny aikasemmin...Kolme syöttöä yöllä ja taas onkin aamu...aika vauhdikasta vai mitä?mutta ah, niin ihanaa!!!Joo, kyllä mie viihdyn kotona. Onneksi on vielä maaliskuuhun äippälomaa. Töihin on kyllä sitten varmaan lähdettävä, ..ei oikein kotihoidontuella maksella asuntolainoja...Miten te meinaatte äitiysloman jälkeen? Jäättekö kotiin vai onko työpaikka?
No,tulipa taas tekstiä. Hyvää viikonloppua kaikille!
Marjut + Miia 7vko
Onkohan kaikki kertut siirtynyt lopullisesti yahoon puolelle? Mä en ole sinne kirjautunut, mutta tuntuu, kuin monet on kadonnut , nimimerkit siis..Musta olis kiva kirjoitella täällä vauva-palstalla, mutta jos väki vähenee, niin pitäiskö siirtyä sinne?
Meille kuuluu hyvää. Vauva on rauhoittunut ja pientä rytmiä alkaa muodostumaan päiviin. Meillä on ristiäiset sunnuntaina ja nimi on melkein valmis. Isyys käytiin kanssa tunnustamassa, kun ollaan avoliitossa, jotta poika saa miehen sukunimen.
Kävin vauvan kanssa ostoksilla ja tarkoitus oli löytää mulle ristiäisvaatteet, mutta löysinkin vaan vauvalle vaatteita alesta. Ihanaa ostella vauvalle jotain, kun vaatteet on niin sööttejä. Itelleni en löytänyt mitään ja ärsyttää toi vaatekoon muuttuminen. Oon muuten vanhoissa mitoissa, mutta vatsanahka tietty löysä ja rinnat isot, joten mikään koko ei sovi, koska muu kroppa pienempi.
eipä muuta kuin hyvää vkonloppua kaikille!
Miten teidän kesäkuiset nukkuu? Meillä menee päivät 1,5 h- 3h unilla unien välissä syödään, vaihdetaan vaippaa ja seurustellaan välillä 5 min välillä 2 h. Yöllä poika syö 2,5 - 3,5 h välein. Pidempiä yöunia odotellessa siis.. Tosin poika kasvaakin tosi nopaesti. On nyt 6 viikkoisena saanut täysaikaiset vauvat kiinni. Syntymäpainoon oli yhteensä tullut 1610 g ja pituuteen 7 cm.
Jenni
nostellaanpas pinoa..Kävin myös kirjautuun yahooseen, mutta tätäkin pinoa olis kiva pitää hengissä, ellen sitten ole ainokainen..
Jenni_117: meillä on tullut päivä ja yörytmiä, päivällä valvotaan paljon ja välillä n. 1 h unia, mutta nekin tietty vaihtelee. Viime yö oli ennätys, poju heräs vaan kerran!Jeee, alkaa silmäpussit meinaan jo painaa..
Hirveetä tosiaan toi savu Venäjältä. Viime yönä haistoin savua sisällä, vaikka ikunat oli kiinni. Toivottavasti ei enää tulis.
Joo, eipä muuta
Pinna on vedellyt pari päivää enemmän, kun tiukalla... No nyt varastan hetken itselleni tästä hiljaisuudesta...
Mukava lukea, että ristiäiset on menneet niin hyvin teillä ja ..
noin tyttö on kiskottu takaisin keittiön ikkunasta ja pakastimen ovi on suljettu - alatteko ymmärtää tuon aloituksen....
..ja tuo Tyttelin kirjotus virhe.. hulvaton, meillä olisi pitänyt niin tehdäkin, jos olisi halunnut seurakuntakeskuksen - nyt on kappeli varattuna. Kiva kuulla, että olette onnistuneet saamaan omaa aikaa. Se on täälläkin hakusessa, mutta nyt on asiat sillä mallilla, että ei vaan ole onnistunut.
Mun oma äiti ei ole oikein kunnossa ja mies tekee yövuoroja oikein urakalla. Tällä viikolla on 4 kertaa 12 tuntisen yön ja vielä ens viikollakin on 2. Hieman pinna alkaa kiristää itse kullakin. Sitten päiväks häivyn muksujen kanssa jonnekin puistoon tai kävelylle yms.. Etsintäkuulutus 1kpl oma elämä, 1 klp parisuhde! No joo---- Elokuu on käynnissä, joka tarkoittaa tuota täyspäiväistä jääkiekkotouhuakin ja siitähän ei tingitä... Valitettavasti punttisalille ei oteta alta 1v. muksuja hoitoon... Samalla yritämme repiä sitä kirottua remonttia loppuun.. lauteet on jo kotona =)
Oma jälkitarkastus oli ja päädyin nyt sitten niihin minipillereihin. Puolivuotta niitä sai suoraan mukaan ja katsellaan sitten miten jatketaan... Juuri nyt tuntuu, että ehkäisy olisi aivan turhaa, kun tuo raskautuminen on täysi mahdottomuus ilman toimintaa --- no kuuluisia kömmähdys puheita, kun mulla ne menkatkin jo alkoi joten toivossa eläen pillereitä nassuun... ehkäpä joskus jo taas - halu ainakin on kova josko toteutus hieman hankalaa olosuhteista johtuen...
Poju kasvaa huimasti ja meinaan unohtaa, että toisella ei ole sitä 2 kk vielä täynnä. No ens maanantaina se täyttyy ja silloin on neuvolakin... Saadaan nuo mitat kirjoihin..
Lytte ja Veikka (olihan hapanta valitusta... nauttikaahan päivistä - kyllä ne ovat kuitenkin mukavia)