Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fuengirolassa asumisesta, kertokaa!

Vierailija
12.02.2021 |

Maaliskuun lopulla aloitan siellä työt, etänä teen suomeen. Suunnitelmissa olisi asua siellä vuoden 2021 loppuun. Kokemuksia kaipailen, kertoisitteko?

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Fugesta. Ei siellä nyt niin kovin erikoisia elämyksiä saa, mutta lämmintä ja miellyttävää. Helppoa ja mukavaa. Mulle riittää välillä ihan vain oleilu.

Vierailija
102/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Fugesta. Ei siellä nyt niin kovin erikoisia elämyksiä saa, mutta lämmintä ja miellyttävää. Helppoa ja mukavaa. Mulle riittää välillä ihan vain oleilu.

Samoin. Tosi kiva ja helppo kaupunki olla ja elää. Ei liian iso eikä liian pieni. Viihtyisimmillään lokakuusta toukokuuhun. Kelit suomalaiselle oikein kivat, näkee normaalia espanjalaista elämänmenoa mutta kuitenkin pala Suomea löytyy läheltä jos/kun sitä kaipaa, paljon harrastusmahdollisuuksia ja helppo liikkua junaa käyttäen pitkin rannikkoa ja Malagasta pääseekin sitten ihan mihin vaan haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ihmisellä olla huono tyylitaju, kun edes harkitsee muuttoa jonnekin Espanjaan. Tyylikkäät ihmiset muuttavat Tukholmaan, Lontooseen, Amsterdamiin, Berliiniin...

Voihan sitä tyylinkin vuoksi muuttaa ihan minne parhaaksi näkee. Itse tein analyysin: Mikä on Euroopan lämpimin oikea kaupunki, jossa on myös ranta ja jonne on suorat lennot Helsingistä. Vastaus oli Malaga, otan vastaan muitakin ehdotuksia. Nizza kakkosena, mutta selvästi viileämpi.

Malagassa myöskin kulttuuri kaikissa moninaisissa merkityksissään itselle sopiva, noissa tyylikkäissä paikoissa pientä handicappia sen suhteen.

Vierailija
104/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheeseen, itse en matkojeni perusteella tekemäni mielikuvan perusteella viihtyisi. Tuntui että nuo suomi-piirit ovat jotenkin hirveän tiiviit, "kaikki" tuntevat toisensa, ihmissuhdekuviot muistuttavat jotain yläastetta ja juorut liikkuu. Osasyynä varmaan se, että osa porukasta on eläkkeellä / ikuisella lomalla tms. eikä heillä ole muuta tekemistä kuin juoruta

Suomipiirit eivät ole pakollisia! Itse olen asunut täällä Fuengirolassa lähes 20 vuotta eikä ystävä/tuttavapiiriini kuulu ketään suomalaista. Ja mitä juoppoihin tulee, niin enemmän törmään juoppoihin ja laitapuolenkulkijoihin Helsingissä käydessä.

Vierailija
105/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa edellisessä piti lainata tuota tekstiä, sori

Vierailija
106/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ihmisellä olla huono tyylitaju, kun edes harkitsee muuttoa jonnekin Espanjaan. Tyylikkäät ihmiset muuttavat Tukholmaan, Lontooseen, Amsterdamiin, Berliiniin...

Missä itse asut? Mä en asu täällä Espanjassa näyttääkseni tyylikkäältä. Ehkä siksi minulle oikein sopiva paikka.

Vierailija
107/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän nyt kukaan tyylin vuoksi Etelä-Espanjaan muuta, vaan auringon ja sään. Espanjahan on nimenomaan juntein välimeren maa: sellainen junttiversio tyylikkäästä Italiasta (Ranska puolestaan on kuspäinen versio näistä kahdesta).  Ja sanon tämän siis ihan hyvällä, en pahalla ollenkaan. Kiva ja just helppo maa olla!

Vierailija
108/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saan tietää ketä luotettavia välittäjiä siellä on, ja nimen omaan suomalaisia?

Sunloma-nimisestä välittäjäfirmasta olen kuullut hyvää. Kesäkatu-nimistä välittäjää sen sijaan en suosittele, sillä monilta on jäänyt vuokratakuut saamatta johonkin ihan tekaistuihin juttuihin vedoten. Antavat myös tahallaan väärää tietoa asunnoista, ja sitten kun saavut paikalle ja asunto on jotain muuta kuin luvattu, niin et oikein voi enää asialle mitään, kun sopparit on jo tehty. Pyytävät myös osan maksuista käteisellä maksettuna toimistolla, mikä on mielestäni hieman kummallista.

Samaa mieltä, ihan kokonaisuudessaan. Sunloma on luotettava 

Joo, itse petyin tosi pahasti Kesäkatuun. Tuon jo mainitsemani lisäksi yrittävät kovasti pakkomyydä asiakkaalle tarpeettomia lisäpalveluita, ja ovat nähtävän närkästyneitä, kun asiakas ei niitä halua. Lisäksi ovat veloittaneet poismuuton yhteydessä mm. kissankarvojen siivoamisesta tuntuvat lisämaksut. Tiesivät siis asunnossa olleen kissan, joten päättivät tienata vähän ekstraa - mutta sitä eivät tienneet, että kissa oli karvatonta rotua. Nolo!

Vierailija
109/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi myös muuttaa Espanjaan, mutta taitaa jäädä haaveeksi koska ei ole koulutusta.

Vierailija
110/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys sulta aloittaja. Olen asunut täällä rannikolla kymmenen vuotta. Pääosin ihan mukavaa, paitsi talvikuukaudet. Ruoka ja ulkona syöminen on edullista, ja liikunnalliselle hyvät mahdollisuudet ulkoiluun ympäri vuoden. 

Talvella onkin tosi ankeaa. Muttan talveksi aina Suomeen.

Mikä siellä siis talvella on ankeaa? Onko jotenkin hiljaista turistikauden ulkopuolella? Kerran vuodenvaihteessa Malagassa ja päivällä oli t-paitakelit ja väkeä paljon , toki siis pyhäkausi silloin.

Ei minun mielestäni täällä mitään ankeaa ole talvella. Talvikuukausina on päivän lämpötila useiten 16-19 astetta. Kylminä päivinä 13 asteen paikkeilla, lämpiminä 22-23. Aurinko paistaa talvellakin lähes päivittäin. Sadetta satunnaisesti. Fuengirola on ihan kohtuullisen iso kaupunki, joten ei täällä mitenkään erityisen hiljaista ole talvellakaan. En ymmärrä mikä on ankeaa. Jos isot kaupungit kiinnostaa enemmän, niin onhan tuossa Malaga puolen tunnin ajon päässä.

Vierailija
111/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kooostan ja teeen sun elämästä helvetin. mullla ei ole menettettäväää joten suoritan vain tehtävät ja kuoleen.

Vierailija
112/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aiheeseen, itse en matkojeni perusteella tekemäni mielikuvan perusteella viihtyisi. Tuntui että nuo suomi-piirit ovat jotenkin hirveän tiiviit, "kaikki" tuntevat toisensa, ihmissuhdekuviot muistuttavat jotain yläastetta ja juorut liikkuu. Osasyynä varmaan se, että osa porukasta on eläkkeellä / ikuisella lomalla tms. eikä heillä ole muuta tekemistä kuin juoruta

Suomipiirit eivät ole pakollisia! Itse olen asunut täällä Fuengirolassa lähes 20 vuotta eikä ystävä/tuttavapiiriini kuulu ketään suomalaista. Ja mitä juoppoihin tulee, niin enemmän törmään juoppoihin ja laitapuolenkulkijoihin Helsingissä käydessä.

Tyypillistä suomaalaista junttimenoa on hakeutua suomibaareihin ja tavata vain suomalaisia. Sulkea korvat espanjan kieleltä ja kulttuurilta ja ihmetellä että Fugessa on vain suomalaisia ja espanjalaisuus puuttuu. Näitä tapaa niin matkoilla kuin lyhyen aikaa asumassakin juuri mm Fuengirolassa. No, eipä espanjalaisia turret voisi vähempää kiinnostaa kunhan eivät aiheuta häiriötä normaaleille ihmisille.Asun itse toisessa Espanjan kaupungissa ja Aurinkorannikolla käydessäni varon puhumasta suomea, sen verran saa suomaalaisia siellä hävetä. Parhaita paloja on aina niiden maailmanmatkaajahemuleiden lohkaisut siitä että Espanjassa ei ole muuta kuin ranta:)

Vierailija
113/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän nyt kukaan tyylin vuoksi Etelä-Espanjaan muuta, vaan auringon ja sään. Espanjahan on nimenomaan juntein välimeren maa: sellainen junttiversio tyylikkäästä Italiasta (Ranska puolestaan on kuspäinen versio näistä kahdesta).  Ja sanon tämän siis ihan hyvällä, en pahalla ollenkaan. Kiva ja just helppo maa olla!

Mun mielestä juuri toisin päin. Mutta jos Espanjan tunteminen rajoittuu Fuengirolaan ja Aurinkorannikkoon en ihmettele ollenkaan. Italia on mun mielestä tylsä ja samanlainen joka kolkassa puhumattakaan Ranskasta jossa ei sykäytä mikään. Espanjassa kiehtoo monipuolisuus, pohjoinen on täysin erilainen kuin etelä. Pohjoisessa on mm koko Euroopan suurin susipopulaatio ja pakkasta usein yli -20vuoristossa. Lännessä taas mahtava luonto ja eniten Unescon suojelukohteita koko Euroopassa ( kyliä ja roomalaismonumentteja), etelässä Cadiz ja Tarifa, mahtavat rannat Atlantin rannalla. Pohjoisessa pyhiinvaelluskihteet, keski Espanjassa pienet kylät jne. Vain Espanjassa voi oikeasti tuntea siirtyneensä aikakoneella keskiajalle jossain pikkukylässä majatalossa yöpyessään. En ole samanlaisia kokemuksia saanut Italiassa tai Ranskassa. Mutta espanjalaiset ei omia helmiään mainosta ulkomaalaisille ja lomailevat itse omassa maassaan eri kohteissa.

Vierailija
114/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä suomaalaista junttimenoa on hakeutua suomibaareihin ja tavata vain suomalaisia. Sulkea korvat espanjan kieleltä ja kulttuurilta ja ihmetellä että Fugessa on vain suomalaisia ja espanjalaisuus puuttuu. Näitä tapaa niin matkoilla kuin lyhyen aikaa asumassakin juuri mm Fuengirolassa. No, eipä espanjalaisia turret voisi vähempää kiinnostaa kunhan eivät aiheuta häiriötä normaaleille ihmisille.Asun itse toisessa Espanjan kaupungissa ja Aurinkorannikolla käydessäni varon puhumasta suomea, sen verran saa suomaalaisia siellä hävetä. Parhaita paloja on aina niiden maailmanmatkaajahemuleiden lohkaisut siitä että Espanjassa ei ole muuta kuin ranta:)

Juuri näin. Vaikka asuu Fuengirolassa, niin ei se tarkoita, että on pakko hengata Suomi-baareissa. Itselläni on ulkomaalainen puoliso (ei espanjalainen), eikä minua nuo Suomi-kuviot kiinnosta. Enpä ole kertaakaan käynyt Suomi-baareissa tai muissakaan suomalaisten omistamissa paikoissa. Ainoastaan Mummolasta olen pari kertaa hakenut leivonnaisia. En yhtään jotenkin voi ymmärtää näitäkään, jotka laittavat lapsensa Aurinkorannikon suomalaiseen kouluun, kun maassa asutaan pysyvästi tai vuosikaudet. Ajatusmaailma kyllä kaukana omastani...

Vierailija
115/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla on siellä kakkoskoti ja tuntuu viihtyvän. 

Vierailija
116/132 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Tosi kiva ja helppo kaupunki olla ja elää. Ei liian iso eikä liian pieni. Viihtyisimmillään lokakuusta toukokuuhun. Kelit suomalaiselle oikein kivat, näkee normaalia espanjalaista elämänmenoa mutta kuitenkin pala Suomea löytyy läheltä jos/kun sitä kaipaa, paljon harrastusmahdollisuuksia ja helppo liikkua junaa käyttäen pitkin rannikkoa ja Malagasta pääseekin sitten ihan mihin vaan haluaa.

Ja edullista lentää lomille lähellä oleviin maihin. Pidän myös asua täällä. Kaikkea sopivasti. Arkihan se on täälläkin, mutta piirun verran mukavampaa kuin Suomessa. (Meillä saattaa olla vielä espanjan kanssa kuherrusvuodet meneillään.)

Vierailija
117/132 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmynti on kyllä nolointa mitä ihminen voi tehdä. Sitä ei tee sen kummemaksi se että saa tehdä oikein "ulkomailla".

Vierailija
118/132 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sieltä pitää tehdä etätöitä suomeen?

Puhelinmyyntiä.

Puhelinmyynnillä ei makseta elämää Espanjassa. Kai sinulla on säästöjä, joilla maksat asumisen koko vuodeksi.

Fuengirolan rannoilla nukkuu puhelinmyyjiä, jotka tienaavat sen verran, että saavat olutta illaksi ja putken jatkuttua tarpeeksi pitkään, oluesta siirrytään halvimpaan viiniin.

Vierailija
119/132 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko teillä tiedossa vuokra-asuntoja Malagan alueella välittäviä yrityksiä? Tuo Sunloma vaikutti luotettavalta, hyvät tiedot ym., jotain vastaavaa?

Vierailija
120/132 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, onko teillä tiedossa vuokra-asuntoja Malagan alueella välittäviä yrityksiä? Tuo Sunloma vaikutti luotettavalta, hyvät tiedot ym., jotain vastaavaa?

No toi Sunloma taitaa olla se kaikista luotettavin, ja toimintaa myös Malagan alueella. Sensijaan vältettäviä vuokraukseen erikoistuneita yrityksiä on paljon. Pahin taitaa olla Rudi`s Kodin Onni. Et saa ikinä vakuuksia takas. Et koskaan. Aina keksitään jotain suhmurointia.