~~~ EX-HAAHUT - VIIKKO 32 ~~~
Kommentit (52)
Eipä tässä itsellä mitään uutta raportoitavaa. Supistukset lopulta rauhoittuivat kokonaan tai korkeintaan yksittäisiä suppareita voi tulla ihan satunnaisesti. Pojalle pitäis ensi sunnuntaina järkätä 8-v. synttärit. Toivottavasti olen sitten ihan reippaassa kunnossa, kun talo tulee täyteen vilkkaita poikia ja tarjottavaa pitäisi tietysti olla.
Voiskohan Femmis neuvoa Netelle tuon yahooseen liittymisen? Voin tietty itsekin huomenna katsoa sen liittymissivun, että mitä siinä kysytäänkään, mutta nyt en jaksa. Jotenkin ollut koko päivän väsynyt olo.
neronja rv 36+0
Aloitin tuossa ikkunoitten pesun. Ihme juttu, kun mulla jo siinäkin hommassa toinen jalkapöytä turposi :-/. Eilen alkuillasta lähtien jaloissa oli turvotusta ja tosiaan tuo toinen jalkapöytä oli myös ihan turvoksissa. Yön aikaan turvotus aina laskee. Nyt aamulla just katoin, että voi miten ohuen näköiset jalat mulla on. Näyttivät ihan tikuilta verrattuna siihen, mitä ne aina illasta on. No, ei mennyt kauan, kun jo tunsin, että jalkapöytä on turvonnut. Kummallista. Aattelin, että nyt olis hyvä pestä ikkunat, kun taivas on pilvessä.
Jahah, pitäisköhän taas lähteä vähän kahvia ottamaan. Onko mulla taas hb mennyt alaspäin, kun aina tuntuu, että väsyttää. Heräsin jo ennen kahdeksaa ja tuntui, ettei enää väsytä, mutta näin äkkiä se väsymys sitten taas tulee.
Jeps, mutta nyt touhuilemaan. Hyvää uutta viikkoa kaikille!!!
neronja rv 36+1
Kuumuus vaan tuntuu jatkuvan täällä etelässä. Tänäänkin on ollut 28 astetta varjossa, mutta onneksi tuulee. Saas nähdä tulisiko loppuviikosta jo kauan kaivattuja sateita.
neronja: tsemppiä siivousprojektiin! Sulla riittääkin tekemistä kun on vielä pojan synttäritkin tulossa. Mietit aiemmin sitä kurkottelua... Mulle kyllä esikoista odottaessa oikein neuvottiin, että kannattaa vaikka pestä ikkunoita synnytyksen käynnistämiseksi. Taitaa olla enemmän vanhan kansan uskomuksia nuo kurkotteluasiat - tiedä noista sitten... Kurjaa tuo sinun jalkojen turpoaminen. Onneksi sentään turvotus aina helpottaa yön aikana.
Sainpas eilen vihdoin takkahuoneen laitettua kuntoon! Nyt siellä on niin ihanan siistiä, että siellä jopa voisi viettää aikaakin. Piano tosin pitäisi vielä kiillottaa, mutta eipä siitä paljon ole hyötyä, kun pikkuneiti sitä taas pääsee soittamaan ;-). Samalla luuttusin muuten alakerran pikkuvessan ja eteisen lattiat. Muuta en sitten juuri saanutkaan aikaiseksi.
Tänään pitäisi siivota vielä yläkerta, sillä huomenna meille tulee kylään 8kk ikäinen juuri ryömimään oppinut pikkumies. Jotain tarjottavaakin pitäisi toki leipoa...
Masussa voidaan ilmeisen hyvin. Liikettä tuntuu pitkin päivää ja yötä. Aina kun olen menossa nukkumaan, pikkuinen rupeaa puskemaan pyllyään niin, että pahalta tuntuu... Onneksi liikkuu aktiivisesti, mutta joskus yöt ovat liian tukalia. Viime yönäkään ei tullut nukuttua kunnolla :/. Jospa ensi yönä sitten...
Nyt mentävä aloittelemaan tuota siivousprojektia, jospa tuo tyttökin rupeaisi pikku hiljaa päiväunille.
Voikaa hyvin ja muistakaa juoda tarpeeksi!
masunasu rv35+3
sniif, mutta jospa sitä joskus vielä voisi palata.
Odottaminen oli todellamukava kokemus ja olisin varmaan voinut jatkaa raskaana oloa loputtomiin ; ) mutta kyllä tuo pieni mies on sitten syötävän suloinen, eikä sitä oikein masun läpi voi helliä.
Masunasu jaksaa laittaa kotia, mahtavaa. Mulle iski tuo pesänrakennus vietti vasta synnytyksen jälkeen. Nyt kun pitäisi levätä : ) ei kun vaihtamaan järjestystä jne.
Neronjalle jaksuja synttärien järkkäämiseen!
Nyt mies sai vaihdettua vaipat ja minä lähden syöttöpuuhiin, joten moi!
Terv. wbm
uimassa taas käyty.mä näköjään alan elämään extremee ihan loppuvaiheessa.Ihana ajatus muuten että kuukauden kuluttuu on jo vauva(kun kuitenkin käynnistellään ennen la:ta ellen muuten saa ulos)
WBM,no ehkä sua ei tää pino innosta,mutta ollaanhan me tuolla Yahoolla kaikki " naamat" jot surku pois!!!! Joko sun olo on hyvä?
Nette,koitan sua nyt jeesata....etsi ensin yahoo.com sivustolta SIGN UP kohta(voi lukea myös free mail)ekana se kysyy etunimee,sukunimee,ja sitten alasveto valikossa on eri maat,joista voit valita vaikka Yahoo!US,suome ei ole.gender,eli sukupuoli seuraavaksi.Sitten pääsetkin jo keksimään Yahoo tunnusta itsellesi,josta tää systeemi luo sulla samalla sähköpostiosoitteen,jota ei tietty tarvii käyttää.Kun olet löytänyt vapaan tunnuksen,keksit salasanan,ja toistat sen seuraavaan riviin.
Sitten pääsetkin keksimään salaisia kysymyksiä joilla voit saada selville salasanasi jne jos unohdat ne.Eka kysymys on mikä on isäsi toinen nimi ja toinen,mikä on eka koulusi ollut.vastaat niihin ihan suomeksi.
syntymäpäivää kysytään seuraavaksi,ja sitten zipcode,eli postinumerosi.Laita alternative email kohtaan joku sähköpostiosoite jonka muistat ja mielellään jota käytät.
Customizing yahoo-kohtaan ei tarvi laittaa mitään,kyselee vaan alaa ja työtäsi.
Sitten syötät sen oudon kirjain +numero hässäkän ruutuun ja klikkaa alimpana olevaa I Agree-painiketta,jolla hyväksyt palveluehdot8en jaksa suomentaa)
Sitten kun olet onnistuneesti saanut kaikki kohdat laitettuu ja rekisteröityminen hyväksyy ne(ole muuten toooosi tarkka ettet joudu uusimaan mitään kohtaa) niin sitten pääset klikkaamalla uuteen sähköpostiisi.
NYT sinulla on yahoo-tunnukset,mene exien sivulle ja paina JOIN-painiketta,kirjoita tunnuksesi ja salasanasi ja kun saat rekisteröinti lomakkeen,kirjoita viestiin oma nikkisi,jotta sinut tunnetaan ja hyväksytään mukaan :)
Onnea rekisteröitymiseen!!!!!
Femmis ja Pikkarainen jotka menevät nyt SAUNAAN :)
kirjoittelen neuvolakuulumisia yahoolle tänään tai huomenna(milloin mies päästää mua taas koneelle...)
mikä helle ollu koko viikonlopun ja näyttää edelleen jatkuvan.
Lauantaina kävin mustikassa ja poimimassa hieman vattuja (osa jo kypsiä) sit loppu vkl olikin vieraita. Sunnuntaina kerättiin omista pensaista viinimarjoja. Sit ku saa loputkin kerättyy pitää lähtä lainaan mehumaijaa et saa mehustaa.
Tänään kävin esikoisen kans hieman vatussa että mies saa töitä tehä rauhassa. Saatiinhan me jotain saalista, mutta siellä missä ne on on joku aika sitten maata käännetty ja hakattu puita niin aika vaikeeta kävellä tolta pikkuselta, mutta kyllä se aika hyvin perässä pysy. Jaksoi hetken kerätä vattuja ja sit söi muutaman ja loppu ajan keräs kiviä.
Huomenna ois lääkärineuvola, saa nähä onko hb noussu vai ei, obsidania oon syöny, en enää kahta päivässä kuten ensimmäiset n.kolme viikkoa.
Tytön saan onneksi kaverin luo siksi aikaa, pahimmoilleen miehellä päivävuoro ja mummot yms töissä. No onneksi kaveri ottaa sen hetkeksi aikaa ku sillä on iltavuoro.
Liikkeitä aina välilä tuntuu, ku alkas vielä säännöllisiksi ja tuntumaan enemmän.
Mutta nyt saunan lämmitykseen.
nippula rv17+3
Ikkunoiden pesun sain aamupäivällä ihan hyvälle alulle, mutta sitten piti tyttöjä lähteä viemään anoppilaan serkkupoikien luo ja sille tielle sitten itsekin jäin. Nyt illalla oli vielä kyläyhdistyksen kokous ja siellä meni peräti 2,5 h. Siellä eräs tuttu sanoi, että sulla varmaan vauva kohta syntyy, kun maha on noin alhaalla. Sanoin, että alhaalla tämä on ollut koko raskausajan. Voi tosin olla, että nyt on vielä laskeutunut lisää. Mutta suppareista ei ole kyllä juuri tietoakaan, joten ei muuta kuin porskutetaan menemään ;-).
Hienoa, että nippulallakin liikkeet jo tuntuu. Eipä aikaakaan, kun sullakin jo 20 viikkoa ylitetty!
Tämän enempää tekstiä aivoni eivät nyt pysty tuottamaan, joten huomiseen!
neronja rv 36+1
Nyt kun huono olo on vähän helpottanut, niin tuo viheliäinen päänsärky on tullut tilalle. Eli nyt jo kolmena päivänä peräkkäin on juilinyt päätä pitkin päivää. Eilen otin puolikkaan Panadolin illalla kun en pystynyt muuten nukkumaan. Helpotti tilannetta niin, että nukahdin, mutta vaiva alkoi heti taas aamulla kun heräsin. Onko normaalia tällänen särky? Tietysti vielä töissä istun näytön ääressä koko päivän, joten sekään ei ainakaan helpota kun silmät rasittuu. Pöh, kurjaa!!!
Väsymys on ihan omissa sfääreissään. Ihan hukassa tän " sumuisen" olon kanssa. Eilen töistä kun pääsin kotiin, niin nukuin heti 1½ tuntia. Jaksoin käydä kaupassa ja syödä vähän iltapalaa ja miestä alkoi naurattaa kun tän " skarppauksen" jälkeen aloin heti suunnittelemaan nukkumaan menoa. Ei vaan voi mitään kun on niin väsynyt. Paheneekohan tää vielä kauheesti. Vähän pelottaa kun tuon ekan ultran jälkeen on tuo huono olo alkanut helpottaa...toivottavasti kaikki on edelleen hyvin.
Eilen kävin nyt sitten sen ekan neuvolakäynnin. Ei antanut sitä samaa nippua niitä papereita, jotka olen jo kax kertaa saanut. =) Kyllähän ne mulla tallessa on. Ja tänään aamulla sit vielä verikokeissa. Ottivat myös sen sokerin, kun suvussa no sokeritautia isovanhemmilla ollut pahana, joten seuraavat kai sitä, ettei sitten ala raskausaikana kovasti nousemaan. Ihan hyvä.
Pääsen nyt myös toiseen _mielenrauha_ ultraan tuon neuvolan kautta. Päivä on varattu 10+3 päivälle. Tehtiin vaihto näin, että käyn nyt tuon ultran tossa neuvolassa ja sitten yksityisesti itse sen np-ultran, koska tuola meidän neuvolassa sitä np-ultraa ei tehdä. Heillä on sielä vaan sen verikoeseerumiseulonta ja lääkärit tuolla kunnassa eivät halua ottaa riskeja ja lähteä noilla laitteilla arvioimaan sitä niskaturvotusta. No onhan se np-ultra meidän vauvan kannalta tärkeä juttu, joten ennemmin maksan siitä vähän enemmän ja saan sitten kunnon laitteilla tehdyt tulokset ja luotan kyllä tuohon lapsettomuuspolin lääkäriin, että osaa hommansa. Se saa mut aina rauhoittumaan ja on vaan jotenkin niin oikeassa hommassa kun vaan voi olla. Miksei kaikki lääkärit voi olla samanlaisia. =) Tuonne kunnan lääkärin ultrattavaksi pelotta ihan hirveesti mennä kun ovat aina niin kauheen töykeitä. Nytkin pelottaa, että jos sielä taas näkyykin jotain mitä ei pitäs ja sielä on taas se sama lääkäri ultraamassa joka on ollut noiden kahden ekankin km:n kohdalla ja palaute tulee sitten tosi tunnottomasti ja töykeesti.
Vatsaa on navan seudulta ja sen alapuolelta eilisen päivän ja tän aamun aina ajoittain vihlassut. Jatkuvia kipuja ei ole, joten oletan sen johtuvan varmaan sitten siitä kohdun kasvusta. Hope so.
Nyt on täys työ ja tuska pysyä täällä hereillä. Yritän jaksaa sillä kun tiedän, että pääsen töiden jälkeen kotiin nukkumaan. Nukkuisin kellon ympäri jos saisin. =)
titi ja pikku-kirmeli 8+4
hiljasta on juu ollut täällä, oon itsekkin kyllä lueskellut mutten oo saanut aikaseksi näpyteltyä.
Jotenkin vaan koko ajan tuntuu siltä, etten ihan viellä täysin rinnoin uskalla tänne rynniä ja toisaalta tuolla haahuissa kun on taas surua pinnassa tädin vierailujen/keskenmenojen kanssa, niin tuntuu niin ilkeältä sielläkään itkeä näitä pelkoja ja alkuraskauden kurjaa oloa.
Olo on siis kurja, oon niin turvoksissa, että sormukset ei mene aamustakaan sormiin (tai menee mutta puristaa niin samperisti), maha turvottaa hirveästi, et eipä taida enää salassa kauan pysyä, pahoinvointi on kokoaikainen, oksennus tulee aamuisin ja iltaisin ja muuten on koko ajan lähellä. Väsyttää niin että itkettää vaan.. ja tuntuu niin turhalta kärsiä näitä oireita, kun tosissaan koko alkuvuoden olen jonkinlaisista oireista kärsinyt ja ilman hyvää lopputulosta :(
sori työkaveri tuli pyytää syömään, tuun ruokkisken jälkeen jatkamaan kirjoittelua
eka-vekara rv 8+2
Eka-Vekara: Edelleenkin samat tunnot kun sielä, eli just kans aamusella kävin lukemassa tuolla haahupuolella ja en itsekkään sinne uskaltanut kirjoitella mitään näitä alkuraskauden valituksia just samasta syystä kun sinäkään. Meidän kun täytyy kuitenkin olla tyytyväisiä, että vielä täällä kervistellään. Se on kans tosi, että pelottaa ihan täyspäiväisestä vielä oikein täälläkään kirjoitella. On tuo pelko kumma asia. Eli jotenkin nyt tuntuu, että ei oikein kuulu mihkään. Vaikka tiedän, että täällä ex-haahuissa ihan varmasti meidän oikea paikka näitä tuntoja nyt purkaa onkin. Jotenkin silti on vaan sellainen pelko persiissä. Pelottaa kans kun tuo huono olo tosiaan vähän niin kuin on hävinnyt pois. Ei oikein selkeetä oksetus oloa. Vaan sellainen mikään ei oikein maistu, mutta kuitenkin tuntuu että pitäs syödä- olo vaan menossa. Rintoja aristaa ja iltaisin massua turvottaa ja nippailee, päänsärky on taas tältä aamulta onneksi hetkeksi helpottanut ja mieliala on TOSI herkässä. Itku tosiaan tulis pienemmästä asiastakin. Meinasin sielä neuvolassakin eilen jo pillahtaa poruun kun tajusin, että seuraavaan ultraan joudun sillon 10+3 sen hirveen monsterilääkärin kynsiin. Pelottaa vaan...ei voi mitään. Ja niitä ei sielä kyllä p****n vertaa kiinnosta miten ne ne huonot uutiset ilmasee jos niitä tulee. Yritän vaan takoa päähän, että tässä nyt toistaiseksi ei mitään hätää ole. Juu...arvaa mietinkö jo seuraavassa sekunnissa, että onkohan kaikki sittenkään kunnossa? Ihan pimee ja sumee olo. Jostain kuitenkin aina yritän löytää sen positiivisen mielen, että josko tällä kertaa kuitenkin olisi parempi onni. Eihän tässä oikein muita vaihtoehtoja taida olla.
Yöllä muuten heräsin siihen, että vasen käsi oli ihan puutunut kauttaaltaan...koko käsivarsi ja sormet...ilkee fiilis. En tiedä liittyykö tähän raskauteen, vai olinko tosiaan nukkunut sitten vaan niin huonossa asennossa...
Nyt rupee vähän tuleen höntti olo. Puoli tuntia pitäs vielä kervistellä ruokkikselle.
Koitetaan pitää häntä korkeella Eka-Veka...eiks vaan? Ja tällä puolella pysytään kumpainenkin, eks vaan? Ja toivottavasti saatais tällä imulla lisää jengiä tänne tuolta haahuista. Pidän varvasta kaiken aikaa ovenraossa. =)
titi ja pikku-kirmu 8+4
tosissaan tuli työkaveri ihan selän taakse norkoomaan, ei meinannu kunnialla saada edes edellistä viestiä lähetettyä.
Niin, titi, mennään kaikessa niin käsi kädessä, kuin voidaan, ihan samat fiilikset ja jutut. Mut tosissaan mulla ei ole huono olo hellittänyt ja näin kuumalla vetää olon tosi kurjaksi. Mullakin tuota päänsärkyä on ollut, mutta pistän sen kyllä ihan väsymyksen ja huonon olon piikkiin. Miksi, oi miksi tämä helle ei lopu. Jalatkin tursuu sandaalien rakosista kun niistäkin turvottaa.
vali vali..
täytyy kyl sanoa että lueskeltuani tämän palstalaisten juttuja, oon tullut siihen tulokseen et oon kaiken kaikkiaan aika saamaton tyyppi : ) täällä kerätään litra tolkulla marjoja, siivotaan ja puunataan massut pystyssä. Ja taitaapa olla, että tämänhetkisistä existä suurin osa on suurimahaisia - ja perheellisiäkin ; ) Noh, taas sitä energistä keskiraskautta odotellessa.. ; )
Vitsit että mulla on ihana anoppi!! pakko vähän suitsuttaa. Vietiin poika lauantaina mummulaan yökylään, kun karattiin itse kylpylään. Vietiin kaikki matot mennessä, koska tarkoitus oli pestä mummulan mattopesupaikalla ja isoimman siellä isossa pesuhuoneessa. Kerrottiin silloin lauantaina myös, että oon taas " vaihteeksi" raskaana (tietävät edellisistäkin). Anoppikulta oli sitten lauantaina repässy ja pessyt kaikki matot!! Sanoi vaan sunnuntaina kun kotiuduttiin reissusta, että " olisi vaikka tullut km sinulle, kun olisit niitä helteessä pessyt" . Aikaan suoraan sanotulta kuulostaa, mutta tiedän että oikeasti on musta huolissaan ja peloissaan..
Mulla on oikeasti ongelma vaatteiden kanssa! Oon pitänyt aina tyköistuvista vaatteista, ja nyt kun alkuvuoden keskenmenosurujen ym seurauksena väh. 5 kiloa koristaa norjaa varttani (huumoria, paino alkaa 7:lla)niin tää alavatsan turvotus suorastaan loistaa kaikista vaatteista. Kirppiksellekö pitäis mennä löysiä vaateita etsimään?? Kun toisaalta en viittis odotusaikaa varten ostella hirveästi normaaleja, mutta suurikokoisia vaateita hankkia. Kunhan massu on julkista, vetäsen taas mahdollisimman massua korostavat vaatteet.. muttei vielä, vielä kk pitäisi pystyä piilottamaan!
huoh, kai se pitäis alkaa töitä tekemään. Kun tältäkin ajalta juoksee palkka..
mites me hoidetaan tuo käsi kädessä synnärille meno? kun huomasin tuolta maalismassuista, että sä ajattelit suunnata TAYS:iin ja mun pitäis kai mennä LS:aan ; )
eka-vekara (palstaterroristiksi alkaneena)
muuten onnistuin hyvin (olihan ohjeet niin hyvät), mutta mistä saan siihen viimeiseen kohtaan sen numerohässäkän?
Kiitos jos tähän jaksat vielä vastailla, jospa minäkin sit onnistuisin kirjautumaan tuonne yahooseen
eka-vekara täällä voi purkaa huoliaan, niin minäkin tein ja teen edelleen. Ja et sinä ole ainoa joka ei jaksa touhuta, en minäkään aina jaksa, välillä on päiviä että jaksaa siivota, poimia marjoja ja kaikkea muutakin ja välillä taas on päiviä ettei jaksa sitten yhtään mitään. Alkuraskaudesta varsinkin oli oikein väsyttäviä päivä ettei jaksanu ku vessaan ja jääkaapille nousta.
Itselläni eka lääkärineuvola ohi. Leukosyytit oli edelleen kohollaan ja sain tällä kertaa lähetteen viä pissa labraan ja jos siinäkään ei oo mitään (kuten ei fluorissa eikä bakteeriviljelmässä ollut) ni sit ei kai tehä mitään. Onneksi ne ei vaikuta sikiöön ja sen kasvuun mitenkään, mutta aiheuttavat kuulemma kyllä ennen aikasia supistuksia ja jopa ennenaikasta synnytystä. No huomenna vien sen labraan ja sit nähään/kuullaan miten jatketaa.
Hb ei ollut noussut obsidanista huolimatta 114 oli, käskivät jatkaa kahen tabletin päivässä ottamista, saa nähä auttavatko nuokaan mitään, retaferhan ei mulle auta.
Sydänäänet oli vahvat ja liikkuvainen pikkunen, koko ajan yritti karkuun. Kaikki muut olikin hyvin ja nyt taas jäädään seuraavaa neuvola aikaa oottamaan,no sitä ennen kerkeää olla se rakenneultra, joka on loppukuusta.
Täällä on aivan äärettömän kuuma päivä ollu, välillä tuntuu että hieman sais viiletä ja edes hieman vettä sataa, tai no yhtenä yönä satoi hieman mutta ei tarpeeksi että ois luontoon vaikuttanut.
Nyt keksimään iltapalaa esikoiselle.
nippla rv17+4
Nippula: oletko juonut tarpeeksi näillä helteillä? Meinaan vaan tuota päänsärkyä. Mulla alkaa särkeä päätä, jos juon liian vähän.
Titi: mulla oli kanssa alkuraskaudesta puutumista, mutta nyt ei mitään enää. Viime raskaudessa se jatkui synnytykseen asti.
Nette: se numerohässäkkä (joskus myös kirjaimia) lukee siinä ruudussa, se pitää toistaa siihen alle, jotta tietävät sun olevan oikea ihminen, eikä joku hakkerin laatima ohjelma, joka koettaa häiritä.
ON: eilen supisteli kovasti ja yöllä kolmen aikaan heräsin kovaan kipuun x 2, mutta sitten ei mitään. Pikku suppailua edelleen, mutta täällä ollaan. Huomenna ä-polin klo:12.40. Ilmoittelen sitten mitä kuuluu.
Lauris rv 38+2
Pikaisesti vain ilmoitan täältä lomatouhuista että NP-ultrassa kaikki oli ok: kaikki tärkeät elimet löytyi ja jalkoja 2, käsiä 2, pääperämitta vastas viikkoja, sydän tykytti ja kädet heilui vimmatusti! Jalkapohjan pituus oli 1 cm. Tuo ultra tehtiin vielä oikeen 3D:llä! Ihana kokemus!
HANNELE rv 12+2
Hienoa! Nyt voi jo vähän varmaan tuulettaakin vai mitä :)
olette todellakin ihan oikeassa paikassa purkamassa tuntojanne!!! Vaikka on raskaaksi halunnutkin, ei todellakaan tarvitse nauttia kaikista raskausoireista kuten pahasta olosta ja siitä alun suuuuunnattomasta väsymyksestä... Mulla koski titi myös päähän oikein urakalla tuossa alkuraskaudessa (hormonijuttu tai jotain..). Tsemppiä vaan ja kyllä se aina vaan joka päivä on yksi päivä raskautta lisää!!!
Kun minäkin tulin exiin, oli osa tosi pitkällä, mutta silti tuntui että kuuluu joukkoon- toivottavasti saatte samoja fiiliksiä täältä :-)
Hannelelle onnittelut loistavista ultrakuulumisista!!! Ihanaa oli lukea.
Tämän viikon on vielä esikko kotona ennen kuin menee takaisin puolipäiväiseksi päiväkotiin (ei ole puistoja/kerhoja tässä lähellä-seli seli..). Niinpä olen yrittänyt keksiä joka päiväksi vierailuja ym, kun alkaa olla vaikeaa pysyä ton vauhtivillen perässä kun alkaa suppailemaan... Eilen sain taas aikaseks kerättyä viinimarjoja ja tehtyä sekamehua- tuli aika namia :-) Vetäsin kyllä myös sitä ennen päikkärit kun mies tuli kotiin ;-)
Tänään neuvola, joten täytyy alkaa valmistautumaan, toivottavasti nyt olis kortissa joku muu merkintä kuin pt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eikun mukavaa viikkoa ja voikaa paksusti siskot!!!
Peebee 33+5
Hannele: Jihuu, Jipii!!! Mahtavia np-ultra uutisia sieltä teiltä. Jospa mekin sitten tuon Eka-Vekaran kanssa siitä kunnialla selvittäis. Toivotaan näin. =) Nyt on varmasti vielä rentouttavampaa viettää loppuloma kun tietää masussakin olevan kaiken kunnossa. Missä kävit siinä 3D-ultrassa. Onko siihen mahdollisuus vaan Hesassa? Mä olen vähän pihalla tuosta, mutta lukenut täältä, että on tosi hieno kokemus jos siihen vaan on mahdollisuus. Oikein rentouttavaa loppulomaa! Itse palasin juuri lomilta töihin maanantaina. Alkushokki alkaa jo haihtua ja kai tähän arkeen taas alkaa hiljalleen sitten tottua.
Eka-Vekara: Sulla oli kyllä ihana anoppi kun auttoi mattojen pesussa sillä aikaa kun te saitte miehen kanssa rentoutua sielä kylpylässä. Luksusta oikein. =) Hhhhmmm¿tuo synnäri aiheuttaa kyllä vähän onkhelmia tosiaan käsi kädessä liikkumiseen, mutta edetään käsikkäin näin ¿virtuaalisesti¿ ainakin. Eiks jepu? =)
Hätä on edelleen siitä kun tuota pahaa oloa ei sillain kovasti ole¿helpompihan nyt on sillailn olla täällä töissäkin kun ei tarvitse yökkiä kaiken aikaa, mutta toivotaan, että tää pieni höntti olo riittää sitten mun huonoksi oloksi ja kaikki olis kuitenkin kunnossa edelleen.
Nippula: Ihanasti sulla on jo noita viikkoja. Wautsi. =) Toivotaan, että noi leukosyytit tuosta kohenisi. En tiennytkään että ne voi aiheuttaa tuollaisia ennenaikaisia suppareita ja ennenaikaista synnytystä. Nyt on kuljettava vaan ¿jalat tiukasti ristissä¿, että pikkuinen pysyy mukana. =) Täällä oli satanut yöllä vettä ja onneksi vähän vielä aamullakin. Heti helpottaa tuota tukalaa ilmaa vähäsen. Mullekkin alkaa noi helteet jo riittää. Vanhana auringonpalvojana tuntuu ihan hassulta, että odottaa vähän viileempiä ja jopa pilvisempiäkin päiviä. Tämä raskaus, tämä raskaushan se taitaa olla joka aiheuttaa näitä omituisia olotiloja. =)
Lauris: Toivotaan, että tuo puutuminen oli vaan huonosta asennosta johtuvaa, eikä sitä tulis jatkossa kovin useesti. Ilkeä tunne tosiaan. Päänsärkyä kun kärsin täällä kans ajoittain, niin olen kovasti yrittänyt kans juoda vettä. Kai se vähän helpottaa.
Sulla alkaa viikot olemaan ihan kohta täynnä. =) Se on kohta varmaan menoa sielläkin. Hui kun ihanaa! =)
Peebee: Ihana vauhtiville sulla sielä kotona¿kyllä varmaan ison masun kanssa voi tosiaan olla jo ihmeissään kun ei muksun perässä tahdo pysyä. Ahkeroinutkin olet sielä marjojen ja mehujen kanssa. Ite olen kyllä ollut ihan vätys noiden kanssa tänä kesänä. Tää alkuraskaus on kans vienyt multa kaiken puhdin. Ei jaksa nyt kun käydä töissä ja raahautua kotiin¿ja jääkaapin kautta petiin nokosille. Sit pari tuntia ylhäällä ja taas maate. En muista koska olisin nukkunut näin paljon vuorokauden aikana¿ja että vaikka ottaa torkut iltapäivällä, niin silti riittä unta vielä yöllekkin, ja komeesti. =)
Toivottavasti saat nyt toisen merkinnä korttiin kun se PT. Joudutaankos se sitten suosista sektio tekemään jos pikkuinen ei käänny vai miten yleensä toimitaan. Saako äiti päättää haluaako silti synnyttää normaalisti vaik oli perätilassakin, vai tehdäänkö se sektio automaattisesti?
Nette: Mä romplasin kans sinne yahooseen pääsyn kanssa, mutta jotenkin onnistuin räpeltämään sen niin, että tunnarit sain. =) Vielä kun ehtis sinnekkin kirjoittelemaan enemmän.
ON: Kaipailen enemmän huonovointisuutta¿se pelkkä höntti olo on nytkin, mutta ei kyllä mitään selkeetä yökötystä. Kauheesti näen levottomia unia..? Väsymystä, väsymystä ja väsymystä¿sitä kyllä riittää. Meillä oli eilenkin vieraita¿tuli vähän yllättäen, enkä olis millän jaksanut hyysätä ja passata niitä työpäivän jälkeen. Ja en muutenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka eivät tajua lähteä kotiin ihmisten aikaan. He olivat lomalla, eikä ollut mitään kiirettä heillä lähteä¿ mä revittelin silmiäni ja yritin pysyä hereillä ja toivoin, että näkisivät että olen ihan puhki. No meitä on moneksi. Kun lähtivät, söin iltapalan, kävin pikasaunassa ja painuin maate.
Noh¿taidan mennä syömään tuolta eväistäni yhden tomaatin¿hiukoo kuitenkin sen verran¿.jos sillä pärjäis ruokkikseen asti. =)
Titi75 ja pikku-kirmeli 8+5 (enää pari päivää olis siihen 9+0:aan¿ =)
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Niamey_85: [/b][/color] Minä 21v, Mies 28v. Km 9/05. Esikoisen laskettuaika 3.8.06 [color=red] LA 3.8 [/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 20.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 3.9.[/color]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 12.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] [color=red] LA 28.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 18.3.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8. [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8. [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9. [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9. [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9. [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]