Kuinka suuri osa suomalaisista suhtautui jo aivan alusta alkaen tähän koronajuttuun niin, että rajoitukset ja hysteria sen suhteen ovat rankasti liioiteltuja?
Itse olin tilanteeseen erittäin vittuuntunut jo alusta saakka eli maaliskuun puolivälistä saakka. Olin samaan aikaan todella vihainen, epäuskoinen ja surullinenkin siitä, ihmiset meillä Suomessakin voivat korkeimpia päätlksentekijöitä myöten vajota niin äkillisesti niin syvään irrationaalisuuteen ja joukkopsykoosiin.
Itse olin jo ennen koronaa siinä uskossa, että ihmiselle suurin uhka on ihminen itse, ei mikään kohtalon oikusta syntynyt virus tmv.
Mutta niin, kuinka suuri osa ihmisistä oli meitä koronaskeptikoita jo ihan alusta lähtien niinkuin itse olin? Itse vittuilin "häppäreille" tällä palstalla jo viime maaliskuussa kauan ennenkuin koko sanaa oli vielä edes keksitty.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Olet sius ollut pitkään väärässä.
Missä tuossa voi olla väärässä? Vai olet eri mieltä siitä että ihminen on ihmisen suurin uhka? Muita väitteitä ap ei tainnut esittää.
Ap: Täällä yksi "kerettiläinen"...!
En ihan heti, kun virusta ja tautia ei vielä tunnettu, mutta aika pian sen jälkeen.
Nythän tämä on mennyt ihan yli äyräiden!
97-v. vanhainkodin asukkaita rokotetaan ja sitten ihmetellään viikon kuluttua, että mihinkäs se nyt kuolla kupsahti, ettei vaan ollut rokote syynä?
Kaikkien tilastojen mukaan 99,6% sairastaa koronan lievänä. Siis 0,4% saa taudin vakavana.
Tätä kirjoittaessani 108.380.779 on saanut tartunnan ja heistä 80.430.576 on jo parantunut.
Olen itsekin riskiryhmässä, mutta olen käyttänyt omaa tervettä järkeäni ja kieltäytynyt noudattamasta täysin omituisiksi kokemiani sääntöjä. Lähdin mm. talveksi etelän aurinkoon, mikä tietysti koronakiihkoilijoiden mukaan on täysin väärin. Ei ole. Täällä on myös tiukat rajoitukset, paljon tiukemmat kuin Suomessa. Voin täällä paremmin, en liukastele ja murra jäseniäni tai saa aivoverenvuotoa jäisellä kadulla liukastuttuani. Ainakin sen mahdollisuus on paljon pienempi.
Käyttäydyn tietysti sairautta ehkäisevästi pitämällä turvavälit, hyvän käsihygienian, välttämällä isoja ihmisjoukkoja jne.
Jokainen elämä on arvokas, sanotaan. Mutta itse ajattelen myös niin, että tähän ikään tultuani olen saanut nähdä ja kokea niin paljon, että jos minun aikani tulee nyt, niin sitten se on niin, mutta on täysin väärin ajaa yhteiskunnan talous täysin hunningolle, riistää lapsilta ja nuorilta ne ainutkertaiset kokemukset ja sulkea heiltä monta mahdollisuutta, masentaa heidät jne, jne.
Miksi esim. koulujen penkkariajot kiellettiin? Siellähän ne olisivat samassa porukassa olleet kuin koulussakin, vieläpä ulkoilmassa. Eikä se mahdollinen virus sieltä kuorma-auton lavalta alas kadulle olisi hypännyt.
En v****e muille, tehkööt mitä lystäävät, mutta ei tarvitse minuakaan kenenkään tulla haukkumaan minun päätösteni johdosta.
Kovasti tunnutaan tänne kaipaavan vaikka Ruotsin kuolleisuutta jostain Espanjasta puhumattakaan.
Tilanne on Suomessa pidetty hallinnassa ja paremmin kuin vaikkapa länsinaapurissa. Voi kauheeta! Miksei täälläkin ole enemmän koronaa ja kuolleita? Hyi hallitus.
Minä yllätyin totaalisesti rajoituksista, sillä olin niin uppoutunut yhteen työprojektiin etten tiennyt, mitä Suomessa tapahtuu.
Se 3 viikon rajoitus tuntui oudolta. Mutta olin aluksi vielä naiivi. Rajoitettiin, vaikka ei ollut tarkoitus torjua... Varautuminen osoittautui teatteriksi, kuten maskiostot, yritystuet,... Koulujen sulkeminen oli merkki siitä, että toimitaan vailla faktapohjaa. Yksityisiä yrittäjiä haluttiin kuukausitolkulla estää "varmuuden vuoksi".
Lisäksi puhuttiin toistuvasti siitä, voidaanko määräaikaisia rajoituksia lopettaa sen jälkeen, kun määräaika on mennyt umpeen..! 😮
Ekat kaks viikkoa oli vähän että mitäs tää nyt on sitten totesin että eipä ole yhtään mitään. Niinku ei ole ollutkaan.
Eniten ehkä risoo maskit. Ensin se alkupelleily (tehoavat vs eivät tehoa, hankintavirheet), sitten toisten kyylääminen ja haukkuminen.
Maski on niin näkyvä, että sillä yritetään rauhoittaa omaatuntoa, ja samalla unohdetaan turvavälit ja heitellään käytettyjä maskeja mihin sattuu. Miettikää sitä jätteen määrää ympäri palloa, siitä ei juurikaan puhuta.
Ketkä saavat rahat maskeista, käsidesistä, rokotteista?
Yrutyksiä kaatuu, matkailubisnes on lähes tuhottu.
Liian pitkälle on menty.
Pitäisi antaa niiden ottaa riskejä, jotka haluavat, ja niiden suojautua, jotka haluavat.
Suurin osa suomalaisista kannattaa rajoituksia vaikka se pietarin trollia harmittaakin.
Lapsia ja nuoria tässä on kai tarkoitus eniten aivopestä. Se ei onnistu ilman, että saadaan vanhempien aivot ensin "koronajumiin".
Miten venäläiset tähän liittyvät?
Omalla riskillä kirjoitti:
Eniten ehkä risoo maskit. Ensin se alkupelleily (tehoavat vs eivät tehoa, hankintavirheet), sitten toisten kyylääminen ja haukkuminen.
Maski on niin näkyvä, että sillä yritetään rauhoittaa omaatuntoa, ja samalla unohdetaan turvavälit ja heitellään käytettyjä maskeja mihin sattuu. Miettikää sitä jätteen määrää ympäri palloa, siitä ei juurikaan puhuta.
Ketkä saavat rahat maskeista, käsidesistä, rokotteista?
Yrutyksiä kaatuu, matkailubisnes on lähes tuhottu.
Liian pitkälle on menty.Pitäisi antaa niiden ottaa riskejä, jotka haluavat, ja niiden suojautua, jotka haluavat.
Ja lisäksi ärsyttää se, että vaikka nyt lennot ovat lähes nollassa eikä maapallon voinnissa näy juurikaan muutosta parempaan, siitä ei keskustella vaan yhä syyllistetäään matkailun harrastajia ja ivaillaan heille.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tunnutaan tänne kaipaavan vaikka Ruotsin kuolleisuutta jostain Espanjasta puhumattakaan.
Espanjaan on ihan turha verrata. Onko se niin vaikea ymmärtää, että kulttuuri halauksineen ja poskisuudelmineen on ihan toinen. Espnajassa tavataan ison suvun voimin sunnuntailounailla kirkon jälkeen ja ollaan todellakin lähekkäin. Asunnot ovat pieniä ja väestötiheys on jotain ihan muuta kuin Suomessa.
Suomessa turvavälit tulevat luonnostaan, kun mieluummin siirrytään toiselle puolelle katua, kun joku tulee vastaan (ettei vaan joudu tervehtimään). Jos bussissa/metrossa on mahdollisuus valita paikka tyhjän paikan vierestä, niin suomalainen menee siihen, espanjalainen istuu toisen viereen. Kun suomalainen menee ravintolaan, valitsee hän pöydän mahdollisimman kaukaa toisesta pöydästä, mielellään salin toiselta puolelta. Espanjalainen valitsee pöydän toisen seurueen vierestä, vaikka he olisivat ravintolan ainoat asiakkaat. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista kannattaa rajoituksia vaikka se pietarin trollia harmittaakin.
Joo, ilmeisesti sama porukka meillä kannattaa niitä rajoituksia jotka syyttelevät Venäjää yksilönvapauksia polkevaksi diktatuuriksi jne.
Noin 0,1 % suhtautui noin. Eli ne kaikkein tyhmimmät ja itsekkäimmät jotka eivät aikuisikään mennessäkään ole oppineet tajuamaan omaa parastaan eikä sitä, että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin minäitse.
Täällä myös vastavirtaan kulkija. Älä koskaan missaa hyvää kriisiä, opetti jo Winston Churchill aikoinaan. Siitä on nytkin kyse, mitä tulee poliitikkoihin.
Strategia on ollut: "Huomenna, kultaseni - huomenna..." Huominen, joka ei siis koskaan ole nyt. ("Jaksa vielä tämä rajoitus, ja tämä, ja seuraavakin varmaan pakko määrätä joten asennoiduthan...")
itse en ole koko aikana olkiani kohauttanu tämän jutun takia, alusta asti tienny että ihan yliammuttua
Ihan tammikuun uutisoinneista alkaen olen ihmetellyt kohua, olen elänyt ihan normaalia elämää.
Olet sius ollut pitkään väärässä.