Pidän siivoamisesta ja haluaisin olla ammatiltani laitoshuoltaja, mutten kehtaa
Saan ihan oikeasti suurta tyydytystä siitä kun teen jostain likaisesta puhdasta, ja olen hyväkin siivoamaan niin haluaisin tehdä sitä myös työkseni.
En vaan kehtaa, koska olen olevinani niin akateeminen ja korkeasti koulutettu, ja siivous olisi aika noloa perheen ja ystävien mielestä.
Ihmiset säälisivät ja ihmettelisivät mitä minulle oikein tapahtui.
Kommentit (29)
Ei sitä tarvitse kertoa, että on siivooja. Ehkä äidille. Sit jos sulla on kovapalkkaisin hieno työ, siitä ollaan kateellisia. Ihmiset keksii ne arvostelun kohteet mistä vain.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään myös siivouksesta, ja olen leikitellyt ajatuksella kouluttautua/vaihtaa alaa ja ryhtyä laitoshuoltajaksi, MUTTA.
Epäilen, että työkseen siivoavilla työstä vie ilon tiukat aikataulut, et ehdi tehdä kunnolla, niinkuin haluaisit.
Eri asia jynssätä kotona rauhassa paikkoja viimeisen päälle, kukaan ei höngi niskaan eikä hoputa, voit pitää taukoa koska haluat ja siivota silloin kuin huvittaa, kun olet pirteä eikä paikkoja kolota.
Töissä siivoat hiki hatussa kiireellä, oli olosi mikä tahansa.
Näin siis oletan...
Mä olen kaupungin palkkalistoilla. Ei ole koskaan kiire, seuraavalla kerralla voi jatkaa. Tauot voi pitää koska haluaa, eikä kukaan höngi niskaan. Kyllä näitä vielä on.
Laitoshuoltajaksi ja sissiporukkaan keskussairaalaan, ei tule tylsää. Kohteet vaihtelevat poleista hr:n toimistoihin, osastoista päivystykseen. Työtehtävät muuttuvat siinä mukana, välillä siistimpää ja välillä traumasalin sotkua. Tykkään itse kovasti, lisät todella hyvät ja koko sairaala henkilökuntineen tulee tutuksi :)
Minä olen työtön lähihoitaja, ikää 58v. Olen hakenut laitoshuoltajaksi, mutta en kelpaa, ilman ammattitutkintoa.
Sinä olet ilmeisesti Itä-Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tykkäisin muuten siivoustyöstä ja olen sitä tehnytkin MUTTA inhoan vessojen siivoamista. Se tuntuu jotenkin nöyryyttävältä siivota muiden uloste ja pissa tahroja. Tai kun joku tahallaan heittää roskia lattialle. Jotain uuniin tai lavuaariin pinttynyttä likaa olisi ihana puhdistaa vaikka työkseen.
Laikkarina sairaalassa vessojenkin siivous on mielestäni ihan ok, koska käyttäjät harvoin huvikseen sotkevat. Moni häpeää esimerkiksi suolistosairauksiaan, jotka voivat viedä todella huonoon kuntoon ja on ihana kohdata näitä potilaita myötätunnolla.
Perusta oma siivousfirma, saat paljon enemmän rahaa.
Useampi kommentoija vinkkaa kuuntelemaan musiikkia tai äänikirjoja siivoustyön ohessa. Nappikuulokkeilla kuuntelu on usein kielletty työturvallisuutta ajatellen: on kuultava, mitä ympärillä tapahtuu.
Olen itse siivooja, ja mulle kyllä sopii sellainen työ, jossa suurin piirtein samat asiat tapahtuu joka vuorossa.
Kiireessä ei useinkaan ehdi tehdä kaikkea kunnolla, vaan on keskityttävä tärkeimpään. Aikataulu on mitoitettu niin, että jos kohdalle tulee yksi isompi yllätyssotku, sen saa kirittyä kiinni, mutta jos niitä on kaksi tai useampi, niin lopouvuorosta on jätettävä asioita tekemättä.