Hesarin juttu teiniäitiydestä
Aamun lehdessä oli todella mukava juttu teiniäitiydestä ja hyviä näkökulmia niille, joilla on ennakkoluuloja. Lukekaa, jos ette vielä ole ehtineet!
Kommentit (46)
oli eronnut ensimmäisistä puolisoistaan? Mitä kertoo teiniäitiydestä ja parisuhteesta?
tuoreinta, 17-vuotiasta äitiä. Näyttävät siirtyvän muutkin asiat kuin teiniäitiys. En suostu pitämään tätä pelkästään ns. kivana juttuna.
Todella kuvaavaa se, että jokainen äiti toivoisi lapselleen toisenlaista tulevaisuutta.
mutta silti toivoivat tyttärilleen parempaa elämää. Niinhän siinä jutussakin ihmeteltiin ristiriitaisuutta.
mutta kun on tukea muista, niin pärjää kuitenkin todella hyvin.
Eihän siellä joukossa yhteiskunnan elätiksi heittäytyneitä ollut? Yhdellä oli päätulona sijaisvanhemman tuki, mutta hän käy lisäksi osa-aikatyössä.
ja mallien omaksumisesta:
Tiedän erään naisen jolla lapsia 6, kolmelle eri miehelle kaksi kullekin, niin ja tästä viimeisimmästäkin on jo eronnut
Nuorena sai ensimmäisensä kuten hänen omakin äitinsä....jolla myös lapsia useammalle kuin kahdelle miehelle.
No tämän naisen teiniikäinen tyttö on jo sanonut, että hankkii kyllä lapsia ei niillä miehillä niin väliä. Äiti on luvannut tukea asiassa perustelen, ettei niilllä isillä niin väliä
Ei minustakaan teiniäidiksi olisi ollut, mutta ajattelen silti, että kukin tavallaan. Itse asiassa pelkäsin hysteerisesti raskautta päälle kaksikymppiseksi, joten en osaa edes kuvitella tuollaista tilannetta itselleni.
Mistä pitäisi lähettää palautetta? Meni vähän ohi.
Terkuin yks jolle ei tuu hesaria.
Isoäiti hoiti vauvaa kun teiniäidin piti päästä yöksi paikalliselle torille pörräämään. Järkyttävää.
Kenen aikuisen mieleen tulisi lähteä paikalliselle esim. Forssan torille
katsomaan pillurallia ja vielä osallistumaan siihen?
vauvalle annettiin pullosta maitoa!
ja sitten vieressä juttu, jossa todettiin, että vanhat äidit ovat suurempi riski kuin nuoret.
Vierailija:
vauvalle annettiin pullosta maitoa!
Ehkä siksi av-mammat eivät aktivoituneet :)
Paljon hyväksyttävämpää on, kun kolmekymppinen äiti lähtee juomaan drinksuja ihan oikeaan aikuisten anniskeluravintolaan! :)
että tuntee yhtäkään teiniäitiä, jolla ei olisi alkanut jossain vaiheessa menojalka vipattaa? Yleensä niillä alkaa menokuume heti kun ovat vauvan ulos mahastaan saaneet!
Näin jälkeenpäin, ei todellakaan yllättävää. Naivi olin silloin ja vauvan halusin pitää. Katunut en ole koskaan. Äitiys sopi mulle. Rauhoitti kovasti. Apua sain silti vanhemmiltani. 25-vuotiaan mulla oli vihdoin ammatti, aika myöhään, mutta kumminkin. 28-vuotiaan sain toisen lapseni. Kuopuksen isän kanssa olin silloin seurustellut jo 4 vuotta. Vieläkin ollan yhdessä. Nyt mulla on oma yritys, samoin miehellä. On kaksi ihanaa lasta, terveytta, rahaa ja mitään en kadu.
Monet luulevat äidiyden ja hyvän äitiyden olevan iästä kiinni. No, niin ei todellakaan ole!
Ai että jos ei ala teiniäitiksi niin toinen (ainoa) vaihtoehto on sitten tulla raskaaksi 40v. !? Mitään välivaihtoehtojahan ei ole :)
kuten siinä oheisjutussakin oli. Onhan tuo vähän hupaisa ajattelutapa.
Olisi ihanaa kuulua noin tiiviiseen yhteisöön, jossa kaikki auttavat toisiaan.