Tarvitsen apua. Teinin rasvoittuvat hiukset
Mulla on siis 15v tyttö jolle on tullut ihan todella paha rasvoittumisongelma. En tiedä mikä siihen auttaa. Tuntuu et kaikki on kokeiltu. On syväpuhdistavat ja eri pesuainemerkit, lomalla kokeiltiin olla pesemättäkin..
Ne on päivässä ihan tosi likaiset. Ennen pesi illalla, mutta nyt siirtynyt pesemään aamuisin kun illalla pessyt näyttivät ja haisivat aamulla todella likaisille.. vaikka aamulla pesee silti on illalla jo LIKAISET. On siis todella ohut ja vaalea hiuslaatu niin se lika näkyy helposti. En tiedä mistä on kyse mutta tyttöä itseään ihan hirveästi harmittaa. Lääkäriinkö tästä pitäisi?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin lääkäriin.
Näin. Outo kysymys 😅
Miten pesee hiuksensa?
Shampoo vaahdotetaan hyvin, hierotaan päänahkaan. Hyvä huuhtelu. Hoitoaine vain latvoihin ja hyvä huuhtelu...?
Pipon materiaali ja puhtaus voi vaikuttaa myös. Ja harjan puhtaus. Onko päänahka ylikuiva, joten kompensoi tekemällä talia?
Myös jatkuva peseminen voi haitata.
Mites ruokavalio, onko kunnossa?
Hoitoainetta ei välttämättä tarvitse ollenkaan. Tai jotain suihkutettavaa, jos näin talvella on sähköiset. Mulla hoitoaine nopeuttaa vaan rasvoittumista. Tällä hetkellä paras minulla on xz teepuushampoo, lähtee parhaiten puhtaaksi. Ja todellakin päänahan pesu päivittäin. Käsidesiä voi koittaa hieroa päänahkaan, saattaa oikeasti auttaa. Jos mikään ei auta, lääkäriin vaan. Pitäisi itsekin mennä, kun on seborrea. Ja ei nuo reseptivapaat tuotteet siihen ole auttanut.
Silloin tällöin kannattaa pestä hiukset jollakin syväpuhdistavalla shampoolla, etenkin jos käyttää paljon hiuskiinteitä tai muita muotoilutuotteita.
Päänahan kuorinta, onko tyttö kokeillut?
Murkkuiässä talineritys ja hikoilukin voi olla ylikierroksilla. Rasvaisten ja öljyisten ruokien vähentäminen voi hieman auttaa, mutta todennäköisesti asiaa joutunee jonkinasteisena sietämään tovin.
Teepuushampoota minäkin olisin tullut ehdottamaan. Ja pipojen, tyynyliinan, jne puhtaus!
Eihän "pitele" hiuksiaan pitkin päivää?
Lushin Jumping juniper palashampoo on mun kokemuksen perusteella parasta. Kahteen kertaan pesemistäkin kannattaa kokeilla.
Mulla korvaushoito useampaan hormonin puutokseen, ja yhden kohdalla kun annoksia säädetään, niin välillä tulee tuota voimakasta rasvoittumista. Siitä tiedän että annos liian iso. Sun tytöllä johtuu varmastikin murrosiästä, mutta ehkä niitä hormonitasoja voi tutkia jos menee vaan pahemmaksi.
Kuivashampoo muotoilutuotteeksi. Toimii!
Toisilla vaan rasvoittuu nopeammin.
Olen itse yrittänyt pidentää pesuväliä siitä lähtien kun jäin etätöihin 11kk sitten. Olen käyttänyt ainoastaan kampaamotuotteita eri merkkejä kokeillen ja pessyt hiukset joka toinen tai joka kolmas päivä. On kokeiltu syväpuhdistava shampoo, kuivashampoo, muotovaahto, föönaus, kihartaminen, hiusten raidoitus, hoitoainepesu ja mitähän muuta vinkkejä olen saanut, en enää edes muista.
Lopputulos, hiukset ovat seuraavana päivänä pesun jälkeen edelleen yhtä rasvaiset! Alan uskoa että nopeaan rasvoittumiseen ei auta mikään.
Onko joku kokeillut saaren taian teepuupalashampoota? Sitä mainostetaan kovasti toimivana, mutta itsellä ei ole kokemusta.
googlesta: "permanentattua hiusta ei tarvitse pestä ainakaan alkuun kovinkaan usein. Hius on hetkellisesti hieman irti hiuspohjasta, eikä ehkä rasvoitu niin nopeasti kuin ennen permanenttia."
Voi silti pestä joka päivä mutta näyttää paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen ongelma teineillä.
Mulla ollut 40 vuotta.
Tietenkin lääkäriin.