Valmisteleeko Venäjä sotaa Eurooppaa vastaan, ulkoministeri Lavrov: Venäjä on valmis katkaisemaan välit Euroopan unioniin
Trumpin Eurooppa-heikkous ja Putinin taskussa olo, tähän johtanut. Eurooppaa hajotetaan ja jaetaan. Koronamellakat eri maissa yllytystä ja sekaantumista. Samoin taaannoiset keltaliivimarssit. Venäjä käyttää ns. kansallimielisiä hyödyllisinä idiootteina.
Kommentit (272)
Bidee antoi muutama päivä sitten määräyksen B52 Pommikoneiden sijoittamisesta Norjaan.
Kun ottaa huomioon, että norjassa on jo Naton sotakalusto vain odottamassa liikkeellepanokäskyä, sen että suomi on kutsunut Venäjän vihollisia harjoittelemaan maaperälleen talvisodan käyntiä ja maihinnousua, veikkaisin että Usa on mieluumminkin hyökkäämässä Venäjälle.
Onneksi emme ole Natossa, joten tähän konfliktiin ei olisi pakko osallistua ja vahingoiksi jäisi ainostaan Venäjän ohjuspuolustusjärjestelmän tuhoamat amerikkalaisohjukset, jotka putoaisivat tietenkin suomen maaperälle.
Pitikin saada Usaan Bidenin kaltainen nuke/nukkehallitsija neljän rauhan vuoden jälkeen.
Putin rupeaa olemaan sisäpolitiikassa sen verran ahtaalla, että pitää yrittää väkisin saada luotua kansaa mukamas yhdistävää ulkoista uhkaa, joka ottaa painetta pois sisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Putin rupeaa olemaan sisäpolitiikassa sen verran ahtaalla, että pitää yrittää väkisin saada luotua kansaa mukamas yhdistävää ulkoista uhkaa, joka ottaa painetta pois sisäisesti.
Ai sillätavallako se olikin.
Minä kun olen mediasta lukenut että Usassa kansa on jakautunut sisällissodan partaalle ja Biden yrittää yhdistää eripuraista kansaa masinoimalla sodan jonnekin päin maapalloa.
Veikkasin aluksi jotain pientä valtiota Lähi-idässä mutta vaarilla onkin vähän isompi saalis kiikarissa.
Vastaus kysymykseen, ei valmistele sotaa, ainakaan eurooppaa vastaan. Eu:han tässä on puuttumassa Venäjän sisäisiin asioihin ja lisämäässä pakotteita, jos et ole huomannut. Näkisin nämä Lavrovin puheet lähinnä tarkoittavan sitä, että siellä tullaan opposition kanssa toimimaan miten halutaan, ihan Eu:n toimista huolimatta.
Itseäni lähinnä harmittaa, että Suomelle tämä nyt varmaan käytännössä tarkoittaa sitä, että ulkomaan kaupassa ne vientikohteet pitää vähintään seuraavat 10 vuotta ellei pidempäänkin löytää yhä enemmän jostain muusta suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olen mediasta lukenut että Usassa kansa on jakautunut sisällissodan partaalle ja Biden yrittää yhdistää eripuraista kansaa masinoimalla sodan jonnekin päin maapalloa.
Veikkasin aluksi jotain pientä valtiota Lähi-idässä mutta vaarilla onkin vähän isompi saalis kiikarissa.
No ei se ihan noin ole. Toisessa maassa saa järjestää vallankaappausyrityksen vähäisin seurauksin, mutta demokratia kestää sen, ja toisessa pääsee hengestään tai vähintäänkin pidätetään näennäisestä syystä pelkästään kuulumalla oppositioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luet niinkuin käsketään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän uhittelu rajojen ulkopuolelle tarkoittaa hyvin suurella varmuudella sisäisten ongelmien naamioimista pienemmiksi. Venäjä hallitsee pelin erinomaisesti sekä yksittäisten valtioiden, EU:n että koko maailman kanssa. Suomen osalta hyviä esimerkkejä on taannoiset lapsikiistat ja sotiin liittyvä historian vääristely.
Hyvä! Koska aloitetaan ja missä voin ilmoittautua sotimaan Venäjän puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö ap. Jos luit koko jutun niin se on pelkkää retoriikkaa.
Itse olen enemmän huolissani Bidenistä, joka kommenttiensa perusteella elää edelleen sikojenlahden ydinkriisiä.
Bidenilla on nyt Kiina tähtäimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus kysymykseen, ei valmistele sotaa, ainakaan eurooppaa vastaan. Eu:han tässä on puuttumassa Venäjän sisäisiin asioihin ja lisämäässä pakotteita, jos et ole huomannut. Näkisin nämä Lavrovin puheet lähinnä tarkoittavan sitä, että siellä tullaan opposition kanssa toimimaan miten halutaan, ihan Eu:n toimista huolimatta.
Itseäni lähinnä harmittaa, että Suomelle tämä nyt varmaan käytännössä tarkoittaa sitä, että ulkomaan kaupassa ne vientikohteet pitää vähintään seuraavat 10 vuotta ellei pidempäänkin löytää yhä enemmän jostain muusta suunnasta.
On tämä maailmanpolitiikka mennyt hurjaksi.
Kymmenien vuosien ajan hyvinä naapureina elävien täytyy nyt alkaa vihaamaan toisiaan kun EU niin käskee tehdä.
Väkiluvultaan suuri ja pinta-alaltaan laaja naapurimaamme olisi mitä mainioin vientikohde suomalaiselle vientiteollisuudelle ja teknologialle, mutta vihata täytyy kun Brysselin eliitti on näin päättänyt ja tukea Navalnya.
Tiedä millainen natsikka sekin sitten olisi Venäjän hallitsijana?
On kai se kertonut haaveilevansa Venäjän historiallisten rajojen palauttamisesta.
Kuinkahan pitkällä aikavälillä sitä sitten tarkoittaa?
Jos mennään tarpeeksi kauas, niin Venäjän suurruhtinaskuntaanhan tässä kuuluttiin aikoinaan.
Onko kukaan kysellyt Navalnyiltä että mitähän vttua vai mennäänkö vanhan kaavan mukaan ja nostetaan summamutikassa valtaan joku kunhan ei ole Putin.
Lavrov vetäkööt v it un päähänsä.
Venäjä ulos länsimaiden maksujärjestelmästä ja kaasuputken rakentamiselle stoppi kunnes Putler on vankilassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen enemmän huolissani Bidenistä, joka kommenttiensa perusteella elää edelleen sikojenlahden ydinkriisiä.
Sinne se ei lähde turpaansa ottamaan, se on itsestään selvää.
Veikkaan että hyökkäävät jonnekin pienempään valtioon yhdistääkseen kansalaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on nyt sanoa, että nähdään maanantaina, ja kun Lavrov ihmettelee, kun ministeriä ei näy, niin sanoa, että mikä ministeri, missä ministeri? Mitään ei olla sovittu. Onko todisteita?
Vierailija kirjoitti:
Tesantit tekotettaan.
Suomalaiset kokkoontuu Vainikkalan asemalla.
Mukaan reppu, sarkatakki, jalkarätit ja viikon muona.
Asseita jaetaan kunnantalon takana ja patruunoita lippaallinen.
Hyökkäyssottaan lähetään maanantaina klo 06.00.
Uralille saakka männään ja vappautettaan Venäjän kansa Puttiinin kahleista.
Lets make finland great again :-)
Suomen tulee olla täysin itsekäs ja tehdä venäjän kanssa kauppaa.
Ritva Salon unet v. 1975 ja kesäkuussa 2014
Ensimmäisen unen nähdessäni olin vasta 15-vuotias. Muistan ajankohdan sen vuoksi niin hyvin, että samaan aikaan oli isoäitini hautajaisvalmistelut menossa. Molemmissa näkemissäni unissa Pohjois-Suomeen vyöryi venäläiset sotilaslentoalukset. Ne saapuivat hiukan etelämpää, olivat tulleet läpi Kuusamon alapuolelta. Koneet tulivat siitäkin huolimatta, että niillä ei ollut lupaa. Suomi ei kuitenkaan noussut aseisiin. Ei voinut tehdä sitä syystä tai toisesta, jota unessa ei käynyt ilmi. Tilanne oli hirvittävän painostava. (jatkuu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä maailmanpolitiikka mennyt hurjaksi.
Kymmenien vuosien ajan hyvinä naapureina elävien täytyy nyt alkaa vihaamaan toisiaan kun EU niin käskee tehdä.
Väkiluvultaan suuri ja pinta-alaltaan laaja naapurimaamme olisi mitä mainioin vientikohde suomalaiselle vientiteollisuudelle ja teknologialle, mutta vihata täytyy kun Brysselin eliitti on näin päättänyt ja tukea Navalnya.
Tiedä millainen natsikka sekin sitten olisi Venäjän hallitsijana?
On kai se kertonut haaveilevansa Venäjän historiallisten rajojen palauttamisesta.
Kuinkahan pitkällä aikavälillä sitä sitten tarkoittaa?
Jos mennään tarpeeksi kauas, niin Venäjän suurruhtinaskuntaanhan tässä kuuluttiin aikoinaan.
Onko kukaan kysellyt Navalnyiltä että mitähän vttua vai mennäänkö vanhan kaavan mukaan ja nostetaan summamutikassa valtaan joku kunhan ei ole Putin.
Jos historiaa katsotaan, suomi kuului Ruotsille hieman pitempään kuin Venäjälle. Vai onko se Pietarin historian opista jo pois pyyhitty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne se ei lähde turpaansa ottamaan, se on itsestään selvää.
Veikkaan että hyökkäävät jonnekin pienempään valtioon yhdistääkseen kansalaisiaan.
Itsestäänselvyydet eivät tässäkään asiassa ole mitään muuta, kuin spekulaatiota. Katsotaan miten tilanne kehittyy. It takes two to tango, y´now.
Ja lähde oli mikä? Jos VK:ta nimittäin väittää sensuurivapaaksi, niin lähde on todennäköisesti Pravda tai joku sen johdannaisista.