Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka kävelette kunnon ylläpitämiseksi, mikä on kävelyvauhtinne?

Vierailija
12.02.2021 |

Siinäpä se kysymys.

Aloin vaan miettimään tätä asiaa sen takia, että erään kauempana asuvan ystäväni kanssa oli puhetta kävelylenkkien pituudesta ja ajankäytöstä. Kuvittelin, että olen ripeä kävelijä kun vauhtini on 7-7½ km/tunnissa, mutta ystäväni sanoi kävelevänsä joka aamu tunnin, ja lenkin pituus on kymmenen kilometriä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometrin kävelen 11 minuutissa. Pystyisi varmaan 10min, jos oikein ripeästi menisi. Mutta harvoin koko lenkkiä tuolla vauhdilla menen, joskus saatan pysähtyä tai kulkea hitaammin. En ole mikään huippukuntoinen, mutta perus.

Vierailija
42/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölkkäämällä pääsen 10km hieman alle tuntiin, en ymmärrä miten se onnistuisi kävelemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ripeä kävely on hieman yli 6km/h ja sen jälkeen menee jo hölkäksi. Ehkä kilpakävelytekniikalla pääsisi nopeamminkin mutta en sellaisia harrasta. Tuttusi taitaa olla mitannut matkan väärin tai luottaa aktiivirannekkeen hihasta ravistettuihin matka-arvioihin. 

Vierailija
44/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen 4,5-5 km/h tunnissa on sopiva vauhti. Ei lyhytjalkaisena harpota kuin strutsi. Muutenkin kävely on oikeastaan aika vatun tylsää.

Vierailija
45/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tuttu on Oltmpiatason kävelijä??

Eli ihmiset aina luulevat liikkuvansa enemmän kuin liikkuvat ja syövänsä vähemmän kuin oikeasti syövät.

Itsepetosta. AP sun ystävä valehtelee! Itse olen kovakuntoinen mutta hyvin lyhyt (149 cm) kävelen hyväkuntoisena 5,5-6,5 km /tunnissa. 10 km tunnissa menee minulla ripeätahtisella JUOKSULLA.

Jeep jep ylipainoinen kuusikymppinen kävelee nopeammin kuin 20 v nuorempi, kovakuntoinen ja laiha ja lihaksikas nainen juoksee??? Bullshit!

Vierailija
46/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suorita. Kävelen päivittäin tunnin kaksi. En laske kilometrejä. Mikä nautinto!

Vierailija
47/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta inspiroituneena kellotin Sportstrackerissa äsken reittini, piti mennä pidemmälle mutta ladut häiritsivät niin jäi tähän: 3,3 km/h, matkaa 3,09 km ja aikaa 55:49. Korkein piste oli 48 m, sovellus väittää että matalin piste olisi ollut -84 m joka ei kylläkään pidä paikkaansa mutta tuon korkeimman pisteen merenpinnasta uskon huvin. Luontopolkua menin ja väistelin tosiaan poikkeavan pururadan latuja.

Vierailija
48/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ihan tarkkoja lukuja mutta kävelin joskus kyllä tosi lujaa. Asuin kaupungissa ja paljon lenkkeilijöitä. Menin kevyesti jokaisen kävelijän ohi. Se oli tavoite. Joskus joku koitti kiristää tahtia mutta ei onnistunut.

Kukaan muu ei pysynyt mun vauhdissa paitsi siskoni joka oli harrastanut lenkkeilyä vuosikausia juosten.

Mun kaveri joskus sanoi että hän kävelee tosi lujaa sitten että ei usko mun pysyvän perässä. En viitsinyt sitten sanoa että en kävele edes lujaa kun lenkkeiltiin.

Joskus puhuin puhelimessa ja siellä toisessa päässä oleva sanoi että vitsi sä kävelet lujaa. Kuuli lenkkareitten äänen siis.

Hölkkäämistä ja juoksemista inhosin kun otti liikaa keuhkoihin. Kävelyvauhtini oli nopeampi mitä hölkkäsin.

Vitsi kun olisi vielä yhtä rautainen kunto!

Nykyään olen ihan sohvaperuna 😬

Vierailija
49/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ihan tarkkoja lukuja mutta kävelin joskus kyllä tosi lujaa. Asuin kaupungissa ja paljon lenkkeilijöitä. Menin kevyesti jokaisen kävelijän ohi. Se oli tavoite. Joskus joku koitti kiristää tahtia mutta ei onnistunut.

Kukaan muu ei pysynyt mun vauhdissa paitsi siskoni joka oli harrastanut lenkkeilyä vuosikausia juosten.

Mun kaveri joskus sanoi että hän kävelee tosi lujaa sitten että ei usko mun pysyvän perässä. En viitsinyt sitten sanoa että en kävele edes lujaa kun lenkkeiltiin.

Joskus puhuin puhelimessa ja siellä toisessa päässä oleva sanoi että vitsi sä kävelet lujaa. Kuuli lenkkareitten äänen siis.

Hölkkäämistä ja juoksemista inhosin kun otti liikaa keuhkoihin. Kävelyvauhtini oli nopeampi mitä hölkkäsin.

Vitsi kun olisi vielä yhtä rautainen kunto!

Nykyään olen ihan sohvaperuna 😬

Ja toisilla lenkkeilijöillä tarkoitin kävelijöitä. Juoksijoiden ohi en sentään päässyt. 😅

Vierailija
50/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SportTracker näyttää 6,3-6,7 kevyenliikenväyläkävelyksi nyt lumitalvena. Menee juoksemiseksi kun nopeutan.

Vierailija
51/51 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen 1 kilometrin 8 minuuttiin kun olen reippaalla kävelylenkillä eli tunnissa menee 7.5 kilometriä. Pääsen tuosta kovempaakin, mutta sitten mennään jo oikeasti kovaa haipakkaa, jota en jaksa ylläpitää koko tuntia. Normi kuntoilijalle 6-7km tunnissa on ihan hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan