Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookista on tullut ihan sietämättömän huono. Tyrkyttää joka väliin jotain ihan roskasisältöä.

Vierailija
20.01.2023 |

Tiedän, olen urpo vanhus, kun roikun vielä Facebookissa, mutta siellä on monta ryhmää, joissa olen mukana. Omasta elämästä en siellä enää mitään julkaise eikä oikein kukaan kavereistanikaan. Seuraan ryhmiäni ja sanomalehtiä ja tiettyjä poliitikkoja. Mutta nykyään uutisvirta on ihan täynnä jotain uppo-outoja ryhmäjulkaisuja, tapahtumia ja sivuja, joita Fb ehdottaa jatkuvalla syötöllä. Vaikka kliksuttaa että ei kiinnosta älä näytä näitä enää, tilalle tulee jotain muuta. Aargh!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vaan kun kuulet mitä nämä muut somen suurfirmat tekevät

Vierailija
2/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda toki kiinalaiseen Tiktokiin ja ympäröi itsesi lasten herutuskuvilla ja trendikkäimmällä tällä-rautakaupan-aineella-saat-vaalean-ihon-haasteella 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee puhelimella selatessa aivan kokonaan kaupallista sisältöä. Läppärillä sentään näen kavereidenkin julkaisuja.

Vierailija
4/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, liikaa irrelevantteja posteja ja lisäksi niistä kiinnostavista, kavereiden tai muiden, posteista samaa näytetään monta kertaa.

Vierailija
5/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että eroaisit, pettäisit ja löytäisit uuden paremman somealustan.

Vierailija
6/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda toki kiinalaiseen Tiktokiin ja ympäröi itsesi lasten herutuskuvilla ja trendikkäimmällä tällä-rautakaupan-aineella-saat-vaalean-ihon-haasteella 😁

Käytän kyllä Tiktokiakian ja se on huomattavan paljon kiinnostavampi alusta ja sisältö on tosi monipuolista. Tiktokilla on myös todella hyvä algoritmi, joka näyttää käyttäjille sitä, mitä he jäävät katsomaan ja mihin reagoi. Eli jos näet lasten herutuskuvia jatkuvasti, niin silloin se on sitä sisältöä, mikä sinua kiinnostaa. (olet yök)  Suosittelen terapiaa. Minulle tulee komediapätkiä, lemmikkejä ja tällä hetkellä aika paljon Sisarvaimot-sisältöä. Se vaihtelee aika paljon, kuten mielenkiinnonkohteetkin. Samanlaisia videoita ei yleensä jaksa katsoa hirveän pitkään.

ap

Vierailija
7/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos someen sortuu niin siihen myös kaatuu, järki siis.

Vierailija
8/19 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä roskasisältöä tarkalleen?

Vierailija
9/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on paras, kun ei puhelinta halua käyttää. 

Vierailija
10/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on nuo asetukset, kun ei mulle mitään mainoksia tule. 

Vierailija
11/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se koskaan mikään ihmisen paikka oo ees ollut

Vierailija
12/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tunkee mykyään jotain lyhyitä tiktok-tyylisiä videoita. Ei pätkääkään kiinnosta jonkun randomin keikutukset.

Vierailija
13/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se koskaan mikään ihmisen paikka oo ees ollut

Se oli ihan ok silloin kun sisältö vielä oli omien kavereiden kuulumisia.

Vierailija
14/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaikkien näiden supersuosittujen sosiaalisten medioiden alkuajoista lähtien, kun minulta on kysytty oletko jo facessa tai ties missä, niin ajattelen vain miksi? Miksi ihmeessä minun pitäisi olla tili ja kirjautunut jossain ihmeen palvelussa?

Vierailija
15/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook tuntuu ihanan vanhalta seesteiseltä paikalta. Enemmän noissa muissa sovelluksissa törmää kaikkeen turhuuteen. 

Vierailija
16/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä perinteisessä foorumimuodossa olevassa Redditissä tungetaan vielä salakavalammin mainoksia keskusteluihin jos on koneella- ryhmää selatessa joka kolmas "keskustelunaloitus" on sponsoroitu mainos. Ja mobiililla selatessa joka toinen linkki mainostaa joko kryptovaluuttoja tai sitten jotain neverheard-mobiilipelejä.

Vierailija
17/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokissa on kunnon b luokan kansalaisten draamaa. Man net, päihde/mt kuntoutujat, 50 v kriisinaiset, kela maksaa ma mut jne luo laadukasta kontenttia. Kommenteissa sitten face mammat vauhkoo.

Vierailija
18/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle fb näyttää historia-aiheisia tietoiskuja, balettia, vanhoja ohjelmapätkiä, sketsejä...

Vierailija
19/19 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulee lisää sitä mitä klikkaat. Minulle tulee kivoja koiravideoita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä