Kuuluuko lapsen itse maksaa ajakorttinsa vai vanhempien?
Kumman se teidän mielestä kuuluu maksaa?
Kommentit (38)
Jos vanhemmat haluaa hankkia, pakko ei ole. Esimerkiksi ylioppilaslahjaksi.
Ei sitä kenenkään kuulu maksaa, ei se ole pakollinen meno. Se maksaa joka kortin haluaa.
Olen kiitollinen vanhemmilleni, että maksoivat ajokorttini muiden kulujeni lisäksi siihen saakka, kunnes muutin vähän ennen 20-vuotispäivääni omilleni.
Melkoisen köyhiä vanhempia on jos ei pysty ajokorttia lapselleen maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat
Ei todellakaan kuulu isovanhempien vastuulle.
tarkottaako noi alotukseen tulleet alapeukut ettei tyypit tykkää kysymyksestä vai 🤔
Me maksettiin lapsille. Monet kesätyöt olisi jäänyt saamatta ilman ajokorttia.
Itse olin 20-vuotias kasarilla, kun tosiaankin halusin kortin. Maksoi 5100 markkaa, johon otin pankkilainaa (olin töissä siis) ja vanhempani antoivat ystävällisesti 2000 markkaa apuja.
Se riippuu niin monista asioista.
Joitakin nuoria ei ajokortti kiinnosta ollenkaan. Heille se on täysin yhdentekevä juttu.
Jos se taas tuntuu tosi tärkeältä jutulta ja vanhemmat sen kykenee maksamaan, niin sehän voi olla vaikkapa ylioppilas- tai valmistumis- tai täysi-ikäisyyden lahja
Mutta tokkopa tuo nykynuorille on se ykkösjuttu enää minään lahjana, etenkään suurissa kaupungeissa.
Nuoret ovaat ilmastotietoisia. Ja he tottuvat hyvin pian opiskeluaikoinaan käyttämään julkista liikennettä ja junaa. Samoin pyöriä ja omia jalkojaan.
Noin yleisesti voisi todeata, että ajokortti ei enää ole niitä ykkösjuttuja, joita nuoret haluavat vanhemmiltaaan saada.
Vierailija kirjoitti:
tarkottaako noi alotukseen tulleet alapeukut ettei tyypit tykkää kysymyksestä vai 🤔
Niin. Kun ei se kenellekään automaattisesti kuulu. Ei esim. vanhemmilla ole rahaa.
Rahan tuhlausta. Pyörällä ja kävellen pääsee kaikkialle ja kohta autot muutenkin ajaa itse itseään
Olemme maksaneet esikoiselle. Kuopus asuu kaupungin keskustassa eikä kuulemma vielä tarvitse autoa. Maksamme hänellekin sitten kun kokee tarpeelliseksi.
Minun vanhemmat aikanaan maksoivat meille ajokortit.
Mieheni perheessa 3 lapsesta vain tytölle maksettiin. En tiedä mikä syy tähän...paitsi siis sukupuoli.
Me tulemme omille lapsille kortin maksamaan.
Mä en halunnut autokouluun vaan menin pakotettuna joten mielestäni ihan reilua että vanhemmat sitten maksoivatkin sen kokonaan.