Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok vihata omaa veljeä?

Vierailija
13.02.2021 |

Lapsuudessa tapahtuneen kiusaamisen takia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miettisin tarkkaan, onko veli oikea kohde vihalle, jos hän on lapsena käyttäytynyt törkeästi. Ehkäpä sinun kannattaisi vihata mielummin vanhempiasi, kun ovat antaneet tuon tapahtua kattonsa alla? Eivät ole puuttuneet veljen käytökseen tarpeeksi ja hankkineet tälle sopivaa apua. Lapsi on kuitenkin enemmän tai vähemmän syyntakeeton, aikuisen vastuulla on kasvattaa ja tarvittaessa järjestää apua. Ja taata kaikille lapsille turvallinen koti.

Olen samoilla linjoilla. Toisaalta vanhempani eivät tienneet kaikkea. Veljeni oli jo lapsena älykäs ja taitava manipuloija.

Hän muuten opetti oman lapsensa hakkaamaan minua tämän ollessa pieni. "Tätiä saa mätkiä."

- ap

Seuraavaksi: "Hänen vaimonsakin hakkasi minua".

Vierailija
22/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko olla sukulaisiinsa yhteydessä.

Oma veljeni on paska mikä paska. Lapsuudessa tapahtuneiden asioiden takia.

En vihaa, en ole katkera. Surullinen olen siitä, mitä olen menettänyt.

En löydä montaakaan syytä, miksi olisin yhteydessä.

Anteeksi voi antaa ja päästä asioista yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus vihata veljeäsi eikä sinun tarvitse olla hänen kanssaan missään tekemisissä, jos et halua. Sisarusrakkaus on myytti.

Vierailija
24/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kun selkeesti syytäkin löytyy, eihän pelkkä sukulaisuus tee oikeutta kohdella toista paskamaisesti. Mutta niinhän se on, että enemmän viha sua itseäsi vahingoittaa. Vihasin itse siskoani vuosia vuosien häiriintyneen käytöksen ja hyväksikäytön takia ja syitä on vihata vieläkin, mutta viha helpottanut kun oon tajunnut sen olleen vain yksi paha ihminen monen joukossa, ja että mulla itselläni on ollut vääristynyt käsitys siitä, että sisko saa tehdä kiusaa ja valehdella ja kaataa paskat mun niskaan, koska onhan se sisko ja siksi rakas ja hyvä. Ei ole, samoista vanhemmista vain. Sun veljes ei ole sen enempää kuin kukaan muukaan, jouduit vaan viettämään lapsuutesi sen kanssa. Vihasi on oikeutettua, mutta jos voit, puhu siitä jolleen ettei sun tarvitse yksin vatvoa.

Vierailija
25/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla että sinä vain muistat kaiken suurempana ja osin liioitteletkin? Kunhan et vaan luulisi.

Ei kannattaisi vihata. Se syö varsinkin sydänterveyttä ja nostaa maksa-arvoja.

Ole nyt rehellinen ja mieti, millä tavalla aikuisten oikeasti hän on sinua viimeksi kiusannut konkreettisesti? Ei mitään oletuksia, vaan todellisia tilanteita?

Onko tullut kotiisi? Haukkunut sinut? Mitä se on? Vai onko se pelkkää kuvitelmaa kuin Sirkesalo lauloi aikanaan 🎼

Vierailija
26/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse miettisin tarkkaan, onko veli oikea kohde vihalle, jos hän on lapsena käyttäytynyt törkeästi. Ehkäpä sinun kannattaisi vihata mielummin vanhempiasi, kun ovat antaneet tuon tapahtua kattonsa alla? Eivät ole puuttuneet veljen käytökseen tarpeeksi ja hankkineet tälle sopivaa apua. Lapsi on kuitenkin enemmän tai vähemmän syyntakeeton, aikuisen vastuulla on kasvattaa ja tarvittaessa järjestää apua. Ja taata kaikille lapsille turvallinen koti.

Olen samoilla linjoilla. Toisaalta vanhempani eivät tienneet kaikkea. Veljeni oli jo lapsena älykäs ja taitava manipuloija.

Hän muuten opetti oman lapsensa hakkaamaan minua tämän ollessa pieni. "Tätiä saa mätkiä."

- ap

Seuraavaksi: "Hänen vaimonsakin hakkasi minua".

Puhun totta. Onko sinusta asiallista opettaa tuollaista käytöstä pienelle lapselle? Valtavan vahingollista monella tavalla, sekä epäkunnioittavaa minua kohtaan. Veljen mielestä se oli hauska vitsi.

- ap

Vierailija
27/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla että sinä vain muistat kaiken suurempana ja osin liioitteletkin? Kunhan et vaan luulisi.

Ei kannattaisi vihata. Se syö varsinkin sydänterveyttä ja nostaa maksa-arvoja.

Ole nyt rehellinen ja mieti, millä tavalla aikuisten oikeasti hän on sinua viimeksi kiusannut konkreettisesti? Ei mitään oletuksia, vaan todellisia tilanteita?

Onko tullut kotiisi? Haukkunut sinut? Mitä se on? Vai onko se pelkkää kuvitelmaa kuin Sirkesalo lauloi aikanaan 🎼

Veli on lyönyt minua aikuisena useita kertoja: täysillä olkavarteen nyrkillä, ja sekin oli muka "huumorin varjolla". Tuollaista "leikkipahoinpitelyä" on ollut paljonkin. Minusta se ei ole ikinä ollut hauskaa.

- ap

Vierailija
28/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäis vähän kestää. Meillä isoveli hakkasi mua pikkusiskoa vuosia, lähenteli seksuaalisestikin. Kun kerroin isälle tokaisi hän että "kasvata selkäranka!" näin minusta kasvoi vahva ja nykyään kaikki pelkäävät Minua!

Vierailija
29/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot on miesten harrastus ja feministit haluaa kieltää sen.

Vierailija
30/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kai voi sille mitään jos tunnet vihaa tällä hetkellä. Hyväksy se tunne ja hengitä rauhallisesti. Anna tunteen olla. Pikkuhiljaa voi vihan tunne vähentyä. Voit myös kertoa kokemuksestasi jollekin ylkopuoliselle. Ehkä

myös veljellesi?

Hyviä ideoita muuten, mutta en halua olla sen k*sipään kanssa missään tekemisissä. Hän on pahoinpidellyt minua aikuisenakin.

- ap

No se tosiaan muuttaa tilannetta jos kyse ei ole lapsuudessa tapahtuneesta asiasta. Silloin kannattaa pysytellä erossa. Voimia sinulle!

Eipä se lapsuudenkaan kiusaaminen kovin kivaa ollut. Meillä oli ikäeroa sen verran, että asetelma oli vähän epäreilu.

- ap

Vierailija
31/31 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa on täysin ok vihata veljeään. Itse asiassa se on kaikista viisain teko tuossa kohtaa. Typerintä ikinä on taputella väkivaltaista tyyppiä päähän ja alkaa mielistellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi