Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on sellainen vaihe elämässä, että kaikki historian pa*ska on alkanut vyöryä mieleen, enkä pääse niistä ajatuksista eroon. Mistä tämä johtuu?

Vierailija
11.02.2021 |

Kaikki vanhat traumat, kiusaaminen ja muu henkinen väkivalta, mitä olen lapsena ja nuorena kokenut... Kaikki tulevat mieleen välähdyksinä jatkuvalla syötöllä. Miksi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Olen siis terve, ei mt-ongelmia koskaan, mutta traumaattinen väkivaltalapsuus. En ole saanut terapiaa enkä saa koska olen reipas ja työkykyinen

Varmaan nyt tässä 45 v ikä tekee jotain ikäkriisiä. Elämän puolimatka tjsp.

Raskasta on, unetkin hävisi, mutta itse tätä työstän ja käsittelen ja luotan että menee ajallaan ohi.

Tsemppiä!

Vierailija
2/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko juuri ollut vähän pidemmän aikaa päihteittä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainot vaan reboundaa. Mulla tuo on joka viikkoista. Se on hyvä asia. Muistat ketkä on vihollisia. Embrace it, älä taistele vastaan.

Vierailija
4/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut enemmän ja vähemmän koko elämä tota :O

Välillä tulee välähdyksiä jostain menneestä. Jään hetkeksi niitä pohtimaan ja sitten ravistelen itseni irti. Vaihdan väkisin mieleeni jotaki muuta ajateltavaa. Vaihdan television kanavaa, tai jotain

Enkä ole myöskään koskaan saanut terapiaa, ja olen kans tollanen reipas/ työorientoitunut

mutta en usko että nämä koskaan poistuu mielestä. ei ennen kuin olen dementoitunut eikä varmaan sittenkään

Vierailija
5/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noin käy kun on elämässä turvallinen aika käsitellä vanhoja traumoja.

Vierailija
6/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin ja ymmärrän sitä postraumaattista stressihäiriötä esim. sotaveteraaneilla. Tällasta se varmaan heilläkin on

Vierailija
7/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää tulee, myös ikäviä kokemuksia kertyy. Varo ettei ne saa valtaa.

Vierailija
8/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, nyt korona-aikaan joutuu olemaan niin paljon yksinkin, että ikävät ajatukset ja muistot alkavat kiertämään kehää. Joutuu olemaan liian paljon pään sisällä. Jotenkin vie voimat.

Vierailija
9/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käytttänyt päihteitä hyvin harvoin koko elämäni ajan 

Vierailija
10/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v. jälkeen alkaa kelaamaan elettyä elämää ja aiemmin tehtyjä huonoja valintoja. Hyviä ei tarvitse miettiä.

Vierailija
11/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa kirjoja.

Vierailija
12/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakkta on vaaan vähän siinä että on vähän turhaa keskittyä pohtia menneitä (jossin määrin hyödylllistä) muttta enemmänkin keskittää aika ja energia siiihen mihin pystyy vaikuttamaaan. Muiistikin esim ihmisellä on sellainen mikä tekee sen tempun että vanhat muistot korvaantuu uuusilla kokemuksilla ja tiedoilla.

Vierailija
13/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakkta on vaaan vähän siinä että on vähän turhaa keskittyä pohtia menneitä (jossin määrin hyödylllistä) muttta enemmänkin keskittää aika ja energia siiihen mihin pystyy vaikuttamaaan. Muiistikin esim ihmisellä on sellainen mikä tekee sen tempun että vanhat muistot korvaantuu uuusilla kokemuksilla ja tiedoilla.

Koko elämäää on vähään kuin luonnnnarmoilla olemiiista että pitäää vaan keksiä keinot millä siellä selviytyyy.

Vierailija
14/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käytttänyt päihteitä hyvin harvoin koko elämäni ajan 

Ok, sitten en tiedä mistä johtuu. Ikäkriisi? Täytätkö pian 30?

Vierailija
15/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vauvis terapoi jos ei ilmaistyttökamut jaksa.

Vierailija
16/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko elämäää on vähään kuin luonnnnarmoilla olemiiista että pitäää vaan keksiä keinot millä siellä selviytyyy.

Etttä eihäään kaikkea elämässä pidä lukea kirjaimellisesti sanasta sanaaan ulkoa muistaa vaaan tärkeintä on osata piimia sieltä kaikista oleeellsin.

Vierailija
17/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on ollut enemmän ja vähemmän koko elämä tota :O

Välillä tulee välähdyksiä jostain menneestä. Jään hetkeksi niitä pohtimaan ja sitten ravistelen itseni irti. Vaihdan väkisin mieleeni jotaki muuta ajateltavaa. Vaihdan television kanavaa, tai jotain

Enkä ole myöskään koskaan saanut terapiaa, ja olen kans tollanen reipas/ työorientoitunut

mutta en usko että nämä koskaan poistuu mielestä. ei ennen kuin olen dementoitunut eikä varmaan sittenkään

Reipas suorittaminen on tyypillistä käyttäytymistä traumatisoituneelle. Suoritetaan, jotta saadaan näennäistä hyvää oloa ja suljetaan traumat poissa mielestä. Itseään ei arvosta ilman suorittamista. Jos päätyy elämäntilanteeseen, jossa ei voi suorittaa, tulee täysi henkinen romahdus.

Paras mittari sille, onko henkisesti terve, on se, voiko olla yksin kotona itsensä kanssa ilman tarvetta tehdä mitään tai pelastaa muita. Siten, että samaan aikaan on hyvä olla.

Vierailija
18/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etttä eihäään kaikkea elämässä pidä lukea kirjaimellisesti sanasta sanaaan ulkoa muistaa vaaan tärkeintä on osata piimia sieltä kaikista oleeellsin.

Tärkeäää on poimia oleeellisin.

Vierailija
19/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noin käy kun on elämässä turvallinen aika käsitellä vanhoja traumoja.

Tätä mietin itsekin. Katkaisin kaksi vuotta sitten välit ihmisiin, jotka ovat vuosia harjoittaneet henkistä väkivaltaa minua kohtaan. Muutenkin hyvä vaihe elämässä.

Mitenhän min kannattaisi alkaa työstää asioita?

Vierailija
20/39 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan samaa! Jotkut kokemukset olen saanut käsiteltyä, olen työntänyt ne taka-alalle ja pystyn jopa ymmärtämään tekijöitä (esimerkiksi koulukiusaajistani ajattelen nyt, että he olivat kypsymättömiä ja heillä oli aivojen kehitys kesken), mutta aikuisuudessa tapahtuneet ikävät asiat pyörivät mielessä ihan koko ajan. 

Minulla on pitkästä aikaa tavoitteita ja suunnitelmia. Jollain tavalla menetettävääkin on ehkä enemmän kuin ennen, ja pelkään menettäväni "kaiken".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi