Kohdellaanko hoikkia naisia paremmin kuin normaali- tai ylipainoisia naisia?
Kerro kokemuksesi mitä olet kokenut työelämässä tai ihmissuhteissa.
Kommentit (20)
Hoikkia kohdellaan paremmin. Lihavana kukaan ei "huomaa" paitsi negatiivisesti. Suomessa kaikki perustuu ulkonäköön ja painoon, ihan kaikki.
Ja firmojen johtoryhmiin ei ole naisena asiaa jos bmi on pikkaisenkin liian korkea...
Joissakin asioissa joo, mutta joissakin asioissa lihavia kohdellaan paremmin kuin laihoja, joten plus miinus nolla.
Ei kohdella. Normaalipainoisia kohdellaan parhaiten.
Tarkoitatko siis alipainoisia naisia kun erottelet hoikat ja normaalipainoiset eri lokeroihin? Olen aina ajatellut, että hoikka nainen on terve ja normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
No, oma kokemukseni on se, että isompana olin lähinnä ilmaa. Ei minua huonosti kohdeltu, kun ei minua edes huomattu.
Alkoi houkuttelemaan tuo.. että kukaan ei kiinnittäisi minuun mitään huomiota ja kukaan ei näin ollen kiusaisi...?
Ylipainoiset naiset ovat näkymättömiä! Paras tapa naamioitua, jos ei halua kenenkään huomaavan: lihota itsesi ja rupea pukeutumaan mustiin, tylsiin vaatteisiin.
Olen hoikka ja ilmaa sekä miehille, että naisille. Joskus mietin, että olenkohan oikeasti näkymätön, kun mut kiilataan ja etuillaan jne.
Kohdellaan. Olen ollut molempia ja kohtelu on parempaa hoikille naisille. Mielenkiintoista tässä on se, että olen täysin sama ihminen läskien kanssa kuin ilman läskiä.
En ole koskaan ollut muuta kuin hoikka ja kohtelu on ollut pääasiassa kivaa missä vain. Pätevyyteni kyseenalaistavat usein minua tuntemattomat iäkkäämmät henkilöt, mutta uskon sen liittyvän eniten ikään. Paksuna minulle oltiin ehkäpä kaikista ystävällisimpiä koskaan eli paksuuteen tunnutaan suhtautuvan positiivisesti. Tai sitten olin itse iloinen ja tavallista helpomminlähestyttävä, mene ja tiedä. Voisin kuvitella, että erittäin ylipainoiset henkilöt (kokoa hengenvaarallisesti lihava) saavat joskus kohdata ilkeyttä painonsa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset naiset ovat näkymättömiä! Paras tapa naamioitua, jos ei halua kenenkään huomaavan: lihota itsesi ja rupea pukeutumaan mustiin, tylsiin vaatteisiin.
Tämä on myös vapauttavaa! Itsensä irrottaminen koko kuviosta ja saa olla rauhassa. En enää edes aio laihduttaa. Oma painoni on onneksi sen verran ok, että näillä läskeillä ei terveydellistä haittaa tule. Sopivasti punkerona on hyvä olla!
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut muuta kuin hoikka ja kohtelu on ollut pääasiassa kivaa missä vain. Pätevyyteni kyseenalaistavat usein minua tuntemattomat iäkkäämmät henkilöt, mutta uskon sen liittyvän eniten ikään. Paksuna minulle oltiin ehkäpä kaikista ystävällisimpiä koskaan eli paksuuteen tunnutaan suhtautuvan positiivisesti. Tai sitten olin itse iloinen ja tavallista helpomminlähestyttävä, mene ja tiedä. Voisin kuvitella, että erittäin ylipainoiset henkilöt (kokoa hengenvaarallisesti lihava) saavat joskus kohdata ilkeyttä painonsa vuoksi.
Et ole koskaan ollut muuta kuin hoikka, mutta samaan hengenvetoon puhut paksuudestasi? Eli miten on? Vai tarkoitatko raskautta???
En tiedä miesten ja muiden suhteiden kohdalla, muttä julkisissa palveluissa ja liikkeissä kohdellaan samanarvoisena ihmisenä kuin ketä tahansa.
Ihmisen ulkonäkö ei saa eikä voi vaikuttaa julkisten palveluiden saamiseen ja tasoon.
Eikä bisnes katso sitä ollenkaan, bisnes puolella palvellaan kaikkia, keillä on rahaa maksaa ostoksista ja palveluista.
Ne ulkonäkö asiat ovat enemmänkin sitten yksityiselämän ihmissuhteiden puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan ollut muuta kuin hoikka, mutta samaan hengenvetoon puhut paksuudestasi? Eli miten on? Vai tarkoitatko raskautta???
Juu siis juurikin raskautta vain tarkoitin.
Mä en ymmärrä, miksi joku haluaa olla huomaamaton. Kyllä mä toivon positiivista huomiota. Olisi kurjaa jos kukaan ei koskaan ihailisi, flirttailisi tai ihastuisi minuun
Helsingin Sanomat sai kyllä tehdä jutun tästä aiheesta! Ja myös siitä, mihin kokeneet älykkäät ja kiinnostavat keski-ikäiset naiset katoavat.
Saman ilmiön havaitsee myös miehenä. Kun tiputin rasvaprosentti kahdestakympistä kympin nurkille, niin ihmisten suhtautuminen muuttui täysin. Niin miesten kuin naisten.
Miten isot voi olla näkymättömiä? Vievät 2 paikan julkisissa, käytävät ahtailla marketeilla.
Pakko myöntää että olen kateellinen naisille. Olisipa meillä miehilläkin noin helppoa.
Harmi kyllä meillä se kohtelu perustuu pituuteen ja matalaan ääneen. Noita onkin hankalampaa muuttaa, eivätkä kaikki miehet voi olla noita samanaikaisesti.
No, oma kokemukseni on se, että isompana olin lähinnä ilmaa. Ei minua huonosti kohdeltu, kun ei minua edes huomattu.