Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ihan yleinenkin tapa briteissä?

Vierailija
12.02.2021 |

Jättää tiskiaine huuhtelematta?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiskit suoraan pesuvedestä kuivaustelineeseen. Ihan normisettiä. Lisäksi astiapyyhkeellä voi kätevästi pyyhkäistä tasot ja lattiatkin puhtaaksi ja sitten laittaa pyyhkeen odottamaan seuraavaa tiskikertaa.  

Höpönhöpön! Minä olen asunut Englannissa 22 vuotta, eikä täällä noin toimita.

Vierailija
42/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joo normaali tapa. Samoin kuin että astiat pestään sienellä tai rätillä astiaharjan sijaan, ja sitä samaa sientä käytetään ties kuinka kauan, ja sillä pyyhkäistään myös mm. lattialle tai hellalle menneet roiskeet. Yök.

Mika ylemman sivistyksen merkki on astiaharjan kaytto? Kolhii hienot kristallilasit.

Niita muuten saa joka maassa, ei ole suomalainen keksinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään miltei kaikissa asunnoissa astianpesukoneet.

Voi olla että aijemmin oli pulaa kuumasta vedestä, siitä kun joutui maksamaan (kaasun hinta).

Kylppärien kokolattiamatot vaihdettiin usein!  Tosin suomalaisten vieraiden vuoksi meille laitettiin korkkilattia. Vedenkestävä tietty.

Joskus suomessa haaveilen kylpyammeesta sekä kokolattiamatoista kerrostalossa varsinkin:).

Vierailija
44/50 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, täysin barbaarit mutta samalla niin kovin itsetietoiset britit!

I miss you.

Vierailija
45/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti ne pysyy elossa, eikös olekin outo juttu.

Tämä oli minullekin suurin järkytys kun aikanaan Englantiin muutin. Kaikki ne tavat, jotka suomalaisille olisivat ihan järkyttävä kauhistus, ja silti britit vaan elää ihan yhtä pitkään kuin suomalaisetkin. Vaikka niiden terveydenhoitojärjestelmäkin on suomalaisten mielestä ihan hirveän huono eikä hygieniasta mitään käsitystä.

Oletko oikeasti asunut Englannissa,  ja milloin?  NHS kylla pesee Suomen arvauskeskukset ihan kymmenen nolla ja on viela ilmainen  (tahan mennessa ainakin)

Olen asunut ja olen samaa mieltä. Lisäksi palvelu on ystävällistä, mikä on suomalaiselle aina shokki. Edellinen viestini oli tarkoitettu ironisesti, sillä Suomessa olen kuullut suomalaisten sanovan NHS:ää huonoksi ja haukkuvan varsinkin brittisairaaloiden huonoa hygieniaa. Itse asiassa itsekin olen siitä samaa mieltä. Suomessa on melko an aalinen käsidesikäytäntö verrattuna Englantiin. Ehkä tällä on jopa jotain merkitystä esim. koronaviruksen leviämisessä. Normaalioloissa ei niinkään.

Vierailija
46/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, täysin barbaarit mutta samalla niin kovin itsetietoiset britit!

I miss you.

Ne on tosiaan barbaareja, mutta osaavat onneksi ottaa sen huumorilla. Ja oikeastihan sen barbarismin alta löytyy lämmin ja huomaavainen sydän.

Vierailija
47/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele mitään sikäläistä touhua. Ajaahan ne autoillakin väärällä puolella tietä.

Vierailija
48/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin au-pairina - 82 yli vuoden, eikä minun perheissä jätetty astioita huuhtelematta. Käytössä oli myös kuivauskaapit. 

Oliko perhe kenties suomalainen?

Vierailija
49/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskit saattavat ensin lillua koko päivän haaleassa tiskiainevedessä, jonka jälkeen voi vähän pyöräyttää pesusienellä astioita. Pyyhkeen kautta sitten kuivaustelineeseen. Vaan eivätpä nuo näytä tuosta kovasti kärsivän.

Tämä on minun metodini, ja asun Suomessa. Taidan muutenkin olla britti sydämmeltäni, sillä en pidä saunomisesta ja haluaisin aina pakollisen saunan tilalle kylpyammehuoneen. Sellainen olisi ihana.

eihän noita saunoja ole enää kuin kehä 3 pohjoispuolelle. muuta helsinkiin. siellä sinun ei tarvitse kärsiä saunoista, kun paikallisetkaan eivät niistä pidä, eivätkä niitä halua asuntoihinsa

Vierailija
50/50 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin au-pairina - 82 yli vuoden, eikä minun perheissä jätetty astioita huuhtelematta. Käytössä oli myös kuivauskaapit. 

Oliko perhe kenties suomalainen?

luultavasti. eihän kukaan oikeassa euroopassa uskaltaisi ottaa kotiinsa jotain "venäjän viereisestä kommunistisesta kehitysmaasta" tulevia juntteja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi