Pärjääkö autoton perhe Kuopiossa tai Mikkelissä?
Työn takia olisi muutto tiedossa jompaan kumpaan. Meillä ei ole ollenkaan autoa, mutta pieni päiväkotilainen on. Miehellä on kyllä kortti, mutta ei oikein haluttaisi omistaa autoa. Itse en terveydellisen esteen vuoksi voi edes saada ajokorttia. Joten: pärjääkö autottomana? Onko tarjolla (vuokra)asuntoja paikasta, jossa on kävelymatka päiväkotiin ja ruokakauppaan ja kävelymatka keskustaan tai bussit kulkee sinne hyvin?
Kommentit (25)
No jos haluaa kävellä tai pyöräillä joka paikkaan niin sitten kyllä, julkiset on usein fillaria tai jopa kävelyä hitaampia mutta kai niiden kanssakin "pärjää", jos on jonkin sortin masokisti.
Todellakin pärjää, molemmissa. Eikä ole edes pakko ihan ydinkeskustassa asua. Molemmat kaupungit tuttuja, niissä on kyllä paljonkin autottomia perheellisiä ihmisiä.
Itse olen tällä hetkellä joensuun naapurikunnassa autottomana yh:na, hyvin pärjää vaikka on 7km keskustaan. Jos bussit kulkee vähintään tunnin välein isompaan keskustaan ja omallakin alueella on kauppa, koulu, päiväkodit, apteekki, kirjasto, terveyskeskus kävelymatkan päässä, niin mikä ettei. Aika syrjäisille seuduille pitää mennä, ettei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Ei pärjää kummassakaan. Huono julkinen liikenne.
No kyllä pärjää. :D
Useimmissa pienemmissä kaupungeissa pärjää hyvin, jos asuu kävelymatkan päässä. On mahdollista, koska halvemmat asunnot ja pienemmät keskustat. Ja on ne bussit muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla.