~~~ EX-HAAHUT - VIIKKO 32 ~~~
Kommentit (52)
Eilinen neuvola siirtyikin tälle aamulle...
Taas oli eri th ja uudet ohjeet :/. Painoa oli tullut vähän yli sallitun rajan +618 g/vko, RR 113/74, pissa puhdas, lapsivettä normaalisti, syke 150, liikkeet ++, turvotus +-, sf-mitta oli kasvanut aika paljon 35 cm ja viimeisenä muttei vähäisimpänä RT???
Eli nyt sitten taas uusi murheita tähän loppuodotukseen... Tämä terkkari oli ihan eri mieltä sokerirasituksen arvoista ja seurannan tarpeesta. Hänen mielestään pitää käydä seurannassa - kävinkin heti neuvolan jälkeen verikokeessa antamassa paastosokerinäytteen. Saas nähdä, mitä sieltä sitten tulee. Toisekseen th ihmetteli suurta sf-mittaa, vaikka se meneekin ihan keski- ja yläkäyrän puolessa välissä. Edellisessäkin raskaudessa ollut aivan samat mitat näillä viikoilla. Lopuksi vielä tunnusteli useaan eri otteeseen vauvan asentoa eikä pystynyt varmaksi sanomaan, miten päin vauva masussa asustaa... Epäili suuresti onko rt vai ei.
Niinpä sitten laittoi lähetteen äitiyspolille ultraan. Toivottavasti pääsen tällä kertaa todellakin äippäpolin puolelle, sillä esikoista odottaessa joudun synnärin puolelle... Siellä menikin silloin reilut 4 tuntia omaa vuoroa odotellessa, kun siellä sattui olemaan yllättävän paljon synnytyksiä kesken...
Olenkin nyt sitten taas ollut hieman allapäin tämän vauvan asennon epämääräisyyden suhteen... Kun vain saisi siihen jonkun selvyyden. Ensi viikolla onkin jo lääkärineuvola - josko siellä lääkäri pystyisi tunnustelemaan asentoa paremmin.
masunasu rv36, joka odottelee soittoa äippäpolilta joskus (toivottavasti pian)
Masunasu:eikö toi iso sf-mitta tavallaan puoltais sitä,että vauva saattais olla pt:ssa?Mulla ainakin kuopuksesta se oli aina tosi iso,kun poitsu istui.Toivottavasti pääset tosiaan pian tarkempaan syyniin miten päin se napero siellä matkustaa!Se ON tosi kurjaa,jos sitä joutuu jatkuvasti miettimään.Heh,ja nää haahu-vaavit kun tuntuu olevan jossain perätila-buumissa ;)
Titille tsempit päänsäryn kanssa!!Hus pois sellaset vaivat.
Sari
Ps:täällä olis tarjolla yks kpl ärsyttäviä miehiä!Tahtooko joku??Voisin lähteä synnyttämään jo ihan senkin takia,että pääsisin sairaalaan eikä tarttis kestää tota ;)
sartsu: eipä tuo iso sf-mitta oikein sitäkään mun kohdalla selitä, sillä esikoinen oli samoilla viikoilla rt:ssa 100% varmuudella ja sama sf-mitta oli silloinkin... En tosiaan ymmärrä yhtään tätä vauvelia. Liikkeistäkään ei ole asennon havainnollistamiseen mitään iloa, sillä tämä vauva ei potki. Tämä herra vaan ahkerasti möyrii masussa. Taitaa vaan olla liian hyvät tilat tuolla, että mahtuu heittämään kuperkeikkaa ;-).
Noh, olipas tästä asennon epävarmuudesta hyötyäkin. Sain nimittäin ajatukset vähäksi aikaa muualle, kun kuurasin tuon yläkerran kylppärin oikein kunnolla. Nyt kiiltää pinnat ;-). Niin ja tuohon portaikon yläpuolella olevaan ikkunaankin saatiin vihdoin verho paikalleen ja ikkuna pestyä.
masunasu, joka aikoo lähteä keittiöhommiin, jotta saa ajatukset aivan muualle
tit minäkin kärsin alkuraskaudesta kaameista päänsäryistä sellasen parisen viikkoa, mutta sitten ne säryt vaan katos jonnekkin ei tullu takas. Minä oon vielä niin huono ottaa mitään lääkettä ellei oo ihan pakko, varsinkaan näin raskauden aikana.
En minäkään ymmärrä niitä tyttö/poika yrittäjiä. Tärkeintä on että vauva syntyy ei sillä sukupuolella niin väliä ole.
Neronjan tavoin olen itsekkin vatussa käynyt tänään ja myös viinimarjoja poimimassa, esikoinen tietysti innolla mukana. Oltiinkin molemmat sit niin likasia ja tytön naama niin marjoissa että oli kyllä perusteellinen suihku tarpeen.
Labra tulokset sain tänään. Virtsassa ei tulehusta eikä bakteeria, mikä on hyvä. Kyselinkin et mikä sit ne leukosyytit nostaa koholleen, sano vaan et ne tikut heillä on niin kauheen tarkkoja et voivat jo nostaa arvoja valkovuodon takia tai jos limakalvotsa erittynyt jotain pissaan ja ku pissakaan ei oo aina puhdas yms. Sano et katsotaan sitten taas seuraavalla kerralla mitä ne sit näyttää, eli ens kuun alusta ja huolissaan ei kannata olla.
Kuumuus ollu taas tänään valtava, pitää osata nauttia tästä uk pitkä ja kylmä talvi edessä, mutta kyllä se tuntuu kaameelle välillä ku aurinko porottaa ei tuule ollenkaan ja touhuta pitäs jaksaa, kyllä jo hermojakin kiristää. Mutta meidän talven tuntien ni sit taas " nautimme" niistä yli -30 asteen pakkasista ja silloin toivomme et olis tällänen keli.
nippula rv18 (erittäin vilkkaaksi alkanut toi vesseli mahassa, siskoonsa tulee)
Masunasu:se onkin jännä,että joskus noista liikkeistä ei tosiaankaan voi päätellä yhtään asentoa!Mäkin olin silloin joku viikko sitten ihan satavarma,että tää meidän nappula olis pää ylöspäin kun tuolla alhaalla tuntui kunnon muksahduksia ja ylhäällä vaan enempi sellasta puskemista,mutta niin se vaan oli kuitenkin oikein päin.
Aamusella tuolla yahoolla valittelin,ettei eilisistä ässistä ollut mitään apua,mutta nyt su-pis-taa!Lujaa!Ja maha taas sekaisin :-/Plaaaaah
Sari
Hienoo että täällä alkaa liikkeitä tuntumaan Marialla ja Nippulalla.onnea!!! mutta koittakaa silti relailla vaikkei niitä tuntuiskaa muutamaan pv,mullakin alkoi vasta 20+ viikol kunnol tuntumaan,tosin olikin etuseinä istukka.Nykyään tuntuu jo hyvin =D
Vauvan asennosta.No mullahan oli ny niinkin iso sf kuin 34 vaikka vauva on rt:ssä ja viel verrattain pikkuinen!!!! et en tiiä mistä tollaset lukemat tuli.Niin ja maha on alhaalla,eikä se siitä enää tän kuukauden aikana kyllä nousekkaan.Siis tänään mulla on TASAN 1kk laskettuun aikaan,voi vide.SE tuntuu jo vähälle ku aattelee millasta hulabaloota lähiviikkoina tulossa koulujen alun ja kerhon alun kaa tulee olemaan,viikot senkuin lentää!
Nyt en taas muista mitä piti kirjoittaa,joten morotus vaa
Femmis ja Pikkarainen 35+4
ps.joku kysyi meijä reppumatkasta...juu saatii hyvä reppu kolmoselle,mutta kerkisimpä nolata itseni sokkarissa täräyttämällä voihan v****u siel kovaan ääneen kun meijän kyttäämä reppu vietii nenän eestä :( oikee kunnon torimeininki siis...hah.
Täällä hieman parempi aamu tänään. Ei särje päätä...ainakaan toistaiseksi. Eilen sain sillä Panadolilla sen päänsäryn taukoamaan jokuseksi tunniksi, mutta illalla se tuli taas takaisin. Yritin vaan lepoilla, mutta ei mennyt ohi, joten oli pakko vielä yksi Panadol ottaa huonolla omalla tunnolla, vaikka kai tuota Panadolia saa raskausaikana käyttää. Haluaisin kans vaan mahdollisimman vähän mitään lääkkeitä käyttää. Vattaa kans velloi eilen ja oli paha olo, lämpökin nousi siitä 37,1:stä johkin 37,4C, eli oli vähän koholla. Ihan veto pois koko päivän. En tiedä olisko mulle yrittänyt puskea päälle sitä miehellä ollutta maha-/oksennustautia, mutta pääsinköhän livahtamaan siltä, koska tänään massu on parempi. Aamusta sitä normia hönttiä oloa kun oli tyhjä masu hetken aikaa ja ison puurosatsin jälkeen oli hetken höntti olo, mutta meni sitten ohi. Vatsaa toimii nyt ihan normaalisti, joten en tiedä oliko se eilinen ihan vaan raskaudesta johtuvaa vai siitä mahataudista. Toivottavasti ihan vaan noita raskausvaivoja.
Jotenkin nyt kun on saanut kymppiviikon alkuun, niin se alkaa kuulostamaan jo aikas paljolta. Silti on vielä matkaa turvallisille vesille ja se vähän pelottaa, että kun viikkoja on tullut lisää hiljalleen, niin on alkanut uskoa tähän raskauteen ja se on nostattanut näitä " ehkä me saadaan sitten vauva" fiiliksiä. Kuitenkin olen ihan paniikista soikea kun tiedän, että viikon päästä ma on se seuraava tarkastusultra...ja mitäs jos sielä ei ookkaan kaikki hyvin. Kyllä sitä tulis taas alas ja kovaa. Olen niin yrittänyt ajatella positiivisesti kun lääkärikin niin meihin uskoa loi, että hyvin menee. Mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma. Sanottiin, että jos vielä seuraavalla kerralla kaikki näyttää hyvältä, niin sitten voi alkaa vähän huokaisemaan. Olen varmaan töissä ihan hermoraunio sen alkupäivän ennen ultraan menoa. Aika on siis ma 21.8. olikos se nyt klo 13:45. Ja tosiaan kun näitä tuntoja en viitsi miehelle kaiken aikaa marista ja kukaan ei vielä tästä raskaudesta tiedä. Noh...vaikka tietäisivätkin, niin eihän kukaan sitä ultratulosta miksikään voi muuttaa oli se sitten mitä tahansa. Se ultraava kunnan lääkäri mua varmaan kaikkein eniten pelottaa. Se on jotenkin niin kauheen ilkee niistä kommenteistaan aina. :´( No pakko se on kestää, tuli mitä tuli.
Eipä ole paljon masussa repäisykipuja ollut. Rinnat on yön jäljiltä aina tosi kipeet. Kun yölläkin herään veskiin, niin pitää kävellä rinnoista kiinni pitäen kun en voi antaa niiden olla omalla painollaan. Sattuu sen verran paljon. Mutta massussa ei ole ole ollut niitä viiltäviä tuntemuksia sitten maanantain. Tuntuu kun sielä ei oikeesti olis ketään kotona. =(
Kai sitä pitää kotihommiin mennä. Mieskin ahertaa taas tuolla pihatöissä. Pyykkiä on kauhee kasa pesemättä. Ehkä keksitään tänään illalle jotain kivaa tekemistä jos vaikka olis tänään parempi vointi kun eilen.
titi75 ja pikku kirmu 9+1
Titi: mulla ollu viikonloppuna pikkuflunssa, tiedä sitten mistä tullut. Jaksuja sinne.
Tänään tuli 39+0 täyteen :) Vauva painaa kovin, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ei tässä taas uskalla kauheasti riehua, kun mies lähtee taas illalla. Anoppi tulee onneksi ensi to tänne, niin saa hiukan huilata.
Lauris 39+0
Taitaa kaikkia vähän laiskottaa kun ei kauheesti täällä ole kirjoittelijoita. Tai noh...suurin osa alkaa olla kohta jo lähtökuopissa synnärille, kyllä niin monella on jo sellaiset vkolukemat mittarissa, että huh, huh. =)
Hannelekin vielä taitaa lomailla, mutta toivottavasti hyppää kehiin heti vilkkaammin kun pääsee työsorvin ja samalla koneen ääreen. Sitä odotellessa. Toivottavasti lomasi ja odotus on sujunut mitä mainioimmin. =)
ON: Eipä juuri ihmeempiä. Mies varmaan kovasti tykkää kun mulla on näitä erilaisi mielitekoja ruokien suhteen ja ne on ihan erilaisia ruokia, mitä olen ennen tehnyt. Tai en ole tehnyt niitä niin usein. Nytkin oli ihan pakko saada tehdä karjalanpaistia ja perunamuusia. Tuolla se on muhinut uunissa jo tuntitolkulla. Nyt itelläkin oikein vesikielellä, että saa kunnon lihaa. Normaalisti kun olen kova syömään kananlihaa ja lohta, niin nyt tuntuu että ne ei menis alas ollenkaan. No mieshän ei laita pahakseen kulinaristina, että vaimo vääntää mitä erilaisempia ruokia ja testailee eri juttuja nyt kun on raskaana. =)
Muutoin olosta. Käytiin kävelylenkillä ja siinä tuntui vähän vihlasuja massussa kun oltiin jo aikas matka kävelty ja vähän tuli huono olo loppumatkasta. Mitään kovaa vauhtia en pysty kävelemään tuolla helteessä...siitä tulee karsee olo. Selkäkin vielä jumpittelee ja sen kanssa saan olla varovainen. Hyviä liikkeitä olen saanut sieltä fysikaalisesta tehtäväksi. Vielä kun joka päivä saisi itteään niskasta kiinni, mutta kun tuo väsy pahanen sekoittaa aina noi päivärutiinit. Tän päivän on ollut sellaista pientä menkkamaista jumpsutusta massuss ja lenkillä tosiaan parit vihlasut. Muuten kai olo suht ok. Voi kumpa kaikki vaan olis kunnossa. Eilenkin jo taisin kirjoitella, että jännittää tuo vkon päästä oleva ultra ihan kauheesti. Vielä kun pöljä tuolta maaliskuisista luin just yhdestä, jolla oli ultra 9+6 menkoista laskettuna, mutta heti nähtiin, että ei vastannut viikkoja vaan oli jotain 7+ eikä sykettä näkynyt. Eli tuohan on se samainen viikko jolla itse kävin ja siihen on luottaminen että sielä edelleen porskutetaan. Yritän noitten lukemista välttää, mutta ainahan ne silmään osuu ja sitten ne lukee kuitenkin. =(
Valkovuotoa tulee ajoittain paljon, onneksi ei vielä ainakaan muita vuotoja ole näkynyt.
Kai mä meen vilkuileen tuonne alakertaan miten ne lihamötikät sielä uunissa jakselee. Jälkkäriksi ajattelin paistaa lettuja ja kylkeen tietty manssuhilloa. Slurps! =)
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
titi ja kirmeli 9+2
Toivottavasti tuo olosi helpottaa ja flunssa paranee nopeasti, että olet sitten hyvissä sielun ja ruumiin voimissa kun synnärille pitäs suunnata. Onneksi saat apua kuitenkin loppuviikosta. Koitahan jaksaa sielä massun kanssa ja ottaa rauhallisesti. *voimia lähettelen*
titi ja pikku k
Lomaillessa menee tosiaan vielä viikko, ehkä kakskin (en oo vielä päättänyt jätänkö yhden viikon myöhempään) ja sen jälkeen taas palstailen vilkkaasti!
Nyt tulin vain kiittämään onnitteluista!
TITI, onnea sullekin kun jo 10. raskausviikko menossa! Se oli ainoastaan huippuhyvää tuuria että päästiin 3D-ultraan. Asustelen nimittäin Oulun lähettyvillä ja näillä pienillä paikkakunnilla Oulun ympäristössä on Oulun kans sopimus ja käyään Oysissa ultrassa. Oulussa on yks ainut 3D-ultra joka on tutkimuskäytössä ja aina sillon tällön kun ulkopaikkakuntalaiset käy Oyssissa ultrassa niin saattavat tehdä sen 3D:llä! Itse oululaiset käy eri paikassa ultrassa eivätkä koskaa saa sillä 3D:llä ja yksityisilläkään ei täällä oo sitä ultraa! Oli kyll ä aivan mahtava saada semmonen!
Täällä ei kummempaa, vilpertti ei näy vielä mutta mahallaan nukkuminen on hankalaa. Ennen hädintuskin A-kupin tissit ei meinaa mahtua enää vastaostamiini B-kuppeihin! =oD Omille vanhemmille jo kerroin mutta miehen vanhemmille ei oo vieläkään kerrottu. Siellä eilen kuoli miehen pappa. Ei oikeen tiiä onko nyt sitten oikea hetki kertoakkaan.
Lämpimiä loppukesän kelejä!
HANNELE + vilpertti rv 13+0
Rv 36+5
Paino +560g/vk
Turvotus +/-
RR 110/68
Pissa puhdas
Hb 112 (viimeksi 113)
Sf-mitta 30 (rv35 myös 30 cm, sitä edellisellä kerralla 32 cm)
Tarjonta rt
Syke +
Liikkeet ++
Sf-mitta ei siis ole viime aikoina enää kasvanut. Katselin just edellisten onnistuneitten raskauksien sf-mitat ja joka kerta ovat nousseet tasaisesti ihan loppuun asti kunnes rv39+ sf-mitta on jäänyt samalle tasolle tai tullut pikkuisen alaspäin. Voiskohan tämä nyt tarkoittaa, että tämä vaavi syntyisi vähän aikaisemmin kuin edelliset???! Mielenkiintoista nähdä... Seuraava tsekkaus onkin sitten polilla reilun viikon päästä.
neronja rv 36+5