Polttomoottoreiden valmistus ja bensa-autoilu loppuu
Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed
Kommentit (45235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensahönöt eivät ymmärrä sitä, että ne pakokaasut myrkyttävät toisten hengitysilmaa. Ei kyse ole mistään "valinnanvapaudesta". En minä ole antanut mitään lupaa ruutata naamani eteen jotain syöpää aiheuttavia partkikeleita. Sama koskee mm. tupakansavua.
Lasketaanpa, suursomettaja sebbon tietokoneenkäytön hiilidioksiidipäästöt vuodessa ovat [kg] :
0,2g/s x 1s x (12 x 60 x 60 x 7 x 52) / 1000 = 3144, 96 kg .
Minä ajan bensa-autollani vuodessa 10 000km, päästöt 130g/km, 10 000 x 130g/1000 =1300 kg.
Eli sähköautosebbo saastuttaa lähes 3 x enemmän kuin polttomoottoriauto kirjoittamalla 12 tuntia päivässä somesontaa .
Jaha, sähkautosebbo taas saastuttaa maailmaan turhalla tietokoneen käytöllä. Etkö ajattele tulavaisuutta ja lapsia?
Tuosta bensahönön väärin lasketusta laskusta unohtui bensahönön oma tietokone, jonka päästöt tulevat sen bensaromun päästöjen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensahönöt eivät ymmärrä sitä, että ne pakokaasut myrkyttävät toisten hengitysilmaa. Ei kyse ole mistään "valinnanvapaudesta". En minä ole antanut mitään lupaa ruutata naamani eteen jotain syöpää aiheuttavia partkikeleita. Sama koskee mm. tupakansavua.
Lasketaanpa, suursomettaja sebbon tietokoneenkäytön hiilidioksiidipäästöt vuodessa ovat [kg] :
Minä ajan bensa-autollani vuodessa 10 000km, päästöt 130g/km, 10 000 x 130g/1000 =1300 kg.
Eli sähköautosebbo saastuttaa lähes 3 x enemmän kuin polttomoottoriauto kirjoittamalla 12 tuntia päivässä somesontaa .
Jaha, sähkautosebbo taas saastuttaa maailmaan turhalla tietokoneen käytöllä. Etkö ajattele tulavaisuutta ja lapsia?
Tuosta bensahönön väärin lasketusta laskusta unohtui bensahönön oma tietokone, jonka päästöt tulevat sen bensaromun päästöjen päälle.
Mikä meni laskussa väärin, kerropas? Ja minä en postaa bulvaanina vanhoja valheita toistamiseen täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto lämpneee omalla ilmastoinnillaan muutamassa minuutissa vaikka olisi -20 astetta pakkasta. Polttomoottoriauto taas tarvitsee pitkän esilämmityksen kaikenlaisilla lisälämmittimillä (Defa, Eber..). Näistä polttomoottorikäyttöiset lisälämmittimet vieläpä päästävät valtavan suuret päästöt ilmakehään ja hengitysilmaan. Ja silti se auto on kylmä.
Missähän olen lukenut tämän aiemmin?
Ai niin tässä ketjussa. Noin 200 kertaa. Horinan toisto ei tee siitä totta.
Sinä Teppo itse aloitit sen horinatoistelusi tässä ketjussa toistelemalla tuhansia kertoja samoja asioita. Nytkin viimesillä sivuilla olet ainakin parikymmentä kertaa nillittänyt5 joka toista viestiä lainaten, että sulle pitäis antaa 50 000 sähköauton ostoon. Sun omat jumit on tasan syynä siihen, että täällä on joku söhköautoilijakin alkanut matkimaan sinua ja toistelemaan kirjoituksia. Sitähän sä ihan itse keräjäsit.
Teppo-tutkasi on rikki, sillä lainaamasi viesti oli ensimmäinen kirjoitukseni vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa protestoida bensan korkeaa (oikeasti edelleen aivan liian halpaa) hintaa vastaan on ostaa sähköauto. Tällöin valtio (eli me) ei saa enää ollenkaan verotuloja polttoaineesta. Eli nyt kaikki sähköautokaupoille! Nätyetään niille! :)
Miksi protestoisin bensan hintaa, kun se on suorastaan liian halpaa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tosi kyseessä ja myrkyllisen bensan hintaa pitäisi päin vastoin saada ylös ja nopeasti. Juttelin tuossa erään persusuomalaisen kanssa eikä hänkään halunnut lastensa hengittävän polttomoottoriautojen pakokaasuja. On kuulemma VW:n sähköauto tilauksessa, mutta toimitusajat ovat ikävä klylä pitkät johtuen osittain aivan valtavasta kysnynästä.
Onneksi olkoon. Onnistuit kopiopostaamaan viestisi ilman, että teksti tuli kahteen kertaan.
Syytä olisi lopettaa öljypolttoaineiden käyttö, kun katsoo paljonko Venäjältä tuodaan öljyä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meni laskussa väärin, kerropas? Ja minä en postaa bulvaanina vanhoja valheita toistamiseen täällä.
Mitä siinä oli käytetty väitetyn tietokoneen ottotehona ja miksi? Mistä sinä edes tiedät toisten ihmisten tietokoneen ottotehon? Entäs jos käytetään puhelinta? Eli mistä tämä 0,2g/s tulee?
Vierailija kirjoitti:
Syytä olisi lopettaa öljypolttoaineiden käyttö, kun katsoo paljonko Venäjältä tuodaan öljyä Suomeen.
Mitä merkitystä sillä on, että mistä sitä tuodaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, että mistä sitä tuodaan?
Oletko seurannut siellä Pietarissa uutisia? Suomi rahoittaa Venäjän aggressioita ostamalla sieltä öljyä miljardeilla joka vuosi.
Ai jaa.
No, mit' jos tuodaan sen sijaan vaikka Lähi-Idästä. Olisiko parempi?
Vierailija kirjoitti:
Enietn naurattaa nämä tonnin romuilla ajavat työttömät ja eläkeläiset, jotka kuvittelevat pitävänsä “Suomea pystyssä” vain siksi koska ostavat bensaa. Kuulkaas, kun minäkin kaupunkivihreänä tienaan noin 100 000 euroa vuodessa niin siitä voi karkeasti laskea, että veroja tulee maksettua noin 50 000 euroa vuodessa. Siinä ei paljon jotkut säälittävät muutaman satasen bensaverot tunnu. Että kukahan tässä elättää ketä? Hieman kaupunkivihreänä kaipaisikin enemmän kunnioitusta osakseen kun kuitenkin elättää sitä polttomoottoreilla rälläävää maaseutua ja muita häiriköitä. Lisäksi yrittää huolehtia phutaasta hengitysilmasta lapsillemme. Jokaisella on mahdollisuus käydä koulussa ja opiskella rahakas ammatti. Olisiko kannattanut peruskoulussakin keskittyä opetukseen muiden häiritsemisen ja kiusaamisen sijaan niin nyt olisi rahaa ostaa usui sähköauto? Niin ja tosiaan sähköautoissa on ALV 24% eli uudesta 50 000 euron sähköautosta menee siitäkin valtiolle veroina 12 000 euroa.
Oletpas hieno ja mahtava. Kunhan et vain tukehtuisi omahyväisyyteesi.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautovastustajien logiikka on saam kuin tupakoijilla, motoristeilla ja koirankusettajilla. Yleensä ovatkin samaa porukkaa. Heillä pitäisi heidän omasta mielestä olla joku ihmeen vapaus thedä mitä huvittaa ja aiheuttaa sillä toiminnalla haittaa muille ihmisille eikä kukaan saisi sitä toimintaa kritisoida. Eil vain heillä pitäisi olla "vapaus", mutat ei muilla.
Tämä viesti 352:s kerta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielsetäni köyhillä ei pitäisi olla mitään erikoisoikeutta saastuttaa ja myrkyttää lasteni ja minun hengitysilmaa. Jos ei oel varaa muuhun kun tonnin bensaromuun, niin sitten voi olla kokonaan ajamatta tai kätytää vaikka julkisia. Jos ei julkiset kulje niin asuinpaikka on myös jokaisen oma valinta.
Sinä ja lapsesi voitte muuttaa huitsin Nevadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä oli käytetty väitetyn tietokoneen ottotehona ja miksi? Mistä sinä edes tiedät toisten ihmisten tietokoneen ottotehon? Entäs jos käytetään puhelinta? Eli mistä tämä 0,2g/s tulee?
Ei kyse ole pelkästään ottotehosta, vaan kokonaisuudesta eli, tietoliikenteestä, konesalien energiakulutuksesta ja energianlähteestä. Luokitan sinut tietokoneen suurkuluttajaan ja silloin 0,2g/s hiilidioksiidipäästö on kohtuullinen arvio.
Käytön aikana pöytätietokone kuluttaa 1 kWh:n noin 6 tunnissa, kannettava tietokone noin 40 tunnissa. ... Jos esimerkiksi netin suurkuluttaja katselee nettivideoita 30 tuntia (108 000 s) viikossa, tästä tulee vuodessa yli tuhannen kilogramman hiilidioksidipäästöt (0,2 g/s x 108 000 s x 52).10.3.2010
Tässä keskustelussa mietityttää se että sähköautojen kannattajat haluavat polttomoottorit pois mutta - polttomoottoriautojen polttoaineveroillahan helpotetaan sähköautojen hankintaa ja niiden halpoja kilometrejä - polttomoottorien käyttäjiähän pitäisi kiittää sähköautojen halvoista kuluista.
Kun polttomoottorit saadaan pois, on selvää että se sama verotaakka (ehkä suurempikin) tulee sähköautoiluun vai mistä teiden ja toimivan liikennejärjestelmän kulut otettaisiin? Aivan varmasti niiltä jotka teitä käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
No mihin me sitten käytetään se kaikki öljy, mikä jää yli polttoainekäytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa mietityttää se että sähköautojen kannattajat haluavat polttomoottorit pois mutta - polttomoottoriautojen polttoaineveroillahan helpotetaan sähköautojen hankintaa ja niiden halpoja kilometrejä - polttomoottorien käyttäjiähän pitäisi kiittää sähköautojen halvoista kuluista.
Kun polttomoottorit saadaan pois, on selvää että se sama verotaakka (ehkä suurempikin) tulee sähköautoiluun vai mistä teiden ja toimivan liikennejärjestelmän kulut otettaisiin? Aivan varmasti niiltä jotka teitä käyttävät.
Kun saadaan nämä "köyhien" muutaman tonnin autonromut pois teiltä, ei niiden tilalle tule lisää autoja koska köyhillä ei ole niihin varaa. Vähemmille (sähkö)automäärille siis tulee sitä varmemmin raskaammat verokulut kuin nykyiselle autokannalle. Tien kuluminen ehkä vähän vähenee mutta liikenteestä kerättävät verot eivät koskaan.
Pyörtyikö Sähkö-Sieppo vai miksei copypaste laula?
Vierailija kirjoitti:
Pyörtyikö Sähkö-Sieppo vai miksei copypaste laula?
Sain shokin kun hänelle tehtiin laskelma hänen tietokoneen käytön CO2 päästöistä - jotka ovat huomattavasti suuremmat kuin polttomoottoriauton päästöt.