***ELOisat Maanantaihin!***
Se on uusi viikko taas alkanut. Montahan uutta elovauvaa olemme saaneet tämän viikon loppuun mennessä?
Minä täällä valvon kun oli vatsa niin sekaisin että piti vessaan ravata ja sitten ei heti nukuttanutkaan. Tulin katselemaan koneelle (nettiriippuvuuttako?!?) ja viestiä oli että EliisaKu, Mii ja Kirppu ovat ihan lähtökuopissa. ONNEA KOITOKSEEN!!! Alkoi kutkuttamaan mukavalla tavalla teidän kaikkien puolesta =)
Nyt pehkuihin, huh heijaa.
t.tuuli72 ja jumppatyttö 37+5
Kommentit (44)
.. pyykit on nyt pesty ja kuivamassa. Synnärilaukku pääosin pakattu. Evästä ja juomista vielä puuttuu sekä känny ja kaukalo. Ne nappaankin sitten vasta lähtiessä. Supistuksia ei ole vielä tullut (muutama kivuton kovettuminen vain) ja närästys jatkuu. Ehkä tässä saa taas odotella iltapäivään/iltaan asti ennen kuin mitään tapahtuu, kuten esikoisen kanssakin.
Mitähän kaikkea sitä vielä yöntunteina keksisi tekemiseksi?
Hassua miten ajatukset pyörivät esikoisen syntymän ympärillä. Mikä menee nyt samoin ja mikä toisin. Viimeksi kun vedet meni 03, niin pistin vain pyyhettä sängyn suojaksi ja sidettä pöksyyn ja jatkoin unia. Nyt tiedän, että parasta olisi nukkua, mutta en kyllä keksi miten saisin itseni ohjemoitua " nukahtamistilaan" . Kai sitä pitäis mennä edes yrittämään.
-E & kipinä rv 39+6
Siellä ollaan oikein monen mamman voimin synnyttämässä, Mii, Kirppu, EliisaKu ja ElisaE...Helteet ovat tehneet tehtävänsä...
Minullakin oli muutamia suppareita yöllä, mutta ne valmistavat minua lähinnä henkisesti koitokseen, johon en ole oikein osannut suhtautua vielä lainkaan. Tajusin eilen, että laskettuun aikaan on enää kolme viikkoa...Aikaisemmin en ole edes ajatellut kuinka paljon raskautta on jäljellä, olen miettinyt vain millä rv olen.
Muu perhe saapui yöllä kotiin. Kuopus (1v 11kk) kiljaisi sängystään riemuissaan, kun huomasi isänsä nukkuvan vieressäni. Pieni sormi sojotti ja poika selitti innoissaan:Isi tukkuu sänkyssä...
Minulla on huomenna aikaisin aamulla lääkäri. Luulen, että raskauden annetaan edetä ihan normaalisti spontaania synnytystä ajatellen, mutta lasketun ajan puitteissa. Laskettua aikaa lähestyttäessä aletaan miettiä käynnistystä mahdollisesti jo laskettuna päivänä. No huomenna olen taas hieman viisaampi, kai...
Jaaha, sitten menen sohvalle istuskelemaan ja odottelen muun perheen heräämistä kuopuksen kanssa. Aurinkoa ja positiivista mieltä kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 36+6
Olipa tullut yön aikana jänniä viestejä. Jaksaakohan ja pystyykäöhän sitä itse olemaan noin kylmän rauhallinen ja surffaileen vaan netissä, vaikka lapsivedet oliskin menneet. Mä luulen että ei onnistu. Varmaan ukon kans sinkoillaan pitkin seiniä, ja mietitöään että jokohan lähdetään =). Mielellään sitä olis pitempään kotona, mutta kun sairaalaan on matkaa 65 kilsaa, niin se automatkakin voi olla tuskasempi, mitä kipeempi on. Tai mistä sitä tietää, mitä se tuleman pitää.
Neuvolaan teen tässä lähtöä, levoton olo, kun en oo päässyt vielä ollenkaan tälle aamulle vessaan!!! Ajattelin säästää neuvolaan, niin ei tuu sitten sitä ongelmaa, ettei oo enää hätä. Vartin päästä vois lähtee. Saapa nähä mitä niille raskausmyrkytys oireille kuuluu. Eilen mittailin äitin verenpainemittarilla niin alapaine oli ihan ok, yläpaine huiteli jossain 130. Eilen oli myöskin ekaa kertaa valkuainen selvästi plussalla, mutta en jaksanut siltikään lähteä päivystykseen, koska tuskin ne olis muutako mitannut verenpaineen ja laittanut kotiin. Joten sen sain hoideltua itsekin. Jonkinmoinen EPÄSOSIAALISUUS vaivaa täälläkin, kun ei millään tekis mieli ihmisten ilmoille. Plus ärsyttää kun ihmiset tulee kyselemään että joko joko joko, vaikka laskettuun aikaankin on reilu 2 viikkoa. (vaan!!!) Neuvolaankin oon yleensä ihan hyvillä mielin mennyt, mutta nyt tuntuu, ettei millään jaksais sinnekään. Outoa sinällään, että päivät on pitkiä möllöttää yksin, mutta seurakaan ei kelpaa.
Mutta mä lähen nyt kurvaileen sinne neuvolaan, niin pääsen tästä tuskasta. Adios!
Ja tsemppiä kaikille yöllisille kirjoittajille nyytinhakureissulle!!!
Ikarus
Hieman kadetuttaa, mutta toisaalta mulla on ollu tää oma kohtaloni alusta asti tiedossa (eli siis että yli menee niin että paukkuu).
Jokohan tänään saadaan pialta vauvauutisia :)... ketäs muista on kadonnu salaperäisesti pinoista?
Mie kans lähdös kohta neuvolaan. Miun piti viedä mennessäni plv näyte, mutta eihän siitä mitään tullu kun tuo rautalääke pisti mahan sekasi enkä minä osaa pidätellä toista tarvetta jos toinen tulee rytinällä :) (anteeksi taas nämä ihanat puheeni).
Eilen siis tuli viikot täyteen ja arvatkaas vaan kuinka monta kysymystä tuli että eikö tunnu miltään... argh, joo tuntuu kyllä mutta lähinnä tuolla ketutuksen puolella :). Joten taidan minäkin toimia pikkuhiljaa niinkuin muut, eli vetäydyn sosiaalisista kontakteista ja annan itsestäni kuulua seuraavan kerran kun vauva on turvallisesti kainalossa.
Maanantaita kaikille! Paljon suppareita niitä tarvitseville, onnea matkaan kaikille synnärille lähteville ja isot onnittelut niille jota nyytin tänään syliinsä saavat ja kaikille muille mukavia hetkiä pallomasun parissa!
hanneli ja natikka 40+1
täällä tosiaan on ollu vipinää,onnea niille jotka on lähteny nyyttiään noutamaan :)
itellä oli aamuyöstä eka " kipeä supistus" ,tunntui menkka jomotuksena ja loppui kun supistuskin loppui,samalla sattuu taas pimppaluuhun ja luut paukkuu alaselällä että ehkä siellä jotain tapahtuu ;).
eipä kummempiä pitää lähtee puuron keittoon,saa ukkeli jäädä lepää ennen töitä.palailen kyllä urkkimaan mitä täällä tapahtuu,jännittää...
k.h.p ja tärppi 37+1
Onpas moni lähtenyt vauvanhakuun, onnea matkaan!
Mä kävin jo neuvolassa ja apua, vauvalla oli todella epäsäännölliset sydänäänet. Nyt sitten lähdetään kättärille käyrään ja tutkimukseen. On kuulemma ihan normaaliakin tuollainen, mutta eipä ole kohdalleni osunut joten huolen määrä on SUURI.
Tulen sitten kertomaan, mikä on reissun saldo, kunhan kotia päästään.
Pumpuli
Onkohan EliisaKu saanut nukuttua ollenkaan...
Onnea kaikille vauvanhakumatkalle! Viime yönä moni sinne lähtikin.
Eilen illalla kun esikoinen oli mennyt nukkumaan, tehtiin vielä tortilloja (nam..!!) miehen kanssa ja istuskeltiin pihalla niitä syömässä, mukavan viileetä oli taas kuuman päivän jälkeen. Sit yöllä kostautui ja muistui taas mieleen et miksei kannata illalla syödä raskaasti. Heräsin varmaan sata kertaa ottamaan närästyslääkettä. Eli vielä huonommin nukuttu yö takana kun tavallisesti.
Mullakin jo lauantaina supisteli kipeesti muutaman tunnin 3-8 min välein, itse kyllä tiesin ettei oo tarpeeksi kipeitä että lähtö tulisi, mies sen sijaan hätäilee nyt koko ajan. Ja sen jälkeen on kysellyt koko ajan et supisteleeko..? Aika hellyttävää, tuollainen huolenpito. :) Miehelle tämä on jo neljäs lapsi, miten jaksaa olla noin täpinöissään vielä.
Ja lupasin jo miehelle et saa tällä viikolla lähtee lasten kanssa mökille, sieltä on parin tunnin ajomatka kotiin, mutta nyt sit perui mökkireissunkin. Ei kuulemma uskalla sit lähtee kuitenkaan. Ja mitenpä käännät jääräpään pään!? Nauroin sit vaan et oishan se hyvä tapa saada synnytys käynnistymään, taatusti yöllä kun mies on poissa käynnistyis. :)
Jokos kohta tulee lisää synnyttämään lähteviä? Tulkaa ihmeessä kirjoittamaan vielä ennen kun lähdette, jos vaan jaksatte, ehditte ja pystytte. Mukava lukea fiiliksistä ennen lähtöä. :)
Calathea rv 37 (päästäisiin mekin jo haikaranpesään :) )
Onnea matkaan synnyttämään lähteville/lähteneille! Teitä olikin useampi, jotka on tänään tositoimissa. Mä jännitän myös yhden kaverini puolesta, jolla on viikkoja jo 41+risat - kovin sitkeästi vaan haluaa se vauveli pysyä masussa. Voi kun itse pääsisi tositoimiin suurin piirtein LA:n tietämillä.
Mun yölliset SUPISTUKSET ovat olleet nyt poissa pari yötä ja olenkin nukkunut tosi hyvin yhdellä vessaheräämisellä. Ei siis odotettavissa vielä mitään uutisia täältä. No, esikoinen menee huomenna ja keskiviikkona hoitoon ja mä menen TÖIHIN - siis 8 tunniksi puurtamaan koneen ääreen! Meneepähän aika nopeammin töissä kuin kotona, mutta silti nurinkurista ajatella olevansa vielä töissä!
TURVOTUKSESTA kysyttävää: mulla turposi sormet lauantaina, kun olin koko päivän menossa. Samaan syssyyn alkoi niveliä särkeä, yhdestä sormesta jopa niin paljon ettei sormea saanut koukkuun eikä suoraksi. Liittyyköhän tuo kipu mahdollisesti turvotukseen, eli niveletkin alkaa " paukkua" , tietääkö kukaan?
Nyt poistun takavasemmalle, aurinkoista päivää kaikille!
Kerttukasperi ja Onnirv 37+6
Onnea kaikille synnyttämään lähteneille! Heitäpäs olikin runsaasti ;)
Voi kun itsekin olisi jo tuossa tilassa...
Näin ensikertalaisena jännittää, että miten sitä osaa sitten lähteä oikeaan aikaan. Eikös se ollut niin, että kun lapsivedet menee, niin sitten pitäisi lähteä heti?! Vai olenko väärässä? Sitäkin mietin, kun olen kuullut, että jos lapsivedet menee, eikä vauva ole vielä kiinnittynyt, niin pitäisi pysyä makuuasennossa. No, mitenkäs sitten voi luottaa siihen jos th sanoo, että olisi kiinnittynyt. Minulle nimittäin sanoi tuossa jokunen viikko sitten näin th ja seuraavalla viikolla nlalääkärissä sanoi lääkäri, ettei ole kiinnittynyt..??
Kerttukasperi kyseli noista sormien nivelten kipeytymisestä.. Minulla on nyt viimeisen viikon ajan ollut varsinkin aamuisin sormissa nivelet kipeinä. Liittyy varmaan turvotukseen. Lähdenkin tästä pikapuoliin neuvolaan ja kysäisen asiasta samalla. Jännittää, että mitenkäs tuo paino on noussut viikossa. Tuntuu, että aika rutkasti..tuli viikonloppunakin herkuteltua jonkin verran ;P Yhteensä nyt on tullut ensimmäisestä punnituksesta reipas 8 kiloa. Olen kyllä siihen suht tyytyväinen, sillä olin varma, että pääsen huimiin lukemiin. Toki kaikki on vielä mahdollista!
Nyt kahville!
almas (pian 38)!
Saisinpa itsekin kokea nitä. Ja myös tuo lapsiveden meno kuulostaa hyvältä. Kiva kun jotkut on ehtinyt huikata kuulumiset enenn laitokselle lähtöä.
Mulla ei edelleenkään synnytysoireita, voi hitto. Eilen olin ihan itku kurkussa ja masentunut, kun niin paljon pelottaa että miten tässä nyt käy. Ensi kerralla äitipolilla aion kyllä sanoa tästä turvotuksesta, mutta se tuskin riittää käynnistyksen syyksi. Nyt siis menossa rv 39
Ja kukas se täällä päivitteli kahta raskausarpeaan. Mulla niitä on navan ympärillä vaikka pienelle kylälle. SF-mitta on 43 niin eipä ihme. Esikoisesta ei tullut arven arpea, mutta tästä odotuksesta jää totta tosiaan todisteet.
Yön tunteina moni tosiaan kaivellut lähtökuoppia. Kohta varmaan saadaan lisää vauvauutisia.
Monena iltana on vauva " ruuvannut" itseään alaspäin niin kovaa, että oikein sattuu. Eilen illalla oli monen tunnin ajan kovaa menkkamaista jomotusta. Jotenkin aloin toivomaan, että tuntemukset ennakoisivat synnytystä ja hieman jännittyneenä kävin nukkumaan. Aamulla kuitenkin heräsin täysin ilman mitään tuntemuksia ja uusi päivä sai näin ollen alkaa. Esikoisen synnytys käynnistyi EliisaKu:n tavoin lapsivesien menolla ja supistuksia sai odotella useamman tunnin.
NIVELISTÄ: Minullakin on viimeisen viikon aikana kipeytyneet nivelet sormista, vaikka turvotusta ei juurikaan ole. Sormukset jätin kuitenkin varulta pois, etteivät pääse juuttumaan.
Joku valitteli eilisessä pinossa pukamia ja kadehdi pyöräilyn perään. Minulla tuli esikoisesta ihan JÄRKYTTÄVÄT pukamat, kuin luumu olisi ollut takalistossa. Pukama ilmestyi muutama päivä ennen synnytystä ja liittyi ilmesesti vauvan lopulliseen laskeutumiseen. Mukavat aihiot on vanhasta vaivasta jääneet ja varmasti vielä pukamat koetaan täälläkin. Tiedän, että eivät tunnu kivalta. Rautalisä pitää täällä huolen, ettei maha ole kovalla, päinvastoin. NIin taisi Hannelikin todeta...
Velho78 rv38+5
Kylläpäs oli jännittävää lueskella teidän käynnistymisjuttuja, hauskaa!! Itekin sitä on ruvennut jo jännittelemään milloin se taphtuu. Tavallaan kun on ensisynnyttäjä (eka tuli leikkauksella) niin ei tiedä mistään mitään. Alapään luut vihloo kovasti ja kivuttomia suppareita tulee. Jännää!!
Nyt alkoi miehen työtkin ihan toden teolla, joten esikoisen kanssa kehitellään tekemistä. Hellekeli pistää vähän puuskuttamaan.
Tsempit kaikille, jännätään yhdessä!
Papuna 37+4
kyllä jännittää niin kovasti kaikkien puolesta että ei malta olla poissa täältä :D,mä luulen et tääkin on ruuvannu yöllä itteensä vielä syvemmälle,on meinaa luut kokoaika kipeet,ja noista onkohan ne suoliluita mitkä paukkuu niin kaveri sanoi mulle että liittyy siihen venymiseen kun vaavi poraa tilaa itelleen,toi viimeyön menkkasupistuskipu oli jo positiivista ;),nyt poistun taas ja palailen kuhan pääsen kotio :)
Tosi jännää lukea noin monen pääsevän jo tositoimiin. Nythän täällä koneella pitää roikkua entistäkin ahkerammin, kun alkaa olla sellasta säpinää!
Eilen sai ihan riittämiin vastailla uteluihin voinnista ja tuntemuksista tai niitteen puuttumisesta siellä synttäreillä. Tänään en poistu kotonta kuin kauppaan. Illalla käytiin taas lenkillä, hierottiin nilkkoja ja kokeiltiin sitä yhtä ässääkin...ilman mitään vaikutusta :(.
Tosi paljon tsemppiä tänään synnyttäville! Täällä eletään fiiliksissä mukana kovalla jännityksellä =).
Hipsuhiiri ja Pipana 40+1
Jopas oli yöllä pinossa vilskettä. Minäkin heräilin yöllä parin tunnin ajan kivuliaisiin supistuksiin, mutta niin ne vaan lopahti kun nuorempi tyttö tuli neljän aikaan viereen nukkumaan painajaisten kiusatessa :( Toisaalta, menin kyllä paniikkiin. Alkoi pelottaa, että onko mun pakko jo synnyttää. Pelkäsin että ne jatkuu ja kovenee ja samalla pelkäsin että ne loppuu.
Tsemppiä muuten kaikille synnyttämään lähteneille ja tänään kenties lähteville!
ELO: Minähän niitä raskausarpiani valitin. Tiedän, että monille niitä tulee ihan kamalan paljon ja varsinkin kaksosraskauksissa maha saa venyä oikein kunnolla! Lähinnä vaan ihmettelin, että kun aiemmin olen niiltä säästynyt niin miten nyt sitten. Turhamaista... tiedän. Oikeesti se on murheista pienin tässä vaiheessa.
NIVELTEN särkeminen: terkkari sanoi mulle, että liittyy turvotukseen. Periaatteessa ei siis tarvi olla huolissaan, mutta kannattaahan sitä aina kysyä neuvolakäynnillä. Mulla särkee sormet, varpaat ja nyt uutena on ollut viikon verran myös nilkka- ja rannesärkyjä. Mitä enemmän turvotusta, sitä enemmän särkyä, erityisesti yöllä.
OPEMAMMA: Oliko sulla sokerit syynä, kun meinaavat lasketun ajan puitteissa käynnistää? Vai miten se oli? Huono muisti meikäläisellä.
Kuten HANNELI, niin mä myös oletan, että tässä mennään yliajalle ja rutkasti. Niin kiva olisi tällä viikolla synnyttää, kun ensi viikon ja seuraavankin on mies työn puolesta reissussa. Pääsee toki kotiin parissa tunnissa, mutta kuitenkin. Sitten onkin lasten hoidon kanssa ongelmia kun pitää lähteä. Yölähtö huolestuttaa, mutta kai sitä on sitten vain pakko ottaa taksi ja herättää lapset mukaan sairaalaan. Ei kai ne sieltä synnäriltä uloskaan heitä, vaikka on lapset on mukana?
Kivaa, kun alkavat YLEISURHEILU-kisat. Onpahan jotain katsottavaa telkkarissa. Saa päivät kulumaan ehkä vähän paremmin.
Täällä on ollut puhetta siitä, että ei jaksa muita ihmisiä. Entä miten muilla, onko teillä KESKITTYMISKYVYN puutetta? Musta tuntuu, että just jaksan katsoa jonkun tv-sarjan, mutta mitään leffaa en jaksaisi alkaa seuraamaan. Ei vaan jaksa keskittyä. Sama juttu, jos juttelee jonkun ihmisen kanssa, niin puolisen tuntia sitä jaksaa keskittyä ja kuunnella, mutta sitten vaan omat asiat tuntuu niin muka " tärkeiltä" , että ei pysty keskittymään mihinkään muuhun.
Nyt ruuanlaittoon ja kisoja katsomaan
Jamssa rv39+2
kylläpä on synnytyskeskeistä juttua! Minunkaan mielessäni ei juuri muu ole kuin tuo kohta koittava koetus. Osa on lähtenyt hommiin ja osa odottelee vielä. Toisaalta moni synnyttää vielä syyskuun puolella, että yritämme laittaa jäitä hattuun!
Minä sanoin eilen miehelleni, että taas oli niin hyvä päivä, että taitaa vasta syyskuussa syntyä, kun mietimme milloin ollaan taas sairaalassa. Saa nähdä. Toisaalta ultran mukaan laskettu aika on jo torstaina, joten eiköhän se ennen syyskuuta.
Tämä loppuaika on kummallista sekä fyysisesti että psyykkisesti. Olen alkanut hikoilla kuin kahjo ja nyt on alkanut myös tuo iso vatsa väsyttää. Portaiden ramppaaminen tuntuu kunnossa, eli eiköhän tässä pikku hiljaa olla valmiita. Kunhan tuo vauvakin on valmis!
Vielä pitäisi jaksaa lapsia pitää virkeinä, eli olemme matkalla shoppailemaan ja rannalle!
ONNEA UUSILLE ÄIDEILLE!
Pikkuodessa viimeisellä viikolla
Tääläkin jo tapahtuu jotain, nimittäin eilen iltapäivällä äitini käydessä kylässä, kun oli kahvit juotu ja monta mustikka - ja vadelmapiirakanpalaa syöneenä lähdettiin käymään eräässä kartanonähtävyyspaikassa täs lähellä ja siellä käveltiin pitkän aikaa, niin mulla kivisteli mahaa ja ajattelin sen johtuvan monesta palasta piirakkaa. Illalla käytiin vielä kävelyllä ja sielä alko painamaan tonne alaosaan aika tavalla. Illalla olo senkun paheni, maha oli sekaisin, alkoi tulla silloin tällöin selässäkin tuntuvia supistuksia ja koko mahaa nipisteli ja myös alapäässä tuntui vihlaisuja. Olo oli melko vaikea, elokuvan katselusta mun kohalla ei tullut mitään. Mies jo laitto viestiä mun siskolle, että valmistautuu tuleen meille mikäli näyttää siltä et lähtö tulee. Mä menin sit lämpöseen suihkuun ja se helpottikin oloa kummasti. Todettiin, et ei vielä mitään ja mentiin nukkumaan. Mä en saanut unta, kun edelleen tuli välillä kipeitä suppareita ja vihlasuja. Vielä kolmen maissa olin hereillä, aivan hiestä märkänä ja kävin vessassakin, mut sen jälkeen nukahdin eikä aamulla ollu mitään tuntemuksia. Nyt on taas närästänyt aamukahvin jälkeen kamalasti ja maha sekaisin, kivisteleekin ja muutama timakka supistus tullut. Kun kävelee, vihloo alapäähän ja toiseen reiteen. En nyt sitten tiedä, et onko tää vaan jotain mahaoireita jotka aiheuttaa näitä suppareita vai oisko tää jo merkki et synnytys lähestyy...Ei auta kun seurailla tilannetta, oishan se hyvä jos kohta pääsis tositoimiin. Vauvakin on tosi paljon nyt potkinut eilen illalla/yöllä ja nyt aamupäivällä, kun mulla näitä tuntemuksia. Tuntuu että tulee nahkasta läpi.
Huh huh, jospa levähtäis vähän.
raskausviikot 39+2
Täällä vaivaa vain ATES, eli AivanTörkeäEpäSosiaalisuus! En jaksaisi kunnolla olla itsenikään kanssa ja eilen ku ntuli miehen sukulaisia kahville istuin yläkerrassa ja tihrustin itkua silkasta vitutuksesta. Ei sukulaisissa mitään vikaa ole mutta...en vaan jaksa. Puhelimeen en ole vastannut muutamaan päivän, tulisi vaan tiuskittua.
Ja keskittymisen puute, aloitin eilen vielä maalaamaan mein rappusten seiniä, siis iiiisoa seinää. Helppo homma ei haittaa vaikka sotkisi lattian, koska sekin menee vaihtoon, mutta..niin vaan yksikseni heittelin pensseliä mennen tullen eikä itse maalaamisesta tullut mitään :( inhottavaa!
Ja kokoajan itkettää, peiliin en haluaisi katsoa enää ollenkaan, olen ihan tosi valtava!
Pari yötä on maha ollut tosi kipeä, mutten vieläkään osaa sanoa supistaako vai ei..Prkl!
Ylihuomenna taas se tyhmä neuvolakin, missä on tyhmä sijainen, ketttu!
Parempaa päivää muille:)
keru ja naatti 36+6
Neuvolassa käyty, painokin oli tippunut 200g. Se oli ihan mukava juttu, kun nyt parin viikon sisään sitä on tullut yli 2 kg. Että ees vähän toiseen suuntaan =)
Kaikki arvot oli ok, taisin ainakin toistaiseksi säästyä siltä raskausmyrkytykseltä, verenpaine hyvä ja valkuaista ei ollenkaan =) Sf-mitta 34 cm. Pitäiskö ton sf-mitan jossakin vaiheessa pienentyä, kun se vauva kaivautuu lähtökuoppiin? Mulla ei mitään semmosta havaittavissa, mulla EI oo siis MITÄÄN KIPUJA!! Mukava kai se on, muttakun en haluais yliajalle, vaikka varmaan mennäöän. Ja terkka meinas, että sitten se laps vasta kasvaakin, kun sille ei enää tuu kun painoa lisää, muuten jo valmis. Että viiskiloinenkohan tästä lopen sit tulee. Mulla hirvee ressi tosta painosta, mikäs siinä jos olis varmaa, että vauva 3,5 kilonen, niin sama se vaikka mentäis viikolle 42.
Täällä katkes äsken sähkötkin, varmaan ukkosta ilmassa. Tulis nyt vihdoinkin tänne niitä sadekuuuroja.
Jep, mutta mä lähen kattoon, olisko posti tuonut jotain kivaa tullessaan. Vaikka meille ei tuu nykyään mitään postia, ei ees laskuja. Vaikka se on kyllä hyvä homma.
Ikarus
Hei!
Neljättä täällä odotellaan ja supistuksia laskeskelen kolmatta yötä.
En ole tainnut tähän ennen kirjoittaa, mutta lueskellut olen teidän juttuja aiemminkin.
Tuntuu hassulta että vaikka on jo neljättä kertaa loppusuoralla, niin silti sitä on niin tietämätön siitä miten tämä nyt tällä kertaa on kehittymässä.
Jo viime viikonloppuna jännitin kun supisteli kivuliaasti 13 - 8 min välein klo 22 alkaen ja mies oli mökillä 5v ja 3,5v tyttöjemme kanssa. Punoin taistelusuunnitelmaa sille mitä tekisin kuopukselle jos lähtö tulisi enkä saisikaan miestä kiinni. No onneksi supistelut loppuivat kun vain kellistin itseni sänkyyn klo 01.30. Sama toistui seuraavana yönä, joskin supistukset jatkuivat vaikka esitin niille nukkuvaa.
Nyt on taas supistellut koko päivä, välillä jo 5 min väleinkin ja välillä jo aivan reippaasti, niin että on saanut puuskutella. En saanut millään nukuttua ja siksi taas päivystän näitä 10 min välein olevia kipuiluja.
En olisi oikeastaan ollenkaan valmis vielä synnyttämään, sen verran se taas pelottaa. Tajusin vasta tänään laittaa vauvan tavaratkin kasaan, niin olen halunnut ilmeisesti uskotella itselleni ettei tästä vielä mihinkään olla lähdössä.
Huomenna pitää taas jaksaa hoidella koko kolmen koplaa, joten supistukset saisi luvan loppua tai alkaa kunnolla...
Elina ja lapset 5v, 3,5v, 2v ja elohiiri 37+3