Paljonko ammattikorkeakoulu saa keskimäärin fyrkkaa per valmistunut?
Uskaltaako joku kertoa, paljonko amkit saa valtiolta fygya per valmistunut? Tämä varmasti riippuu tutkinto-ohjelmasta, mutta vaikka joku insinöörin tutkinto.
Kommentit (7)
Insinööristä oli muistaakseni 8-10 tonnia.
Valtio kai sen maksaa, eli veronmaksajat.
Entä paljon tuon insinöörin kouluttaminen maksaa AMK:lle?
En tiedä summia mutta tuossa vetää välistä jokainen kynnelle kykenevä. Meidän AMK:ssa ”opettajat” kopio kurssitoteutuksia kymmenen vuotta vanhoine power pointeineen ja YouTube linkkeineen ja huikkaa sähköpostilla että pärjäilkää. Luottavat siihen että opiskelijoiden motivaatio saada tutkinto ajaa meidät läpi noista kursseista ja on valittu tarpeeksi fiksuja opiskelijoita niin että osaamme opettaa itse itseämme.
Jos joku kritisoi niin siihen vastataan että tämä on ensimmäinen kerta kun opettaja saa kritiikkiä.
7247,50 euroa kuussa näyttää olevan kuitilla ja palkka tulee yksityiseltä. Keskituloja tai kunta-alan palkkoja en tiedä, mutta kollega on muistaakseni yo-merkonomi ja palkka samansuuntainen.
JakeL. kirjoitti:
7247,50 euroa kuussa näyttää olevan kuitilla ja palkka tulee yksityiseltä. Keskituloja tai kunta-alan palkkoja en tiedä, mutta kollega on muistaakseni yo-merkonomi ja palkka samansuuntainen.
Ei tässä kenenkään palkkoja kyselty vaan paljonko koulu saa rahaa siitä, kun opiskelija valmistuu. Niillä rahoillahan amkeja pyöritetään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä summia mutta tuossa vetää välistä jokainen kynnelle kykenevä. Meidän AMK:ssa ”opettajat” kopio kurssitoteutuksia kymmenen vuotta vanhoine power pointeineen ja YouTube linkkeineen ja huikkaa sähköpostilla että pärjäilkää. Luottavat siihen että opiskelijoiden motivaatio saada tutkinto ajaa meidät läpi noista kursseista ja on valittu tarpeeksi fiksuja opiskelijoita niin että osaamme opettaa itse itseämme.
Jos joku kritisoi niin siihen vastataan että tämä on ensimmäinen kerta kun opettaja saa kritiikkiä.
Vanhat papat näytti opetus.tv:n videoita. Itse totesin ekan tunnin jälkeen et eiköhän tämä ole tässä. Väänsin inssin lapun oman työn ohella monimuotona enkä juuri vaivautunut tunneilla käymään, ajanhukkaahan se olisikin. Valmistumisen jälkeen mukaviin oman alan toimistohommiin, työpaikan saamiseen ja nimityspäätökseen vain tarvi tuota lappua...
Hyvä kysymys. Ja mistä ne rahat tulee?