Nolasin itseni töissä (sosiaalisesti), kamala olo :(
Menin sitten töissä möläyttämään eräälle kollegalle jotain, jota minun ei olisi pitänyt tietää, en vain tajunnut sitä itse. Näytän nyt siltä, että kuuluisin työpaikan juorukerhoon ja vieläpä sen tyhmimpänä jäsenenä, joka menee juoruilun kohteelle avautumaan. Oikeasti tilanne on sellainen, että jonain kummallisena naiiviuden hetkenä kuvittelin, että ihmiset puhuvat vain asioista joista "saa" puhua.
Nyt se henkilö, jolle menin paljastamaan että tiedän hänen yksityisasioitaan (kyse on sairasloman syyn tasoisista asioista) on asiasta vihainen, siis minulle joka en jostain syystä vain tajunnut kuulleeni typeriä, epäasiallisia juoruiluja. Enkä voi paljastaa totuuttakaan narauttamatta "oikeita syyllisiä".
Olen niin häpeissäni etten ole pariin yöhön tahtonut saada edes unta... pääseekö tällaisesta sosiaalisesta mokasta joskus yli??
Kommentit (7)
Nyt tuntuu pahalta, mutta ajan kanssa huono mieli paranee. Kyllä se siitä <3 Kaikki mokaavat joskus
Kertomasi perustella kuulostat nimenomaan henkilöltä joka kuuluu työpaikan juorukerhoon.
Minulla on kollegoita, jotka ovat montakymmentä vuotta harrastaneet noita möläytyksiä. Yksi HR-tyyppi, joka ei todellakaan ole tehtäviensä tasalla. Toiminnasta on valitettu monta kertaa, mutta koska johto tällaisen sallii, niin mikäs siinä.
Kyseinen henkilö pitää sinua tosiaan varmasti sekä tyhmänä että ilkeänä, mutta elämä on. Tuskin tuollaisessa juoruilevassa työpaikassa tässä on mitään uutta tai erikoista. Ota opiksesi, jatkossa ”et tiedä” töissä kenenkään yksityisasioista mitään muuta kuin olet tältä itseltään kuullut.
Mulle kertoi esimies, että henkilö1 ja henkilö2 ovat sairaslomalla tietyistä syistä. Jäipä luottavainen olo. En jakanut tietoa eteenpäin, mutta mietin, kuinka nopeasti kaikki tietävät, miksi olen poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kertoi esimies, että henkilö1 ja henkilö2 ovat sairaslomalla tietyistä syistä. Jäipä luottavainen olo. En jakanut tietoa eteenpäin, mutta mietin, kuinka nopeasti kaikki tietävät, miksi olen poissa.
Ei sille esimiehelle tarvitse diagnooseja selvitellä.
Lisäksi, terveystiedot ovat salaisia, joten koodin avulla voi kyllä jonkun verran saada selville (ja arvata loput) mutta siltikään aiheesta ei saa puhua.
Ei minusta tuossa ole syytä suureen häpeään. Et tehnyt sitä tahallasi. Mutta ymmärrän tietenkin, että hävettää. Meillä työpaikalla on mokailtu myös. Laitettu mm. ilkeitä juoruviestejä työpaikan whats uppiin vahingossa. Ei siitä kukaan jaksanut kauaa jauhaa ja elämä jatkuu. Mokia sattuu.
Ehkä voisit puhua tälle työkaverille? Ei haittaa, jos hän näkee että se ei ole helppoa ja olet häpeissäsi. Reilusti vaan pahoittelet tapahtunutta. Uskon hänen arvostavan tätä, ainakin lopulta :)
Aina noista selviää. Hetken päästä kukaan ei muista ja eihän sinun tarvitse ketään narauttaa, kun "et muista mistä kuulit". Älä murehdi turhaan.