Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoon Matinkylä?

Vierailija
12.02.2021 |

Millainen alue? Asuntoa ostamassa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kylään!

Vierailija
22/35 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkihyppy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Matti!

Vierailija
24/35 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea

Vierailija
25/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I write in English, hopefully some wouldn't get horrified and offended when seeing different looks and languages 😁😂 we live right near Iso Omena for about 2 years, never faced any issues or problems, well...obviously we are not afraid of those with darker skins, or those who cannot yet afford buying their own apartments or houses and students, as HOAS has two different apartment sites nearby. It's very convient to live in a place where metro, bus stops, a big shoppin center, yet sea and beach are nearby. There are many families with children living in this area and it is safe.

Vierailija
26/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levoton samalla tavalla kuin muutkin isojen ostoskeskusten läheisyydessä olevat alueet. Levotonta varsinkin niillä alueilla, missä on kaupungin vuokrakämppiä omistusasuntojen välittömässä läheisyydessä.

Omenan vieressä asuvana en kyllä mitään levottomuutta oo nähnyt.

Milloin olet viimeksi tarkastuttanut näkösi ja kuulosi?

Ihan arkipäivää kaikki rauhattomuus tuolla on. Sama juttu vanhan Matinkylän puolella.

Ei ole ongelmaa kummassakaan, kiitos vaan :) Eipä kyllä todellakaan mitään rauhattomuutta ole näkynyt.

ehkäpä tässä tarkoitetaan sillä "rauhattomuudella" perinteistä spurgu porukkaa joka hakee halpaa olutta lidlistä ja imuttelee niitä ulkona rappusilla.

näitä löytyy ihan suomen takahikilä kylistäkin mutta jotkut haluaa elää suomessa kuten monacossa.

Vierailija
27/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pah. Seudulla on monenlaista asuntoa, valtaosin rauhallista pienkerrostaloaluetta. Uutisia jos lukee niin koko pääkaupunkiseutu on slummia. Asukkaat viihtyvät varsinkin nyt kun metro toi huippuyhteydet.

koko suomi kun lukee mm.  imatrasta, oulusta ja lahesta juttuja.

Vierailija
28/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agree with previous poster.

Itse olen asunut Matinkylässä 16v. Nykyinen asunto on noin 500 metriä metrosta, enkä ole huomannut mitään ongelmia naapurustossa koko tänä aikana. Olen toki uutisista lukenut, kun jotain on tapahtunut, mutta vastaavaa on tapahtunut muuallakin.

Merenranta lähellä, asumisen hintataso hyvin kohtuullinen, hyvät kulkuyhteydet metrolla Helsinkiin. Itse ainakin suosittelen - hyvä hintalaatusuhde mielestäni.

Vierailija
29/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agree with previous poster.

Itse olen asunut Matinkylässä 16v. Nykyinen asunto on noin 500 metriä metrosta, enkä ole huomannut mitään ongelmia naapurustossa koko tänä aikana. Olen toki uutisista lukenut, kun jotain on tapahtunut, mutta vastaavaa on tapahtunut muuallakin.

Merenranta lähellä, asumisen hintataso hyvin kohtuullinen, hyvät kulkuyhteydet metrolla Helsinkiin. Itse ainakin suosittelen - hyvä hintalaatusuhde mielestäni.

Meaning poster timed 22:02 above :)

Vierailija
30/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Onko maailma kylässä Matinkylässä? 

Ei. Vanhaa nistialuetta. 70-luvulla rakennettuja kerrostaloja joiden viereen on rakennne uusia asuntoja ihan viereen.

ja ne 70 luvun nistit ei ole selvinneet 2000 luvulle.

Vierailija
31/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin muuttamassa alueelle, joten markkinoita on tullut seurattua kohta vuoden verran, myös tutustuttua alueeseen paikanpäällä kiertelemällä. Omat vaatimukset siis metro, iso ostoskeskus, ja kt kolmio n. 70 neliötä 10min kävelyetäisyydellä.

Omenan eteläpuolella on heti hyvin kalliita ja vanhusten asuttamia arvoyhtiöitä, joidenka hinnat eivät ole halpoja. 50-60 neliön kaksio kilometrin säteellä ompusta ei lähde alle 250t vaikka olisi iso linjasaneerausremontti tulossa.

Jo linjasaneeratut 60-70 luvun osakkeet maksavat 280-350t saneerauksen hinnasta ja taloyhtiön laadusta riippuen. Koska sinne rakennetaan jatkuvasti uusi asuntoja ja paljon, nämä hippiajan linjasaneeratut jäävät perikuntien käsiin, koska uuden asunnon saa naapuritontilta samalla hinnalla.

Ison omenan kauppakeskuksesta: Siellä EI maleksi kauempaa muuttaneiden tai teinien laumoja kuten esim Itiksessä. Seutu on siistiä. Sitä en tiedä, millainen tilanne on ollut 10v sitten mutta nyt se on tämä. Pohjoispuoleen en ole perehtynyt, vuokratalot ovat ilmeisesti siellä.

iso omena on todella hyvä kauppakeskus. olen kuopiosta lähtösin ja joskus maleksin siellä. en tiedä miten kaukaa täytyy tulla jotta maleksiminen on häiritsevää? en ymmärrä mitä merkitystä sillä on?

Vierailija
32/35 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva alue. Vanha yläaste purettiin ja tulee uusi laadukas tilalle.

Isossa omenassa ei todellakaan ole Hansa-korttelityyppistä ongelmaa, siellä vartijat pistää teinit nippuun heti jos perseilevät

Vierailija
33/35 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa aluetta, tosin Omenan vieressä rakennukset turhan tiiviisti. Muuten on rakennettu mukavan väljästi, ja jätetty metsää ja kasvillisuutta talojen väliin.

Ranta, ulkoilumaastot ja palvelut ovat todella hyvät. Löytyy asuntoja joka lähtöön.

Vierailija
34/35 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta olen asunut Matinkylässä ja en ikinä muuttaisi takaisin Helsinkiin.

Iso omena ja uimaranta vieressä.

Vierailija
35/35 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri muuttamassa pois 7 vuoden asumisen jälkeen. Alueella oli jonkin verran rauhattomuutta aiemmin, mutta ei enemmän kuin muualla. Asiat muuttuivat kun Iso Omena + metro valmistui ja vanha ostari purettiin. Nykyään spurguilla ei ole paikkaa missä istua, joten tämä kansa päätyi istuskelemaan lähialueen kerrostalojen rappusille ja leikkipuistoihin.

Isoimmat ongelmat olen nähnyt Prismaa vastapäätä olevan markkinakadun kerrostalolla, jossa näkee usein poliiseja jututtamassa spurguja, jotka ryypiskelevät ja kuseksivat talon nurkalle. Omaan taloon Kala-matilla on tehty vandalismia toistuvasti (uudet sähköiset lukot rikotti, alakerran naapurin ikkunasta heitetty kivi läpi, pyöriä varastettu varastosta, ja sitten oli ne vuosien takaiset autonpoltot), ja lisäksi jätekatoksiin tuodaan valtavasti romua joka sinne ei kuulu. Ostoskärrejä lojuu nykyään vähän joka kadunkulmassa ompun vieressä. Lisäksi tuntui, että metron valmistumisen jälkeen tuo metroaseman edusta meni aika villiin suuntaan ja ainakin kerran viikossa näin kesäisin joku kohtuu sekaisin oleva kaveri raivoaa itsekseen keskellä tietä. Oman talon rappusilla tuli kerran vastaan kello 13 narkkari, joka oli juuri lataamassa neulaa. Käytettyjä neuloja löytyy puistoista aika paljon.

Toisaalta taas, jos omenasta lähtee kolmen~ korttelin päähän, niin harvoin näkee mitään ongelmia. Meren suuntaan mennessä kerrostalot muuttuvat isoiksi rivi- ja omakotitaloiksi, eikä sillä aluella ole ikinä näkynyt mitään ongelmaa kun olen siellä lenkkeillyt 7 vuotta.

Ulkomaalaistaustaisia on paljon, mutta ongelmat täällä ovat oman kokemuksen mukaan ihan kotimaalaisia.