Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että äitipuolella on velvollisuuksia, mutta ei oikeuksia?

Vierailija
13.02.2021 |

Lasta pitää huomioida ja pitää hänelle seuraa, mutta kasvatukseen ei kuitenkaan saa puuttua eikä mistään kritisoida.

Onko tämä yleistä? Mitä mieltä itse olet tällaisesta? Pitäisikö äitipuolella olla oikeuksia velvollisuuksien lisäksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Jokainen perhe puuhatkoon omat sääntönsä. 

Oma näkökantani on, että jos vaaditaan jotain vastuuta, vaikkapa vain viihdyttämisestä, niin on myös oikeus sanella sääntöjä. Luulisi että tämmöiset selvitettäisiin jo ennen kuin päätyy jonkun isä- tai äitipuoleksi?

Vierailija
2/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äitipuoli. Jo 6 vuotta.

Minulla ei ole ainuttakaan velvollisuutta. Mies luoasi heti alussa, ja lupaus on pitänyt.

Enkä kaipaa oikeuksiaakaan. Mies jos haluu lapsiaan nähdä, niin on myös aina samaan aikaan paikalla. Ei minua mihinkään tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuolet ovat pääasiassa ihan turhia ja hyvin harva lapsi toivoo itselleen sellaista. Jos perheeseen kuitenkin tulee äitipuoli, niin mitäpä siinä sen enempää oikeuksia tai velvollisuuksia kannattaa jaella, kun jollain lailla ulkopuolinen hän kuitenkin tulee aina olemaan.

Vierailija
4/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitipuolet ovat pääasiassa ihan turhia ja hyvin harva lapsi toivoo itselleen sellaista. Jos perheeseen kuitenkin tulee äitipuoli, niin mitäpä siinä sen enempää oikeuksia tai velvollisuuksia kannattaa jaella, kun jollain lailla ulkopuolinen hän kuitenkin tulee aina olemaan.

Miehesi jätti sinut toisen naisen takia?

Vierailija
5/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edelline, ihan ydinperheessä elän, mutta miksi ihmeessä perheen ulkopuolisella olisi jotain oikeuksia tai velvollisuuksia suhteessa lapsiini? En minä voi siskolleni sanoa, että sun velvollisuus on viedä nämä luistelemaan.

Vierailija
6/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edelline, ihan ydinperheessä elän, mutta miksi ihmeessä perheen ulkopuolisella olisi jotain oikeuksia tai velvollisuuksia suhteessa lapsiini? En minä voi siskolleni sanoa, että sun velvollisuus on viedä nämä luistelemaan.

Tapauskohtaista, mutta jos äitipuoli ja lapsen isä perustavat kodin (ja perheen), kyllä tilanne on neuvoteltava niin, että tietyt säännöt ovat kaikille selvät.

Vierailija
7/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei äitipuolella ole velvollisuuksia, mutta oikeuksia on: omasta kodistaan saa määrätä. Eli siskollasi on myös oikeus sanoa, miten hänen kotonaan sinun lastesi tulee käyttätytä.

Eri

Vierailija
8/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se meilläkin menee niin, että minun on huolehdittava miehen lapsille ruoka pöytään, heidän pyykit pestävä ja sotkut siivottava. Silti ei sananvaltaa mihinkään asiaan. Omien lasteni puolesta teen mielelläni nämä asiat, (ovat vielä pieniä) mutta miehen lähes teini ikäiset voisivat osallistua itsekin. Saati sitten mies.

Vierailija
9/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se meilläkin menee niin, että minun on huolehdittava miehen lapsille ruoka pöytään, heidän pyykit pestävä ja sotkut siivottava. Silti ei sananvaltaa mihinkään asiaan. Omien lasteni puolesta teen mielelläni nämä asiat, (ovat vielä pieniä) mutta miehen lähes teini ikäiset voisivat osallistua itsekin. Saati sitten mies.

Huonosti olet toiminut.

Miehelle pitää etukäteen sanoa, että hoida sitten itse.

Vierailija
10/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti olet toiminut.

Miehelle pitää etukäteen sanoa, että hoida sitten itse.

Siinä on jollain ollut huono itsetunto ja mies käyttää sitä hyväksi. Ei ole uskaltanut vaatia reilua kohtelua. Ap:ta on kyllä myös vähän hankala auttaa täältä käsin jos mies (joskus myös miehen ex) hyötyvät hänen kustannuksellaan. Itselläni on lapsia, mutta en varmaan olisi kapsettomana koskaan alkanut kenenkään äitipuoleksi ellei mies ole täydellinen ja miehen eksä vainaa. Muuten ei vaikuta olevan vaivan arvoista.

Vierailija
11/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuoli on jal-kavaimo ja tehtävä on hoitaa kotia. Isä ja äiti päättävät lasten asioista eli vastaus on kyllä.

Vierailija
12/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei äitipuolella ole velvollisuuksia, mutta oikeuksia on: omasta kodistaan saa määrätä. Eli siskollasi on myös oikeus sanoa, miten hänen kotonaan sinun lastesi tulee käyttätytä.

Eri

Juuri tästä syystä sille äitipuolelle pitää tehdä selväksi, kenen se koti on. Jos se on lapsen isän, niin äitipuolella ei ole sananvaltaa.

Vierailija
13/13 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlaat elämääsi tuollaisen turjakkeen kanssa? 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä