Sanontoja jotka eivät pidä paikkaansa. Kuten ihminen muuttuu kateudesta vihreäksi.
Kommentit (449)
"Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään".
On lottovoitto syntyä Suomeen. Missä mun voittorahulini?
Vierailija kirjoitti:
Aamu on iltaa viisaampi. Miten se on mitattu. Se parhaiten nauraa, joka kuoppaa kaivaa. En usko.
Nyt kuittasit itsekeksimääsi olkiukkoa. Se kuuluu: se parhaiten nauraa joka viimeeksi nauraa, siis selviytyjä eli voittaja.
Säikähti kuollakseen. Ja edelleen on siitä kertomassa?
Vierailija kirjoitti:
Syntynyt kultalusikka suussa (tai perseessä).
Tampereen pappa sanoi minulle aina, että on säkää, onko syntynyt kultalusikka suussa vai muovilusikka p*erseessä.
Hän myös sanoi, että on säkää, kelle kasvaa suuret munat.
Äitini tosin yritti aina minimoida vierailumme Tampereen papalla. Nyt se on myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuessasi ja asumislisässäsi, peruskoulussa ja kouluruokailussa.
Ei heilaa helluntaina,nii ei aidsia adventtina.
Tää yhteiskunnan pakkovalta,voi vain viedä Torpan alta.
J-M L
Vierailija kirjoitti:
Kiertää kuin kissa kuumaa puuroa. Kissat mitään puuroa syö.
Mutta kiertävät ja haistelevat kuuma puuroa kupissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuessasi ja asumislisässäsi, peruskoulussa ja kouluruokailussa.
Kansanedustajien pankkitileillä ja ministerien. Virastojen virkamiesten...
Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistaa. Eli jos mummo kertoo entis ajoista voi sörkkäistä jollain tikulla. Mahtaako päteä oikeudessa.
Idea on siinä että sääntöä ei ole ikään kuin otdttu käytäntöön ennen kuin joku rikkoo sotä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sataa kuin Esterin perseestä.
Tämä saattaa pitää paikkaansa, on ehkä siipirataslaiva Esterin mukaan keksitty. Siipiratas kun roiskuttaa aika tavalla.
Ehdit ensin. Ja sanonta kuuluu: tulee vettä kuin vettä Esterin persiistä. Esteri oli 1. Siipirataslaiva Saimaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sataa kuin Esterin perseestä.
Tämä saattaa pitää paikkaansa, on ehkä siipirataslaiva Esterin mukaan keksitty. Siipiratas kun roiskuttaa aika tavalla.
Ehdit ensin. Ja sanonta kuuluu: tulee vettä kuin vettä Esterin persiistä. Esteri oli 1. Siipirataslaiva Saimaalla.
Eli alkuperäisessä hokemassa ei puhuta satamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ei tapa, se vahvistaa.
Kuinkakohan vahvaksi tulee vaikkapa ihminen, jota syntymästä asti aikuisikään asti pahoinpidellään ja käytetään seksuaalisesti hyväksi?
Tai miten vahvaksi tulee ihminen, joka syntyy nälkään ja kurjuuteen narkkariperheen lapseksi ja ajautuu itse huumeiden ja rikosten maailmaan?
Tätä hokevat juuri ne ihmiset, joille ei ole tapahtunut mitään todekka pahaa.
Juuri näin.
Myös se että kun ihminen kokee vaikeuksia, varsinkin isoja niin ihminen tulee paremmaksi ihmiseksi ei pidä paikkaansa. Omassa elämässä oleva valtava vääryys on tehnyt minusta kaikin puolin huonomman ihmisen. Kai minusta piti sitten tulla inhottava katkeroitunut ihminen joka ei jaksa tukea ja auttaa muita niinkuin ennen jos yhtään.
Kupla otsassa
Seison jättilaisen harteilla( saan kiittää x: ää omasta tietotaidostani)
' käsialani on tällaisia harakanvarpaita'
Olen sellainen joka paikan höylä:D
"Pitkäkyntinen jäi kiinni rysän päältä"
Eli jonkun pitkät kynnet olivat jääneet vahingossa kiinni kalanpyydyksen yläosaan? Vai mitenkä?
Iloinen kuin peipponen. Ei peipponen ole välttämättä iloinen laulttuaan pari viikkoa putkeen.
On nukuttu yön yli ja vire on parempi ja kortisolitaso alhaalla.