Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puutuin juuri ulkona teinien käytökseen ja kas kun en turpaani saanut

Vierailija
13.02.2021 |

Mä en voi sietää ison joukon mölyämistä ja kiroilua lasten leikkipaikalla, kun oma lapseni on läsnä. Aikani kuuntelin ja menin raivotilaan, käskin heitä olemaan kiroilematta lasten kuullen ja se oli heistä niin kovin hauskaa. Pääsi siinä itsellänikin kirosana, kun isoon ääneen ilmoitin, että lapsen kuullen ei ole sopivaa ketjussa hokea v i tt ua! Harmittaa koska noin ei olisi pitänyt sanoa ja he saivat hillittömän hepulin. Jatkoivat matkaa huudellen minulle kaikenlaista. Mutta pointti! Eivätkö vanhemmat opeta heille yhtään minkäänlaisia käytöstapoja? Kun ovesta astutaan ulos, niin on suotavaa pitää hauskaa, mutta tarkkaillaan ympäristöä ja katsotaan milloin on sopivaa kiroilla, sylkeä ja yleisesti hökälöidä. Jos lapsia näkyy, niin korrekti käytös, eikä aikuisille soiteta suuta. Toivo on menetetty noiden osalta. On teinejä jotka osaavat käyttäytyä kodin ulkopuolellakin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, voisiko tuollaisessa tilanteessa soittaa poliisit. Eihän lasten leikkipaikat ole sitä varten, että teinit voisivat kokoontua sinne mölyämään.

Totta kai voi. Seuraava skenaario on ilkivalta ja paikkojen rikkominen. Teinilaumoilla ei ole mitään asiallista tekemistä pikkulasten leikkipuistossa.

Yksikin tupakantumppi voi tappaa.

Vierailija
22/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulu voi puuttua kenenkään vapaa-aikaan. Missä ihmeen kuplassa te oikein elätte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkivalta kiinnostaa poliisia, ei roskaaminen tai mölyäminen. Koululke ei kuulu yhtikäs mikään vapaa-ajan rikollisuus. Heillä ei ole siihen toimivaltaa. Mussutimussuti

Ketähän sinä "edustat"?

Taloyhtiömme isännöitsijä JA kiinteistön siivoamisesta vastaava huoltoyhtiö ovat ottaneet yhteyttä läheisen koulun rehtoriin sattuneiden ilkivalta- ja häiriökäytöstapausten takia. Ensin koulu, sitten lasu, rikosilmoitus on jo tehty.

Eri

Meidän talon pihaa on kans sotkettu.

Voinko siis huoletta laittaa viereisen koulun piikkiin kustannukset?

Isännöitsijä nosti taas kartellinomaisesti hintoja, ihan oikein että koulu maksaa!

Vierailija
24/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua todella harmittaa tapani jolla heitä lähestyin asiallani. Tiedän toki kuinka heitä kuuluu käsitellä, mutta olin juuri käynyt kiivasta viestittelyä exäni kanssa ja olin raivona jo valmiiksi. Toivoin heidän jo aiemmin rauhoittuvan hieman huomatessaan lapseni, mutta ei. Tulen näkemään heitä vielä jatkossakin ja tasan tarkkaan tiedän heidän piruilevan jotain.

Jos näet heitä yksittäin tai kaksittain, niin käyppä vähän moikkaamassa. Ovat yleensä todella hiljaista silloin kun ympärillä ei ole lauman suojaa ja esittämistarve puuttuu.

Vierailija
25/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi soittaa rehtorille, pressalle tms. , mutta ei heillä ole mitään oikeuksia puuttua asiaan. Paheksua voivat ja thats it. Koulu ei voi puuttua edes koulumatkoihin. Valitan.

Vierailija
26/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koulu voi puuttua kenenkään vapaa-aikaan. Missä ihmeen kuplassa te oikein elätte?

Itse et tiedä, miten asiat alaikäisten ollen kyseessä selvitetään. Koulu ja lasu. 👌

Vierailija
27/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olen töissä koulussa. Vain koulupvän aikaisiin asioihin voimme puuttua. Valitan.

Vierailija
28/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkivalta kiinnostaa poliisia, ei roskaaminen tai mölyäminen. Koululke ei kuulu yhtikäs mikään vapaa-ajan rikollisuus. Heillä ei ole siihen toimivaltaa. Mussutimussuti

Ketähän sinä "edustat"?

Taloyhtiömme isännöitsijä JA kiinteistön siivoamisesta vastaava huoltoyhtiö ovat ottaneet yhteyttä läheisen koulun rehtoriin sattuneiden ilkivalta- ja häiriökäytöstapausten takia. Ensin koulu, sitten lasu, rikosilmoitus on jo tehty.

Eri

Meidän talon pihaa on kans sotkettu.

Voinko siis huoletta laittaa viereisen koulun piikkiin kustannukset?

Isännöitsijä nosti taas kartellinomaisesti hintoja, ihan oikein että koulu maksaa!

I d i o o t t i

Vierailija
29/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt nuorten kanssa pitkään ja huomannut, että nuori kyllä tunnistaa auktoriteetin. Sitä ei saa huutamalla, vaan hyvin rauhallisella ja asiallisella, mutta kylläkin napakalla puuttumisella väärään toimintaan. Pitää olla sen oloinen, että tarkoittaa mitä sanoo. Katsekontakti myös tärkeä. Itsesuojeluvaisto on kuitenkin hyvä säilyttää, jos nuorisoporukan käytökseen lähtee puuttumaan.

Vierailija
30/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitusta saa kun osaa antaa

Vierailija
31/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt nuorten kanssa pitkään ja huomannut, että nuori kyllä tunnistaa auktoriteetin. Sitä ei saa huutamalla, vaan hyvin rauhallisella ja asiallisella, mutta kylläkin napakalla puuttumisella väärään toimintaan. Pitää olla sen oloinen, että tarkoittaa mitä sanoo. Katsekontakti myös tärkeä. Itsesuojeluvaisto on kuitenkin hyvä säilyttää, jos nuorisoporukan käytökseen lähtee puuttumaan.

Juuri näin. Ei mitään lässynlässyn vaan punnittua puhetta suoraan henkilöön kohdistaen. Jämäkkyyttä. Naisilta se usein puuttuu.

Vierailija
32/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla tavalla käyttäytyvät teinit usko jotain random aikuista. Itse olin viime viikolla lenkillä ja näin kun joukko teinityttöjä kiipesi alikulusta siihen yläpuolelle menevälle junaradalle ottamaan selfieitä. Huutelin heitä alas ja kerroin tietty että ei ole turvallista olla siellä. Paikalle sattui muitakin aikuisia jotka yrittivät huutaa tyttöjä alas. Vastauksena pelkkää haistattelua. Jouduin soittamaan paikalle poliisin ja vasta he saivat tytöt tulemaan pois radalta. Onneksi olivat lähistöllä ja tulivat nopeasti. 

Vierailija
33/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusit niille siitä, että ne sanoivat v...u?

Oikeasti?

On sulla vielä paljon oppimista.

Vierailija
34/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin vanhempi, mutta mietin, että mikä siinä on niin vaarallista, jos oma rakkaudenhedelmä kuulee kirosanoja? Tämä on asia,jota en käsitä..

Vierailija
35/35 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on että ihmisten käytöstavat on muuttunut.

TV ohjelmat,kanavat jne..Ei se mikään suunta tarvitse olla.