Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok vihata omaa veljeä?

Vierailija
13.02.2021 |

Lapsuudessa tapahtuneen kiusaamisen takia?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, sillä veljekset riitelevät ja kiusaavat toisiaan AINA lapsina.

Vierailija
2/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulle ei vaikuta jos sukua tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, sillä veljekset riitelevät ja kiusaavat toisiaan AINA lapsina.

No jaa. Joskus se menee turhan julmaksi. Veli käytännössä pahoinpiteli minua henkisesti (ja fyysisestikin) koko lapsuuden ajan.

- ap

Vierailija
4/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat vihata, mutta kannattaa miettiä satuttaako se vihaaminen enemmän sinua itseäsi? 

Vierailija
5/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai voi sille mitään jos tunnet vihaa tällä hetkellä. Hyväksy se tunne ja hengitä rauhallisesti. Anna tunteen olla. Pikkuhiljaa voi vihan tunne vähentyä. Voit myös kertoa kokemuksestasi jollekin ylkopuoliselle. Ehkä

myös veljellesi?

Vierailija
6/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki saat vihata, mutta kannattaa miettiä satuttaako se vihaaminen enemmän sinua itseäsi? 

Mitä ihmettä lässytät?

- ap

Vierailija
7/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan fine. Itse vihaan veljeäni kiusaamisen takia, joka tapahtui melkeinpä 3v sitten. Anteeksi en ole antanut, ihan kun tuo edes olisi anteeksi puheitaan koskaan pyytänytkään. Saati edes pyytäisikään. 

Vierailija
8/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla tekemisissä veljen kanssa. Voihan se jäädä ahdistamaan. Luottamus meni. Vihaan tosin ei kannata kuluttaa aikaa kauheasti, koska se pyörii omassa ajatuskentässä silloin.

Vierailija
9/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kai voi sille mitään jos tunnet vihaa tällä hetkellä. Hyväksy se tunne ja hengitä rauhallisesti. Anna tunteen olla. Pikkuhiljaa voi vihan tunne vähentyä. Voit myös kertoa kokemuksestasi jollekin ylkopuoliselle. Ehkä

myös veljellesi?

Hyviä ideoita muuten, mutta en halua olla sen k*sipään kanssa missään tekemisissä. Hän on pahoinpidellyt minua aikuisenakin.

- ap

Vierailija
10/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään väliä onko sukulainen vai ei, jos on kiusaaja niin en halua ilkeää ihmistä elämääni. Jätä omaan arvoonsa tuommoinen toisten elämän myrkyttäjä.

Vierailija
11/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt, kun vastauksistasi päätellen olet jo mielessäni tehnyt päätöksen, että on ok vihata veljeä? Pointti?

Vierailija
12/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok vihata kaikkia ja kaikkea.

Vierailija
13/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin lampaita, että uikuttavat perään hetikun on omasta veljestä, äidistä tai isästä kyse, kun on sukulainen niin pitäisi muka kestää kaikkea. Ap, jätä veljesi omaan arvoonsa! Olet viisas.

Vierailija
14/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viha/inho/ärtymys/mikälie on ilmestynyt jostain ihan viime aikoina. Minulla on aina ollut hyvin alhainen itsetunto. Olen alkanut epäillä, että lapsuusajan pahoinpitelyllä on jotain tekemistä asian kanssa.

- ap

Vierailija
15/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappakaahan te vassarit vaan kissoja ja runkatkaa niiden päälle.

Vierailija
16/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos sinulla on stressiä, mene ulkoilemaan ja tre jotain mukavaa vapaa ajalla

Vierailija
17/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin tarkkaan, onko veli oikea kohde vihalle, jos hän on lapsena käyttäytynyt törkeästi. Ehkäpä sinun kannattaisi vihata mielummin vanhempiasi, kun ovat antaneet tuon tapahtua kattonsa alla? Eivät ole puuttuneet veljen käytökseen tarpeeksi ja hankkineet tälle sopivaa apua. Lapsi on kuitenkin enemmän tai vähemmän syyntakeeton, aikuisen vastuulla on kasvattaa ja tarvittaessa järjestää apua. Ja taata kaikille lapsille turvallinen koti.

Vierailija
18/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miettisin tarkkaan, onko veli oikea kohde vihalle, jos hän on lapsena käyttäytynyt törkeästi. Ehkäpä sinun kannattaisi vihata mielummin vanhempiasi, kun ovat antaneet tuon tapahtua kattonsa alla? Eivät ole puuttuneet veljen käytökseen tarpeeksi ja hankkineet tälle sopivaa apua. Lapsi on kuitenkin enemmän tai vähemmän syyntakeeton, aikuisen vastuulla on kasvattaa ja tarvittaessa järjestää apua. Ja taata kaikille lapsille turvallinen koti.

Olen samoilla linjoilla. Toisaalta vanhempani eivät tienneet kaikkea. Veljeni oli jo lapsena älykäs ja taitava manipuloija.

Hän muuten opetti oman lapsensa hakkaamaan minua tämän ollessa pieni. "Tätiä saa mätkiä."

- ap

Vierailija
19/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt mielipidettä, joten saat omani.

Viha on voimakas tunne. Sen tuntemista olisi hyvä pyrkiä välttämään ihan itsensäkin takia.

Voit miettiä mielessäsi sitä vihaatko sitä mitä veljesi teki tai edusti vai veljeäsi. Älä vastaa tähän kysymykseen - mieti sitä vain mielessäsi.

Vierailija
20/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myös veljellesi?

Hyviä ideoita muuten, mutta en halua olla sen k*sipään kanssa missään tekemisissä. Hän on pahoinpidellyt minua aikuisenakin.

- ap

No se tosiaan muuttaa tilannetta jos kyse ei ole lapsuudessa tapahtuneesta asiasta. Silloin kannattaa pysytellä erossa. Voimia sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi