Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen on polveutunut gorillasta joka on ollut maapallossa ainakin 18,4 miljardia vuotta

Vierailija
13.02.2021 |

Meillä on yhteinen esi-isä mutta se on polveutunut gorillasta. Tällä gorillalla oli 35 000- 70 000 vuotta sitten afrikassa selkäytimessä violetin värisen chilin kapsaisiinia ja andien condori tiputti tälle gorillalle violetin chilin jonka tämä gorilla söi ja tästä gorillasta kehittyi ensimmäinen ihminen joka valloitti ensimmäisenä euroopan ja sen jälkeen amerikan. Muut gorillat, simpanssit ja bonobot kehittyivät ihmisiksi jälkikäteen. Nämä bonobot, gorillat ja simpanssit olivat alkujaan ennen ihmisiä.
Ihmiset ovat muuttuneet apinoiksi 10kertaa viimisten 700 000 vuoden aikana 70 000 vuoden sykleissä, sitä ennen emme olleet apinoita mutta elimme 700 000 vuoden välein kymmenen erilaista sykliä. Tämä gorilla joka polveutui viimeisestä syklistä ensimmäiseksi ihmiseksi niin on ollut maapallossamme ainakin 13,8+4,6= 18,4 miljardia vuotta.

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallo on 4,5 miljardia vuotta vanha.

Ilmeisesti sinä et ole syntymästäsi vanhentunut, sinun egollasi

Vierailija
142/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään gorilla ei ole asustanut täällä maanpallolla 18 miljardia vuotta. Tämä luku on lähempänä miljoona vuotta. Amööbat ja yksisoluiset olivat ensimmäisiä, kädelliset (mm gorillat) ilmestyivät paljon paljon myöhemmin niistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallo on 4,5 miljardia vuotta vanha.

Maapallo syntyi 4,6miljardia vuotta sitten

Lähde = wikipedia, Maan historia

Itse asiassa maapallo on 4,543... miljardia vuotta vanha, joka pyöristyssääntöjen nojalla on kahden merkitsevän numeron tarkkuudella 4,5. Aurinko taas on 4,6039... mijardia, joten sen voi pyöristää suoraan 4,6🤓🤓

Vierailija
144/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan osaa kuvitella, miltä kaukaiset esivanhempani ovat näyttäneet, mutta onan mummoni muistan kyllä keski-ikäisenä ja tietysti vanhana myös.

Nyt jo edesmennyt mummo oli elämässään nähnyt monenlaista ja auttoi sekä neuvoi auliisti muita. Hyvä esimerkki hänen kertomuksistaan on mieleen tapaus, joka sattui jo mummon ollessa pieni piltti, tuskin puoltatoista kyynärää pitempi. Tuohivirsuissa hän silloin kulki, ellei sitten loikkinut iloisesti puudta puuhun.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
145/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on aivan järjetön ketju.

Lisää, kiitos.

Vierailija
146/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään gorilla ei ole asustanut täällä maanpallolla 18 miljardia vuotta. Tämä luku on lähempänä miljoona vuotta. Amööbat ja yksisoluiset olivat ensimmäisiä, kädelliset (mm gorillat) ilmestyivät paljon paljon myöhemmin niistä. 

Gorilla on asustanut 700 000 vuotta maapallossamme, tämän gorillan sielu on 18,4miljardia vuotta vanhaa historiaa

Vierailija
147/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikki gorillat ole ihmisiä?

Vierailija
148/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä, mutta minua kiinnostaa... Poikkeaan vähän aiheesta yhteen seikkaan minkä olen jo luultavasti kirjoittanut jo tähän minun aloittamaan aloitukseen... sitä että 11sakaraisen Englannin Kruunun haltian tehtävä on pitää sovussa gorilloista, bonoboista ja simpansseista ihmisiksi polveutuneita ihmisiä, näin ei ole ollut ihan lähihistoriassa tai tämän aloituksen julkaisun jälkeen. Nyt palaan kysymykseesi... hmm... en tiedä mutta minua kiinnostaa, toivottavasti osaan palata asiaan, nyt se ei onnistu

Vierailija
149/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaikki simpanssit ole ihmisiä?

Vierailija
150/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaikki ihmiset oli gorilloita?

Vierailija
151/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on aivan järjetön ketju.

Lisää, kiitos.

Tämä nimenomaan on järjellinen ketju, sinun kommentti tästä ketjusta taas oli, on ja tulee olemaan mielletön!

Vierailija
152/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minua kiinnostaa

Vierailija
153/178 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minua kiinnostaa

Minua taas kiihottaa.

Vierailija
154/178 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
155/178 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa.

Vierailija
156/178 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh

Vierailija
157/178 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan huolta gorillojen kotoutumisesta.

Vierailija
158/178 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
159/178 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain uskiksella napsahtanut päässä :D

Vierailija
160/178 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten gorilla voi olla koko universumia vanhempi?

Koska se on GORILLA tietenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan